CARBAMAZEPINE

Moderators: moderator, forumadmin

Aad

CARBAMAZEPINE

Bericht door Aad » di 18.09.2012 07:25

Ik heb in het verleden hier geschreven over een pulserende tinnitus wat bij mij in feite een zenuw is die een vergroot bloedvat in de hersenen raakt waardoor ik constant het hartritme hoor. Volgens de KNO arts Pr. Dr. Stokroos (AZM - Maasstricht) geeft deze zenuw, in mijn simpele woorden, ook electrische stroomjes af waardoor ik ook naast het hartritme ook een ruis hoor door het hele hoofd..

Via dit forum ben ik door iemand in het verleden gewezen op Pr. Dr. Stokroos, die luisterd tenminste, waarvoor nog dank.

Bij andere KNO artsen geweest in Rotterdam St Franciscus en Erasmus, je moet ermee leren leven een operatie om bijvoorbeeld iets tussen de zenuw en het bloedvat te schuiven kan men niet.

Dr. Stokroos zei dat men het wel kon maar gezien de risico's liever niet.
Hij stelde voor probeer eens "Carbamazepine" 2x daags 200 PCH, is een hele lage dosering. Wordt gebruikt bij mensen met o.a. zware hoofdpijn en epilepsy. Van dit laatste schrok ik en heb 2 maanden gewacht alvorens te gebruiken.

Bij gebruik van 1x daags voor slapen, slaap prima en wordt wakker met bijna geen geruis, bij gebruik 2x daags praktisch geen geruis meer de gehele dag en geeft veel rust. Kan mijn werk prima doen, reis veel buitenland, scheepvaart sector en ben al 65+.

Ben pas terug geweest en hij herhaalde dat de dosering laag is en als ik er baat bij heb hiermee door te gaan en behalve dat het goed helpt is het ook psychologisch dat je weet dat er iets is wat rust geeft.

Gebruik pas sinds 10 dagen 2x daags dus wil proberen wat er gebeurd na bepaalde tijd die zenuwen tot rust gekomen zijn en misschien met minder kan.

Iemand ervaring met Carbamazepine?

Plaats reactie