Diclofenac vermindert mijn tinnitus

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Hans Kamerich
Contacteer:

Diclofenac vermindert mijn tinnitus

Bericht door Hans Kamerich » vr 18.02.2011 09:53

Momenteel zit ik thuis i.v.m. een hernia. Om de pijn te verzachten heeft mijn Neuroloog diclofenac 100mg voorgeschreven. Tijdens het nemen van de diclofenac ( ca. 2 weken) heb ik gemerkt dat mijn tinnitus behoorlijk minder is geweest. Nu ik de diclofenac niet meer slik is mijn tinnitus weer op het normale niveau van 9000 Mhz.

Heeft iemand eventueel de zelfde ervaring?

Met vriendelijke groet,
Hans Kamerich - Losser

scorpius

Bericht door scorpius » vr 18.02.2011 11:29

Opmerkelijk, want alle NSAIDs (Non Steroidal Anti-Inflammatory Drug) waaronder diclofenac staan bekent dat ze tinnitus/gehoorschade kunnen veroorzaken bij bepaalde (langdurige/hoge) doses.

Geertje

Bericht door Geertje » vr 18.02.2011 12:02

In bepaalde gevallen, kunnen pijnstillers vebetering geven aan T, dus als Hans er geen bijwerkingen van heeft, van de Diclofenac dan is hij één van de gelukkigen :cool:

erikhier

Bericht door erikhier » wo 23.02.2011 22:51

Zo zie maar dat sommige informatie op dit forum soms niet meer is dan een interpretatie (of een reeks interpretaties en reeksen bevestigingen) ervan...

Groet,

erik
Ik las ergens: " Het helpt vriendschap met je T te sluiten omdat ie anders meer macht over je krijgt"

lucia

Re: Diclofenac vermindert mijn tinnitus

Bericht door lucia » do 24.02.2011 06:43

Hans Kamerich schreef:Momenteel zit ik thuis i.v.m. een hernia. Om de pijn te verzachten heeft mijn Neuroloog diclofenac 100mg voorgeschreven. Tijdens het nemen van de diclofenac ( ca. 2 weken) heb ik gemerkt dat mijn tinnitus behoorlijk minder is geweest. Nu ik de diclofenac niet meer slik is mijn tinnitus weer op het normale niveau van 9000 Mhz.

Heeft iemand eventueel de zelfde ervaring?

Met vriendelijke groet,
Hans Kamerich - Losser
Ondanks de pijn en het licht moeten bewegen ben je misschien toch ook tot rust gekomen. Ik hoop dat je nog een voorraad hebt? :)

Sterkte want afnemen en toenemen van T is erg.

Geertje

Bericht door Geertje » do 24.02.2011 08:04

Ik weet dat mijn vader die ook al meer dan 20 jaar T heeft, op sommige dagen, als hij heel erg veel last heeft, ook baat heeft bij het slikken van Paracetamol. Het valt uit te proberen.

romagnolo

Bericht door romagnolo » vr 04.03.2011 20:00

Geertje schreef:Ik weet dat mijn vader die ook al meer dan 20 jaar T heeft, op sommige dagen, als hij heel erg veel last heeft, ook baat heeft bij het slikken van Paracetamol. Het valt uit te proberen.
..............
ik weet echt niet meer hoor !!! , ik ben gestopt all een aantal jaren met diclofenac door de T .
1 paracetamol codein vandaag genomen durft geen paracetamol codein te nemen ...

vandaag keihard Tinnitus weet niet waarom ?

blij moeilijk wat bij de enen help .. werk tegen bij de ander ...
grt
Ro

Plaats reactie