Paracetamol

Moderators: moderator, forumadmin

Schroef

Paracetamol

Bericht door Schroef » do 11.11.2010 20:46

Hoi allemaal,

Weet iemand of paracetamol misschien toch kwaad kan bij tinnitus?
Laatst gewijzigd door Schroef op vr 13.01.2012 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Frits

Re: Paracetamol verergert tinnitus

Bericht door Frits » do 11.11.2010 21:21

Schroef schreef:Hoi allemaal,

Ik heb weer even een vraagje. Ik dacht dat overal bekend stond dat aspirine en ibuprofen de T verergeren en paracetamol niet. Nu heb ik vandaag en gisteren veel (om de 6 uur 2) paracetamol geslikt en mijn T is vandaag heel erg.

Weet iemand of paracetamol misschien toch kwaad kan bij tinnitus? Niet dat er nog iets aan te doen is. Wil het gewoon even weten.

Ik baal even ontzettend van mezelf, mijn oren en die paracetamol.

Groetjes van Schroef
Ik denk niet dat paracetamol de oorzaak is. Ik heb er tenminste nooit iets van gemerkt. Maar....... veel paracetamol is wel slecht voor je maag. Dus ik zou zeggen oppassen.

Soms helpt P mij wel eens om van die druk in m'n hoofd af te komen. Een beetje migraineachtig. Maar de T blijft.

Er zijn geen medicijnen tegen tinnitus. Behalve sommige zware benzodiazepines.
Maar ja, of je dat wil. Raadpleeg je arts zou ik zeggen. Niet je KNO-arts want die weet het toch niet.

Rust, regelmaat, geen stress en zorgen voor afleiding dat is het enige.

En Schroeffje troost je met de gedachte, dat doe ik ook, dat het eens weer wat minder wordt.

Heel veel sterkte en straks rustig gaan slapen. Althans dat hoop ik voor je.
Hartelijke groet,

Frits

Schroef

Bericht door Schroef » vr 12.11.2010 08:40

Hoi Frits,

Dank je wel voor je bemoedigende woorden.
Laatst gewijzigd door Schroef op vr 13.01.2012 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Kees

Bericht door Kees » vr 12.11.2010 19:00

Bij de operatie van mijn heup heb ik ook veel paracetamol geslikt, maar geen enkele verandering van mijn T.

Een aantal jaren geleden heb ik ook veel geslikt toen ik gierde
van de pijn in mijn benen door een beknelde zenuw.
4 x daags 2 tabletten paracetamol, maar ook toen geen extra T.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

romika

Bericht door romika » vr 12.11.2010 19:34

Hoi Schroef,

Ik heb al vanaf dat ik klein was (6 jaar) veel last van hoofdpijnen.
Ik heb dat nog steeds al is het wel wat afgenomen de laatste 10 jaar.
Ik slik regelmatig paracetamol en ibuprofen tegen de hoofdpijn.
Die varieert meestal, dan is het een kloppende pijn, dan weer migraine of het is spanningshoofdpijn.
Dus helaas heb ik al het nodige geslikt hiervoor.
Vroeger altijd paracetamol, toen jaren ibuprofen en nu weer terug naar de paracetamol.
Ik weet wel dat aspirine tinnitus als bijwerking kan hebben.

Mijn ervaring is in elk geval dat het nog nooit invloed heeft gehad op mijn tinnitus.

In elk geval sterkte en houd je taai.

Liefs Romika
Niets is zo hopeloos dat wij geen nieuwe reden tot nieuwe hoop zouden vinden

Kees

Bericht door Kees » vr 12.11.2010 19:51

romika schreef:Hoi Schroef,

Ik heb al vanaf dat ik klein was (6 jaar) veel last van hoofdpijnen.
Ik heb dat nog steeds al is het wel wat afgenomen de laatste 10 jaar.
Ik slik regelmatig paracetamol en ibuprofen tegen de hoofdpijn.
Die varieert meestal, dan is het een kloppende pijn, dan weer migraine of het is spanningshoofdpijn.
Dus helaas heb ik al het nodige geslikt hiervoor.
Vroeger altijd paracetamol, toen jaren ibuprofen en nu weer terug naar de paracetamol.
Ik weet wel dat aspirine tinnitus als bijwerking kan hebben.

Mijn ervaring is in elk geval dat het nog nooit invloed heeft gehad op mijn tinnitus.

In elk geval sterkte en houd je taai.

Liefs Romika

Klopt helemaal.

Bij aspirine is het acetylsalicylzuur de boosdoener.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

sen

Bericht door sen » vr 12.11.2010 20:25

Als je last van je maag hebt,zijn er ook paracetamol zetpillen
werken sneller[bloedbaan] :cool: :-P

Schroef

Bericht door Schroef » vr 19.11.2010 09:59

Hoi allemaal,

Bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Schroef op za 07.01.2012 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.

vyse

Bericht door vyse » do 25.11.2010 17:23

Bedankt voor het meedenken. Ik hoop/denk dat mijn negatieve gedachten en houding de boosdoener zijn geweest.
Ik lag de hele dag ziek in bed (gezelllig naar mijn T te luisteren). Misschien werd hij daar erger van.

Het is in ieder geval weer afgezwakt.

Hij zal ook wel weer een keer erger worden. dat vind ik altijd zo eng, omdat ik dan iedere keer weer bang ben dat het voor altijd is.

Liefs van Schroef
Ik ook daarom neem ik vaak oxazepam :cool: je moet toch wat

opa cor

Bericht door opa cor » do 25.11.2010 17:44

Ik weet uit ondervinding dat Paracetamol tinnitus niet verergert.
Ik ben namelijk allergies voor acetylsalicylzuur. Als gevolg daarvan ben ik aangewezen op Paracetamol en heb dat dan ook vaak gebruikt
Nimmer verergerde mijn tinnitus.

vr.gr opa cor

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 01.12.2010 00:28

Volgens mij kan elk medicijn, dus ook paracetamol, tinnitus -tijdelijk- verergeren. Het is maar net hou jouw lichaam er op gereageert (dat geldt volgens mij voor alle bijwerkingen).
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

romagnolo

Bericht door romagnolo » do 10.02.2011 02:38

Ik heb weer even een vraagje. Ik dacht dat overal bekend stond dat aspirine en ibuprofen de T verergeren en paracetamol niet. Nu heb ik vandaag en gisteren veel (om de 6 uur 2) paracetamol geslikt en mijn T is vandaag heel erg.

Weet iemand of paracetamol misschien toch kwaad kan bij tinnitus? Niet dat er nog iets aan te doen is. Wil het gewoon even weten.

Groetjes van Schroef
Hallo .......... ik werd helemaal dement , van pacetamol codeine 500/40
4 tot 6 per dag ik wouw springen van de dag zoal herman brood maar niet van de hilton maar (doe gewoon) .. van de dag van mijn huis en bel ieder dag de huisarts post en mijn huisarts die zeggen dat hypocondre ben ,die lompen hoen ze weten niet wat ze ons geven ,en neem oxezapam ook nog de bij en werd nog gekker !!!
extreme duizelig en een enorme toenamen luidende van de tinnitus door
paracetamol (codeine) die is zeer slecht voor tinnitus patient de huisarts weten dat niet !!
ik ben 3 maand nu gestopt met paracetmol en het gaat en stuk beter ik kan bijna weer en boek lezen of de krant dat kon ik niet meer de laste jaren door de tinnitus
romagnolo

Frits

Bericht door Frits » do 10.02.2011 10:12

romagnolo schreef:

Groetjes van Schroef
Hallo .......... ik werd helemaal dement , van pacetamol codeine 500/40
4 tot 6 per dag ik wouw springen van de dag zoal herman brood maar niet van de hilton maar (doe gewoon) .. van de dag van mijn huis en bel ieder dag de huisarts post en mijn huisarts die zeggen dat hypocondre ben ,die lompen hoen ze weten niet wat ze ons geven ,en neem oxezapam ook nog de bij en werd nog gekker !!!
extreme duizelig en een enorme toenamen luidende van de tinnitus door
paracetamol (codeine) die is zeer slecht voor tinnitus patient de huisarts weten dat niet !!
ik ben 3 maand nu gestopt met paracetmol en het gaat en stuk beter ik kan bijna weer en boek lezen of de krant dat kon ik niet meer de laste jaren door de tinnitus
romagnolo

Ik slik regelmatig paracetamol (Migraine), Ik geloof niet dat de T daardoor erger wordt.
Paracetamol met codeine is iets anders. Ik weet niet of codeine de T beinvloedt. Maar het zou kunnen.
Codeine wordt ook wel als slaapmiddel gebruikt.

Een ander bezwaar is dat langdurig en veel paracetamol slikken slecht voor je maag is. Je krijgt er dan weer een probleem bij. Dus minderen of stoppen is m.i. altijd goed.

Eigenlijk hebben artsen geen medicijnen tegen tinnitus en/of hyperacusis. Dat is de realiteit.

Maar met jou gaat het een stuk beter. Dat is toch heerlijk? En waar het door komt, tja, wie zal het zeggen.

Ik zou zeggen pieker er niet meer over en geniet er van. En wat morgen komt dat zien we wel weer.
Hartelijke groet,

Frits

LK

Paracetamol

Bericht door LK » do 10.02.2011 10:19

Wat het met Tinnitus doet kan ik jullie niet op antwoorden.
Paracetamol wordt op het Hyparacusis Network wel omschreven als het minst schadelijk voor de oren.
Wanneer je door Hyperacusis ernstige pijn hebt, dan is Paracetamol beter te gebruiken dan andere pijnmedicatie.
Ik geef hier alleen maar mee wat er staat op de website van de grootste Hyperacusis vereniging.
PS: Beter is nog om geen pijnmedikatie te nemen, want meestal helpt ze zelfs niet bij pijnlijke oren ..
Ontspanning/rust/ sauna, wandeling in de natuur, luisteren naar aangename geluiden en muziek helpen veel beter om de pijn te verzachten..
dat is mijn ervaring.
Groeten LK
TRT helpt je om Tinnitus uit het bewustzijnsveld te halen en je oren minder gevoelig te maken!

Anarchitect

Bericht door Anarchitect » do 10.02.2011 12:47

Paracetamol is één van de meest gebruikte en best verdragen medicijnen. Het heeft absoluut geen effect op het gehoor.

Plaats reactie