Amoxicilline/Clavulaanzuur

Moderators: moderator, forumadmin

ArjenS

Bericht door ArjenS » di 04.10.2011 14:35

Carolan, wat een geweldig antwoord !

Ik vraag me af of het werkt benzodiazepines zijn natuurlijk niet gericht op het gehoor. Gaba heeft verschillende functies binnen verschillende delen van de hersenen. Als het zo simpel was hadden ze al een kuur is mijn mening maar toch .... je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.

Daarnaast heb je natuurlijk helemaal gelijk dat er niet getest is op tinnitus patienten en zeker niet gezocht naar mogelijke invloeden. Om dan te zeggen dat een medicijn safe is is natuurlijk onzin. Wat niet getest is zal ook niet gevonden worden.

Arjen

sen

Bericht door sen » di 04.10.2011 14:56

Door de antibiotica word je dArmflora toch weer aan
Getast,ja de huisarts weet dat hoor.

Lees dit gewoon effe door
Bij topic alternatieve staat het ook

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... eelac.html

http://www.avogel.nl/Indicaties/Darmflora.php

Overleg anders met je huisarts
Gewoon een tip

Sen

Tara

Bericht door Tara » di 04.10.2011 15:40

Het is voor mij nu een tijdje geleden inmiddels dat ik de kuur heb afgerond.

Totaal geen merkbaar verschil wat betreft de Tinnitus.
Maar het is al eens eerder gezegd. De ene mens is de andere niet,
dus het kan zomaar zijn dat ik een van de gelukkigen ben die daar dus geen last van ondervond.
Acceptatie is vooruitgang

Carolan

Bericht door Carolan » wo 05.10.2011 11:38

Hoe zwakker de inhibitie van Gaba op het neuron is geworden, hoe meer impact antibiotica krijgt op de prikkeloverdracht. Bij penicillines is dat rechtstreeks door inhibitie van het Gaba-systeem, bij andere antibiotica's zoals amino-glycosiden (die ronduit schadelijk zijn voor het gehoor, voor iedereen) is dat door binding op de NMDA-receptor. In dit geval gaat het vuren van het neuron onverminderd door tot de uitputting is bereikt...

Het blijft natuurlijk een hypothese (onderbouwde) maar volgens mij toont het effect van antibiotica op tinnitus aan dat er een probleem is ontstaan in de synapsen ter hoogte van de gehoorkernen. Het toedienen van antibiotica zet dan het reeds verzwakte systeem (gebrek aan inhibitie) onder druk met als gevolg een effect als zou je blootgesteld zijn aan een overdosis lawaai.

Er zijn hier mensen op het forum met een tinnitus die immuun is voor medicijnen waaronder antibiotica. Er zijn dan volgens mij twee mogelijkheden 1) de tinnitus heeft een andere oorzaak of 2) dat de inhibitie van Gaba op het neuron nog voldoende sterk is waardoor de impact van antibiotica niet wordt waargenomen (bv ik had voor 2009 wel tinnitus maar antibiotica had daar geen effect op, na 2009 is dezelfde T een stuk slechter geworden en opeens was mijn gehoor gevoelig geworden voor tal van medicatie).
Laatst gewijzigd door Carolan op wo 15.02.2012 12:00, 4 keer totaal gewijzigd.

christophevb

Bericht door christophevb » do 29.12.2011 19:16

Hallo allemaal , ik moet de kuur zoals de topicstarter heeft aangegeven ook nemen ivm een mogelijke ontsteking van de kaak. Ik moet er ook nog ibuprofen bijnemen. Nu ik weet dat dit geen ideale combinatie is dus ik twijfel of ik het wel ga doen , ik kan natuurlijk ook niet blijven lopen met een zeer pijnlijke kaak. Ik ben van plan om de ibuprofen wel op te starten en misschien even te wachten met de antibiotica.

Ik heb tinnitus gekregen door een flauwe grap met veel lawaai. Ik heb in het verleden al eens ibuprofen na een operatie moeten nemen , het resultaat daarvan viel wel mee , heel even tijdelijk wat vergerering. Op de medicijnwijzer van nvvs stond ook dat het effect omkeerbaar was, jammer genoeg is de medicijnwijzer niet meer(gratis) raadpleegbaar.

Frits

Bericht door Frits » do 29.12.2011 20:05

christophevb schreef:Hallo allemaal , ik moet de kuur zoals de topicstarter heeft aangegeven ook nemen ivm een mogelijke ontsteking van de kaak. Ik moet er ook nog ibuprofen bijnemen. Nu ik weet dat dit geen ideale combinatie is dus ik twijfel of ik het wel ga doen , ik kan natuurlijk ook niet blijven lopen met een zeer pijnlijke kaak. Ik ben van plan om de ibuprofen wel op te starten en misschien even te wachten met de antibiotica.

Ik heb tinnitus gekregen door een flauwe grap met veel lawaai. Ik heb in het verleden al eens ibuprofen na een operatie moeten nemen , het resultaat daarvan viel wel mee , heel even tijdelijk wat vergerering. Op de medicijnwijzer van nvvs stond ook dat het effect omkeerbaar was, jammer genoeg is de medicijnwijzer niet meer(gratis) raadpleegbaar.
Ik zie eerlijk gezegd de zin er niet van in om met de
antibiotica te wachten. En wel de ibiprofen op te starten.

Kennelijk heb je een ontsteking. Daar moet snel wat
aan worden gedaan. Anders gaat het niet goed.

Beide middelen hebben nadelen, zoals alle genees-
middelen. Dus waarom de ene wel en de andere niet.

Heb je daar ook met de huisarts over gesproken?

Ik zou zeggen volg de raad van de huisarts op. En
wacht daar niet te lang mee.

En wat de geneesmiddelenwijzer, ja, ik zou zeggen
wordt lid van de NVVS. Dan heb je toegang tot de
hele website van de NVVS.
Hartelijke groet,

Frits

christophevb

Bericht door christophevb » vr 30.12.2011 10:24

Ik heb een beetje schrik zoals je zegt hebben beide geneesmiddelen nadelen. Beide blijken een kleine aanslag op de oren te zijn , ik vrees een beetje dat ik zeker door de combinatie van de twee te nemen het effect op mijn oren ga versterken. De kennis van de huisarts gaat ook maar zo ver dat als het niet op de bijsluiter staat het wss geen kwaad kan.

Kees

Bericht door Kees » vr 30.12.2011 18:37

christophevb schreef:Ik heb een beetje schrik zoals je zegt hebben beide geneesmiddelen nadelen. Beide blijken een kleine aanslag op de oren te zijn , ik vrees een beetje dat ik zeker door de combinatie van de twee te nemen het effect op mijn oren ga versterken. De kennis van de huisarts gaat ook maar zo ver dat als het niet op de bijsluiter staat het wss geen kwaad kan.
Maar bijsluiters blijken niet altijd alle kwaaltjes
die je ervan kunt krijgen te vermelden.

Laatst had ik een medicijn van mijn huisarts gekregen
waarvan ik een bepaalde bijwerking had gekregen.

Toen ik het er telefonisch met hem over had, zij hij dat
kan niet, maar ik hoorde heb op zijn toetsenbord tikken
en ineens zij hij, ja die bijwerking kan wel lees ik nu.
Maar die stond niet in de bijsluiter vermeld!!

Dus alles is wat dat betreft ook maar betrekkelijk.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

nicole

Bericht door nicole » vr 30.12.2011 18:55

je hebt dus een huisarts met uiststekend psychologisch inzicht !!!!

Frits

Bericht door Frits » do 26.01.2012 11:42

nicole schreef:je hebt dus een huisarts met uiststekend psychologisch inzicht !!!!
Nee, dit is een huisarts die verder kijkt dan zijn
neus lang is en luistert naar zijn patiënten.
Hartelijke groet,

Frits

nicole

Bericht door nicole » do 26.01.2012 11:45

Wel goed lezen hoor: dat is namelijk precies wat ik schreef !!!!

Frits

Bericht door Frits » do 26.01.2012 20:18

nicole schreef:Wel goed lezen hoor: dat is namelijk precies wat ik schreef !!!!
Het raadplegen van vakliteratuur of computer
heeft niets met psychologisch inzicht te maken.

Misschien bedoelde je dat wel, maar je schreef
iets anders.
Hartelijke groet,

Frits

Plaats reactie