Cortisone?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Phoenix

Cortisone?

Bericht door Phoenix » ma 24.09.2012 14:00

Hallo allen,

Ik lees hier af en toe weleens wat over mensen die na blootstelling aan lawaai cortisone toegediend krijgen.

Wie van jullie heeft dit weleens gekregen en wat waren de resultaten?

In welke ziekenhuizen wordt dit voorgeschreven? Geen enkele KNO is er bij mij namelijk ooit over begonnen.

Groet,

Phoenix
Can there be comfort still...

Kees

Bericht door Kees » ma 24.09.2012 15:44

Meestal bebeurd dit wel in België en soms ook bij de Duitse KNO-artsen.

In Nederland weet ik het niet.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

udo j

Bericht door udo j » di 25.09.2012 21:42

Ik heb dat ook wel voorbij zien komen. Toch volgens mij
met weinig resultaat.

Ik meen dat het onstekings remmend is net als prenisolon.

mvg udo

Phoenix

Bericht door Phoenix » wo 26.09.2012 10:54

Oke, bedankt voor de reacties.

Vreemd dat het hier in Nederland niet eens als optie
wordt beschouwd.
Can there be comfort still...

Amadeeke

Re: Cortisone?

Bericht door Amadeeke » ma 04.02.2013 11:14

Ik heb net na mijn tinnitus te krijgen een korte kuur medrol gehad van 12 dagen (4d x32mg,4 X 16, 4 X 8 denk ik ), Tinnitus is wel geminderd, of dat aan medicatie lag of dat vanzelf ging kan ik niet zeggen.
Nu echter vanwege een systeemziekte ben ik langdurig medrol aan het nemen. (3 weken 48mg, 3weken 32, maand 24, maand 16, nu 6 weken 12 )
Ik moet zeggen dat ik van het oorsuizen tijden de hoge dosissen bijna geen last heb gehad. Nauwelijks hoorbaar.
Nu ik 12mg neem, eigen lichaams productie van cortisonen door de bijschorsnier is 5 tot 10 is me gezegd, is het oorsuizen nog erger dan daarvoor.
Ik hoop dat de T zich terug tot het niveau van voor de kuur hersteld, hoelang ik de cortisonen nog moet nemen hangt af van mijn herstel. waarschijnlijk en hopelijk nog 1 jaar.
Het nemen van langdurig cortisol pleegt wel roofbouw op je lichaam. Osteoporose, kans op suikerziekte, koorstgevoel, gejaagdheid, libidoafname, spierkrampen... ( kan uit ondervinding meespreken ) Dus niet direct naar apotheker rennen.
Groetjes

Joeri P

Re: Cortisone?

Bericht door Joeri P » ma 04.02.2013 11:42

Ik heb het voorgeschreven gekregen bij het ontstaan van mijn T, maar het heeft geen invloed gehad.

Ik denk dat cortisone een raadse hulpmiddel is. Als ze niet weten hoe ze iets moeten oplossen, dan schrijven ze maar cortisone voor, in de hoop dat het misschien iets oplevert.

De reden dat het in Nederland niet wordt voorgeschreven is waarschijnlijk omdat er geen resultaten zijn.
Je mist de stilte. Maar toen je stilte had, stond je er nooit bij stil. Dus je mist iets, wat je eigenlijk nooit echt hebt ervaren.

LordoftheRing

Re:

Bericht door LordoftheRing » vr 05.04.2013 20:31

udo j schreef:Ik heb dat ook wel voorbij zien komen. Toch volgens mij
met weinig resultaat.

Ik meen dat het onstekings remmend is net als prenisolon.

mvg udo
Volgens de artsen zou het alleen in een vroeg stadium helpen.
Het kan dus best ook zo zijn dat het wel effect kan hebben, maar mensen die oorsuizen hebben, cortisone nemen en daarmee succesvol de tinnitus hebben verdreven, komen allicht niet op een forum zoals dit hun wedervaren vertellen. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.

Ik start overigens morgen met een kuur van 10 dagen. Ik laat alvast weten wat mijn bevindingen zijn.
Volg mijn verhaal op rinustinnitus.blogspot.be

Plaats reactie