Melatonine.

Moderators: moderator, forumadmin

Rob10

Bericht door Rob10 » vr 29.01.2010 08:56

Ja; 20 tabletjes van 0,1 mg. Wil mijn huisarts nu vragen om een melatonine tablet van 2 mg. Circazin heet meen ik dit middel.

Boston

Lekker slapen!

Bericht door Boston » wo 17.02.2010 15:24

Wat ben ik blij, dat ik hier las over melatonine. Inslapen was de laatste jaren een langdurig en vermoeiend verhaal geworden. Dan ook nog eens midden in de nacht wakker worden en piekeren over van alles en nog wat. De volgende ochtend doodmoe naar je werk met je suizebol.

Met twee van deze wonderpilletjes slaap ik tegenwoordig zonder moeite heerlijk in en mocht ik 's nachts tussendoor wakker worden, dan geeft de melatonine mij niet de kans om weer ouderwets te gaan piekeren. Ook dan slaap ik in no time weer heerlijk verder.

En dan schijnt het tevens een wapen tegen dementie te zijn. Eigenlijk ben ik dubbel blij met het spul!
:D :D
Er zijn altijd ergere dingen op de wereld...

Kees

Bericht door Kees » wo 17.02.2010 15:38

Fijn om te lezen.

Daar is dit forum tenslotte ook voor.
Om elkaar te helpen en te ondersteunen bij het proberen onze klachten beheersbaar te houden.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

opa cor

Bericht door opa cor » wo 17.02.2010 15:43

Ik heb al vaak een poging gedaan om in slaap te komen met melatonine.
Blijkbaar werkt het voor mij niet. Ik ben niet verder gegaan dan 6 tabletjes van o,01. Nu ik voorafgaande berichten nog eens nagelezen heb ga ik de dosis toch ook wat opvoeren. Ik hoop dat het dan wel lukt.

Ik gebruik al jaren alprazolam, maar dat is verslavend en zou ik vanaf willen. Ik heb deze via een doktersrecept maar moet ze wel zelf betalen.

Vandaar mijn poging die ik ga ondernemen met meerdere tabletjes melatonine.

vr.gr opa cor

Boston

Goed werk

Bericht door Boston » wo 17.02.2010 15:43

Keep up the good work, Kees! :cool:
Er zijn altijd ergere dingen op de wereld...

Rob10

Bericht door Rob10 » wo 17.02.2010 16:02

GEbruik op recept circazin. 2 mg melatonine tabletje. HEb het gevoel dat het niet zo goed meer werkt. En ben overdag toch wel erg moe en suffig. Ben niet meer vooruit te branden en heb ook het gevoel dat ik er wat somberder van wordt. Maar zal het zowiezo niet meer halen. Is nl. 2 keer zo duur dan 20 tabletjes van 0,1 mg!

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » wo 17.02.2010 16:08

dat is zeker heerlijk voor je ik slaap er met 3 nog erg slecht, ben nu maar weer met een paar glaasjes rode wijn voor het naar bed gaan en nu eerste nacht alweer wat beter geslapen . wens je sterkte er mee, groeten Ineke

Jante

Bericht door Jante » wo 17.02.2010 16:19

Tja bij mij werkt melatonine ook niet, ben tot 10 tabletjes gegaan. Maar voor veel mensen dus gelukkig wel!

Opa Cor, alprazolam is inderdaad verslavend, een benzodiazepine, maar op zich geen slaapmiddel! Het werkt wel spierontspannend (zoals alle benzo''s) en helpt dus slapen maar het is tegen angst. Mijn slaapmiddel is Zolpidemtart, dat werkt op zich erg goed alleen veel te kort. Ca 3 uur (en ik heb 8 a 9 uur nodig...). Toch is dat voor mij elke dag een houvast, want heel vaak gaat mijn tinnituslawaai erdoor naar beneden. Daar kan ik dan hooguit een half uur van genieten want daarna slaap ik, maar het is elke dag een fijn moment.

Ik vind het gek dat u het zelf moet betalen. Ik heb een 'code' gekregen van de huisarts: dat betekent dat je het niet zelf hoeft te betalen. Zal wel te maken hebben met de noodzaak en met de duur van het gebruik.
Als u het toch zou blijven gebruiken, zou ik echt ook om die code vragen!
Groet, en slaap hopelijk lekker vannacht...
Jante

opa cor

Bericht door opa cor » wo 17.02.2010 17:28

Vanaf 1 januari 2010 zijn slaapmiddelen uit het pakket gehaald van de zorgverzekeraars.
Vandaar dat je die nu zelf dient af te rekenen. Op zich vallen de kosten wel mee 7.80 euro per maand.
Ja ik weet wat Alprazolam doet, heb dat op Google nagekeken.
Doe dat vaker als hier op het forum een nieuw, danwel mij onbekend middel voorbij komt.
Slapen blijft, hoe dan ook, een probleem met de r.t herrie in m'n hoofd.

vr.gr opa cor

Jante

Bericht door Jante » wo 17.02.2010 17:37

Maar als je een code hebt hoef je dus ook in deze nieuwe regeling niets te betalen.
De kosten van de alprazolam vallen op zich wel mee inderdaad. Ik kwam met al mijn middelen samen vorig jaar op ruim 40 euro per maand dus ik ben erg blij dat ik een code heb!(Dacht dat die regeling trouwens al in 2009 gold).
Hoe dan ook, niet kunnen slapen met die t(ering)-herrie in je hoofd maakt een mens soms goed moedeloos.
Bij mij is het wel elke nacht anders. En soms zakt het in de loop van de nacht, soms niet. Soms lijkt het net alsof het 'vastloopt', alsof het iets met tragere doorbloeding te maken heeft. Opstaan helpt dan maar dat wil ik niet10 keer per nacht en zeker niet s ochtends.
Ik wil iets vinden wat helpt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groet, Jante

opa cor

Bericht door opa cor » wo 17.02.2010 18:27

Jamte.
Je hebt de juiste term gevonden voor die herrie in ons hoofd.
Zullen we tinnitus maar afschaffen
Wordt het voor "leken " misschien ook iets duidelijker.

vr.gr opa cor

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » do 18.02.2010 09:55

Heb wel een hele tijd goed kunnen slapen van Melatonine, maar het geruis is bij mij sinds kort 's nachts zo extreem hard aanwezig dat ik daar weinig steun aan heb. Overdag en 's avonds kan ik er tegenwoordig gelukkig wel mee leven, maar zie dagelijks intussen vreselijk tegen de nachten op :-(
Kon ik maar slapen denk ik dan. En dan doe ik er nog maar wat achtergrondmuziek bij voor de rust, maar in slaap vallen lukt dan helaas niet. Misschien dat iemand nog een medicijn weet. Ook al zijn de benamingen waarschijnlijk wel regelmatig langsgekomen. Het lastige is vaak weer wat voor de één helpt helpt niet voor de ander.

Vr.gr. Harm Jan

opa cor

Bericht door opa cor » do 18.02.2010 12:11

Ik ben aan het expirementeren. Heb vannacht goed geslapen op een halve alprazolam tebletje en vier melatonine 0.01.
Probeer op die manier de Alprazolam af te bouwen.
Door de melatonine op te voeren de alpa. te minderen.
Hoop dat het lukt.

vr.gr opa cor

Jante

Bericht door Jante » do 18.02.2010 12:53

Dat is toch heeel goed al, Opa Cor!

Vraag niet met hoeveel en wat voor middelen ik probeer elke nacht door te komen...
vannacht lukte het ook echt niet ondanks alle medicamenten. Ik was ontspannen genoeg, maar het lawaai kwam erdoorheen (het is 's nachts nu harder dan overdag), weer dat gevoel van elektrische stroom op me (ben ik daar nu echt de enige in?), plus weer erg actieve dromen.
Van dat laatste heb ik maar bedacht dat het misschien een goed teken is want geestelijk voel ik me de laatste dagen beter en sterker. Misschien dat mijn systeem denkt: nou, het kan wel weer nu!

Maar Opa Cor waarom ried uw huisarts u Piracetam af?

Groet, Jante

Kees

Bericht door Kees » do 18.02.2010 13:28

Jante schreef:Dat is toch heeel goed al, Opa Cor!

Vraag niet met hoeveel en wat voor middelen ik probeer elke nacht door te komen...
vannacht lukte het ook echt niet ondanks alle medicamenten. Ik was ontspannen genoeg, maar het lawaai kwam erdoorheen (het is 's nachts nu harder dan overdag), weer dat gevoel van elektrische stroom op me (ben ik daar nu echt de enige in?), plus weer erg actieve dromen.
Van dat laatste heb ik maar bedacht dat het misschien een goed teken is want geestelijk voel ik me de laatste dagen beter en sterker. Misschien dat mijn systeem denkt: nou, het kan wel weer nu!

Maar Opa Cor waarom ried uw huisarts u Piracetam af?

Groet, Jante

Maar weet je wat ook een probleem kan worden met al die medicijnen?
Dat ze elkaar kunnen gaan tegenwerken.

In plaats dat ze dan helpen neutraliseren ze elkaar bij wijze van spreken.
Daar moet je ook goed opletten, vaak staat niet alles in de bijsluiter vermeld.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie