Melatonine.
Moderators: moderator, forumadmin
Heb hier Melatomatine in huis. Is dat gelijkwaardig- of gelijk aan Melatonine? In ieder geval om op te slapen. Op de gebruiksaanwijzing staat 2 uur van te voren één tablet innemen. Al snel van ik in slaap. Dat is doorgaans doordeweeks om ongeveer 23.00 uur. Echter heb steeds dat ik 's nachts steeds om ongeveer 3.30 uur weer wakker ben. Echt slapen daarna wordt dan lastig. Er staat verder op de gebruiksaanwijzing niet dat ik meerdere tabletten kan gebruiken. Maar ik wordt er een beetje moedeloos van om steeds zo'n korte nachtrust te hebben. Het oorsuizen is tegen 3.30 uur ook vrij nadrukkelijk.
Misschien vlak voor slapen gaan nog een tablet (niet volgens gebruiksaanwijzing)?
Vr.gr. Harm Jan
Misschien vlak voor slapen gaan nog een tablet (niet volgens gebruiksaanwijzing)?
Vr.gr. Harm Jan
Harm Jan schreef:Heb hier Melatomatine in huis. Is dat gelijkwaardig- of gelijk aan Melatonine? In ieder geval om op te slapen. Op de gebruiksaanwijzing staat 2 uur van te voren één tablet innemen. Al snel van ik in slaap. Dat is doorgaans doordeweeks om ongeveer 23.00 uur. Echter heb steeds dat ik 's nachts steeds om ongeveer 3.30 uur weer wakker ben. Echt slapen daarna wordt dan lastig. Er staat verder op de gebruiksaanwijzing niet dat ik meerdere tabletten kan gebruiken. Maar ik wordt er een beetje moedeloos van om steeds zo'n korte nachtrust te hebben. Het oorsuizen is tegen 3.30 uur ook vrij nadrukkelijk.
Vr.gr. Harm Jan
Het is precies hetzelfde met een wat andere naam.
Ik denk dat het aan de fabrikant ligt of met de merknaam te mken heeft.
Helaas blijf ik houden dat ik 's nachts steeds om 3.30 uur weer wakker wordt van nadrukkelijke T. Om vervolgens niet meer in slaap te komen.
Maar ik heb bericht gekregen dat ik binnen 8 weken een afspraak heb bij het Audiologisch Centrum (exacte datum nog niet bekend) in Assen. Misschien weten zij hoe ik ermee aan moet om een beetje fatsoenlijke nachtrust te kunnen hebben.
Vr.gr. Harm Jan
Maar ik heb bericht gekregen dat ik binnen 8 weken een afspraak heb bij het Audiologisch Centrum (exacte datum nog niet bekend) in Assen. Misschien weten zij hoe ik ermee aan moet om een beetje fatsoenlijke nachtrust te kunnen hebben.
Vr.gr. Harm Jan
Iedereen heeft zijn eigen reacties en bijwerkingen. Met melatonine zijn op dit forum veel goede ervaringen gemeld.
Ik voor mijzelf heb voor slapen veel baat bij Zolpidemtart. Het is een benzodiazepine net als oxazepam, en dus verslavend. Ik merk wel dat de werking korter duurt dan eerst, maar dat was bij melatonine ook zo, dat hielp mij feitelijk maar 2 dagen en de 3e dag niet. Het feit dat het een lichaamseigen stof is vind ik eerlijk gezegd niet direct een geruststelling want wat nu als daardoor je eigen productie afneemt, zoals wel is gemeld? En is het dan eigenlijk ook niet verslavend?
Zolpidemtart blijft bij mij (snel) werken. Het hangt wel af van hoe ontspannen ik ben: als ik overdag over mijn grens ben gegaan werkt het veel minder, dan blijft de adrenaline overheersen denk ik. Dus het gaat erom ook voldoende te ontspannen.
Maar ik heb geen last van bijwerkingen. En mijn slaap is me kostbaar! Als ik goed slaap zijn mijn T en H minder.
Ik heb zelfs vaak gemerkt dat als ik de Zolpidemtart 's avonds neem, de T en H beide zakken tot een heerlijk laag niveau- zo laag dat ik het liefst nog even wakker zou blijven. Ik denk dan: had ik dit maar altijd!! Al is helemaal geen T en H natuurlijk nog veel leuker.
Kennelijk is de (spier)spanning die door zo'n pil wordt verminderd bij mij een grote invloed.
Sinds ik dit snap heb ik overigens wel besloten om via ostheopathie en andere fysieke technieken te proberen die spierspanning te proberen te verminderen. Hij zit volgens mij rond mijn oren en kaken zit en ik krijg hem niet zelf weg (ontspanningsoefeningen lukken me niet, al ga ik nu yoga proberen).
Het zou wel fijner zijn om te weten dat ik niet steeds bij mijn huisarts hoef te zeuren om Zolpidemtart, of erachteraan te zitten of het recept wel bij de apotheek is doorgekomen etc. Maar zolang het nodig is ben ik blij dat dit middel er is.
