Rivotril en "afkickverschijnselen help!"

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Gebruikersavatar
herci
Berichten: 188
Lid geworden op: di 16.02.2010 19:58
Locatie: Kortrijk, Belgium
Contacteer:

Rivotril en "afkickverschijnselen help!"

Bericht door herci » zo 27.03.2011 21:54

Ik ben nu reeds 3 weken op ziekte.
Ik heb 2 jaar lang elke dag 0.5 mg rivotril genomen door het UZA.

Halverwege februari ben ik begonnen met afbouwen. Een week 3/4 een week 1/2 en 2 weken 1/4.
Rond 8 maart ben ik zo goed als volledig gestopt.
Gedurende die periode was ik plotseling vreselijk moe, draaierig (net of ik gedronken had),
een trekkend ooglid (precies zo'n tic), pijn rond de ogen (vermoeidheid, spieren die trekken)...

Bij momenten geen eetlust, af en toe nogal zweten, bepaalde nacht slecht slapen, bij momenten
meer tinnitus, bij momenten angstig;

Ik heb een bloedtest laten doen omdat ik dacht dat ik met een ijzertekort had.
(vermoeid draaierig, pijn rond de ogen heb ik reeds gehad daardoor)

Mijn ijzer bleek helemaal oké, maar ik had niks meer van vitamine D in mijn lijf.
Normaal moet je tussen de 30 en 100 hebben in België.
+ In een medische gids van mijn moeder staat dat anti-epilectica soms kunnen
zorgen voor vitamine D tekorten...

Dus ik dacht, dat is de reden.

Nu begin ik op internet te zoeken naar afkickverschijnselen van rivotril en lees ik gelijkaardige dingen.

Zijn er nog mensen die vooral draaierig waren na het stoppen en
vermoeid waren (ik kan bijna mijn ogen niet openhouden)?
Indien ja, hoelang heeft dit geduurd bij u.



Nog een reden te meer, om aan de nieuwe mensen geen rivotril aan te
raden... :evil:

Matthias84
Berichten: 138
Lid geworden op: vr 16.02.2007 16:24

Bericht door Matthias84 » zo 17.04.2011 12:34

Vermoeid... misschien, maar waarschijnlijk omdat ik wat moeilijker slaap.

Ik heb lang rivotril genomen, eentje van 0,5 mg voor het slapengaan en het
helpt wel, dus zie niet in waarom mensen het niet zouden mogen proberen.

Ik ben gestopt omdat ik al een jaar nekklachten had en niet wist vanwaar ze
kwamen (nam echter al veel langer Rivotril). Ergens werkt Rivotril ook een
beetje spierontspannend, en dat zal zijn weerslag gehad hebben op de sterkte
van mijn nekspieren. Dat in combinatie met bepaalde stressfactoren
waarschijnlijk. Nu heb ik allessinds bijna geen nekklachten meer. Ben ook wel
van werk veranderd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten