Carbamazepine ervaringen

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Tom88

Carbamazepine ervaringen

Bericht door Tom88 » di 05.10.2010 20:34

Beste Lui,

Vanwege zenuwpijn in mijn gezicht en gebit heeft mijn KNO arts me carbamazepine voorgeschreven. Nu lees ik echter dit op NVVS.nl:

"carbamazepine (Carbymal, Tegretol)
Carbamazepine wordt toegepast bij epilepsie en soms bij ernstige vormen van oorsuizen.

Welke hoorproblemen?
Carbamazepine kan overgevoeligheid voor geluid (hyperacusis) en oorsuizen veroorzaken. Het wordt ook juist wel eens voorgeschreven bij ernstige vormen van oorsuizen, alhoewel een positief effect nooit duidelijk is aangetoond."

Ik vind het moeilijk een besluit te nemen om het in te gaan nemen, met dergelijke tegenstrijdige berichten. Op sommige fora (V.S.) zijn gebruikers positief over dit spul. Sommige beweren zelfs geheel van hun klachten af te zijn. Maar dan denk ik: en als je stopt met slikken? Wordt het dan niet 10x zo erg? Bovendien stond hij ook in de medicijnenlijst van Kees.

Iemand ervaring/tips? Thanks!

Grusse, Tom

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 06.10.2010 08:21

Medicijnen zijn rare dingen. Natuurlijk is het zo dat om aansprakelijkheidsproblemen te voorkomen een zéér uitputtende lijst met mogelijke bijwerkingen wordt vermeld. De kans dat je daar echt last van krijgt is in feite best klein, maar uitsluiten kan je het niet.

Ook is het vaak een afweging of de werking van het medicijn opweegt tegen eventueel nadelige effecten.
Meestal kom je er in je eigen situatie pas achter wat wijsheid is door het medicijn domweg een tijdje te proberen. Uiteraard is het altijd verstandig om zoiets in heel goed overleg met je behandelend arts te doen.

Sterkte,
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

sen

Bericht door sen » wo 06.10.2010 08:57

tom bespreek het goed met je huisarts.
Dat je wat gelezen hebt,en hoe jij het ervaart,
toch bang voor de bijwerkingen
Je arts begrijp dit wel hoor,uitproberen en kijk wat het doet
je krijgt toch een lage dosering
sterkte
sen

Bjorn-O

Bericht door Bjorn-O » do 14.10.2010 23:55

Inderdaad, de meeste medicijnen zijn meestal puur vergif voor het lichaam. En het kan meer kwaad doen als goed. Maar er zijn natuurlijk ook medicijnen die door 'wetenschappelijk onderzoek' en door een grote hoeveelheid van de mensen duidelijk veel effect hebben.

Ik vertrouw niet zomaar alles en informeer me meestal goed voor ik iets inneem.

Hang mss zelf wel aan het infuus, maar niet zo'n grote cocktail als ze in duitsland geven. Ze zeiden zelf dat heel die cocktail niet nodig is. En het sommige medicamenten zelfs het kunnen verergeren zoals jij zei.

Nu maar hopen dat het voor mij allemaal goed uitdraait met die medische drugs. :-D

- Mentale en Fysieke gezondheid is het beste medicijn tegen deze aandoening !

Plaats reactie