Ik voor mijzelf heb voor slapen veel baat bij Zolpidemtart. Het is een benzodiazepine net als oxazepam, en dus verslavend. Ik merk wel dat de werking korter duurt dan eerst, maar dat was bij melatonine ook zo, dat hielp mij feitelijk maar 2 dagen en de 3e dag niet. Het feit dat het een lichaamseigen stof is vind ik eerlijk gezegd niet direct een geruststelling want wat nu als daardoor je eigen productie afneemt, zoals wel is gemeld? En is het dan eigenlijk ook niet verslavend?
Zolpidemtart blijft bij mij (snel) werken. Het hangt wel af van hoe ontspannen ik ben: als ik overdag over mijn grens ben gegaan werkt het veel minder, dan blijft de adrenaline overheersen denk ik. Dus het gaat erom ook voldoende te ontspannen.
Maar ik heb geen last van bijwerkingen. En mijn slaap is me kostbaar! Als ik goed slaap zijn mijn T en H minder.
Ik heb zelfs vaak gemerkt dat als ik de Zolpidemtart 's avonds neem, de T en H beide zakken tot een heerlijk laag niveau- zo laag dat ik het liefst nog even wakker zou blijven. Ik denk dan: had ik dit maar altijd!! Al is helemaal geen T en H natuurlijk nog veel leuker.
Kennelijk is de (spier)spanning die door zo'n pil wordt verminderd bij mij een grote invloed.
Sinds ik dit snap heb ik overigens wel besloten om via ostheopathie en andere fysieke technieken te proberen die spierspanning te proberen te verminderen. Hij zit volgens mij rond mijn oren en kaken zit en ik krijg hem niet zelf weg (ontspanningsoefeningen lukken me niet, al ga ik nu yoga proberen).
Het zou wel fijner zijn om te weten dat ik niet steeds bij mijn huisarts hoef te zeuren om Zolpidemtart, of erachteraan te zitten of het recept wel bij de apotheek is doorgekomen etc. Maar zolang het nodig is ben ik blij dat dit middel er is.
Ja, zoveel mensen zoveel wensen.
Dat geldt dus ook voor het gebruik van diverse slaapmiddelen of andere medicijnen.
Zelf gebruik ik al jaren Melatonine en ik zou niet meer zonder willen.
Neem het in vlak voor het slapen gaan en slaap veel beter door.
Ook als ik 'snachts naar het toilet ben geweest val ik zo weer in slaap.
Dat geldt dus ook voor het gebruik van diverse slaapmiddelen of andere medicijnen.
Zelf gebruik ik al jaren Melatonine en ik zou niet meer zonder willen.
Neem het in vlak voor het slapen gaan en slaap veel beter door.
Ook als ik 'snachts naar het toilet ben geweest val ik zo weer in slaap.
Toen de T op zijn ergst was, het is bij mij de afgelopen 10 weken nogal wisselend geweest, nam ik tot 10 stuks 0.1 mg pilletjes voor het slapen gaan. Was wellicht ook de verwachting dat het met een hogere dosering ook beter zou gaan. Dit bleek niet echt het geval. Ondanks de hoge doseringen veel slechte nachten gehad. Nu na 10 weken gaat het stukken beter en hoor ik zelfs s`nachts alleen een zachte ruis (als je erop gaat letten). Ik verwijs jullie hierbij verder naar mijn Trental topic. Heb nu de malotonine afgebouwd tot een paar pilletjes per nacht. Ik neem aan dat melatonine een sterk anti-oxidant is en derhalve uit haar aard een positieve uitwerking op de T zou hebben. In plaats van de hazeslaapjes tot nu toe slaap nu echt vast. Heb met melatonine wel de indruk dat het spul de dag daarop nog niet helemaal is uitgewerkt. Hoop dit effect af te bouwen door de melatonine tot een minimum te beperken.
Ja wat is wijsheid,sommige,slikken veel tabletjes
bij ons,in de zorg word daar erg op gelet,omdat je het zo kan kopen,
Melatonine [is toch een hormoon] 0,1mg onze reuma/epeliptie patienten,mogen dit niet slikken,soms ben je de dag er na nog suf,is toch een bijwerking,weet wat je slik,zet het wel op je med paspoort als je dat heb,wij deden het wel bij onze patienten,clienten,maar onze arts keek ook zorgvullig hier na
groet joze
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine
bij ons,in de zorg word daar erg op gelet,omdat je het zo kan kopen,
Melatonine [is toch een hormoon] 0,1mg onze reuma/epeliptie patienten,mogen dit niet slikken,soms ben je de dag er na nog suf,is toch een bijwerking,weet wat je slik,zet het wel op je med paspoort als je dat heb,wij deden het wel bij onze patienten,clienten,maar onze arts keek ook zorgvullig hier na
groet joze
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine