De afgelopen weken ben ik erg druk geweest met het lezen van vele artikelen over de invloed van voeding(sstoffen) op T.
Daar heb ik voor mezelf een soort samenvatting gemaakt, omdat ik door de bomen het bos niet meer zag. Deze wil ik graag met jullie delen (ook al is het nog niet geheel af).
Het is GEEN advies aan jullie of geenszins anders bedoeld om aan te geven dat dit allemaal klopt. Dus don't shoot me

Groetjes Erik
NIET eten:
Aardbeien.
Aspirientjes.
Avocado's.
Bessen(sap).
Broccoli.
Chocola.
Geraffineerde suiker en eenvoudige koolhydraten.
Hot curry's.
Kaas.
Kinine (zit in Tonic, bitter lemon, wijn, sterke drank).
Noten.
Radijsjes.
Rozijnen en krenten.
Sinaasappel.
Soja gebaseerde voedingsmiddelen.
Specerijen.
Tomaten uit blik.
Verzadigde vetten.
Wijn.
Worst.
Zeer rijpe bananen.
Zout (verminderen in elk geval).
Zuurkool.
E-nummers in het algemeen, maar vooral E62.. (..glutamaat)
Toevoegingen die altijd MSG (Monosodium Glutaminaat) bevatten:
Gehydroliseerd plantaardig eiwit
Gehydroliseerd eiwit
Gehydrogeneerde plantaardige olie
Extract van plantaardige eiwit
Sodium Caseinaat
Calcium Caseinaat
Gistextract
Toevoegingen die regelmatig MSG bevatten:
Mout extract
Mout flavouring maltodextrine
Natural Flavouring
Bouillon stock
Flavouring
Natuurlijke vlees of kip flavouring
Seasoning
Spices
Histamine: http://www.adviesallergie.nl/hista_dieet_richt.html (moet ik nog uitwerken)
Tyramine: http://www.hulpgids.nl/index.php?mid=119&content=281 (moet ik nog uitwerken)
juist WEL eten:
Bonen.
Eieren.
Kaas.
Olijfolie.
Onverzadigde vetten uit groente, noten en vis.
Veel fruit en groenten. (De natuurlijke suikers hierin zijn geen probleem).
Vis.
Volle granen (brood, pasta, rijst en andere graanproducten waarin de volledige graankorrel verwerkt is).
Yoghurt.
Extra's:
Visoliecapsules met Omega-3.
240 mg Ginkgo biloba extract per dag.
15 mg zink picolinaat per dag.
300 mg ontgeurde knoflookpillen per dag.
extra INFO:
Studies hebben aangetoond dat 84% tot 92% van de mensen met tinnitus een suikerstofwisseling aandoening bekend als hyperinsulinemie hebben. Deze wordt gekenmerkt door verhoogde niveaus van insuline in de bloedbaan. Op zich is dit niet een gevaarlijke toestand. Maar het is de eerste stap in de lange glibberige pad naar II Diabetes type. Hyperinsulinemie komt doordat het lichaam ongevoelig voor insuline en ineffectief in het leveren van suiker naar de cellen, waar het nodig is. Daarom is de alvleesklier produceert meer en meer insuline om de bloedsuikerspiegel proces.
Onderzoekers aan de Federale Universiteit in Brazilië voerden een klinische studie door het behandelen van tinnitus patiënten met een dieet geschikt voor diabetici. Voor een periode van twee jaar waren ze de opdracht om om de drie uur eten om hypo's te voorkomen; om geraffineerde suiker en eenvoudige koolhydraten te vermijden; om hun inname van vet voedsel te beperken, vooral verzadigde of gehydrogeneerde vetten, niet meer dan twee kopjes koffie per te nemen dag, beperken de inname van alcoholische dranken en drinken vier tot zes glazen water per dag. Aan het eind van de studie had 76% van de deelnemers die opmerkte het dieet verbetering, variërend van matig tot oplossing van hun tinnitus te voltooien.
--
Een hoge piep duidt op aandacht voor de lever en een lage piep voor de nieren. Bij een zwakke nier-energie (een ‘lege accu’) komen combinatieklachten voor als: lage onderrugklachten, slechte concentratie en korte termijn geheugen, sterke zoutbehoefte en opvliegers.[/u][/i]