Dr. de Ridder, voorgeschreven medicijnen

Moderators: moderator, forumadmin

theolaf

Dr. de Ridder, voorgeschreven medicijnen

Bericht door theolaf » vr 07.12.2012 23:06

Tijdje van het forum geweest maar weer terug. Onlangs de trip gemaakt naar Antwerpen, bij Dr. de Ridder en zijn team.

Ik kon meteen aan een apparaat voor een TMS (Transcranial magnetic stimulatie).

Een een en ander aan vragenformulieren ingevuld en vervolgens naar huis met een lading voorschriften voor medicijnen te weten:
- Ritrovil
- Deanxit

Volgens mij wordt dit, zo te lezen op dit forum, standaard voorgeschreven. Dit moest ik de komende weken gaan slikken, wat ik dus ook gedaan heb want ik wil zielsgraag van die piep af. Ik moet zeggen, het is niet weg, maar wel 'anders'. Anders in de zin van, minder storend. Er is nog wel een piep, het lijkt wel wat minder. Moeilijk te zeggen of dit komt door de medicatie of de TMS.

Naast dit alles kreeg ik nog een derde medicijnvoorschrift mee, voor als de eerste geen enkel effect zouden hebben.
Het betrof 'Amantadine' . Thuisgekomen gekeken wat het was, en schrok er nog al van, blijkt een middel tegen Parkinson te zijn. Dit heb ik dus niet gebruikt, deels omdat ik het gewoon een eng middel vind en omdat het als bijwerking, jawel, slapeloosheid heeft. En laat ik daar nu juist last van hebben.

Vraag aan het forum: heeft iemand van jullie dit middel ook voorgeschreven gekregen (en wat heeft diegene ermee gedaan?).....

Verder blijkt Dr. de Ridder ook nog een experimenteel middel te hebben, wat nog niet eens in de apotheek ligt. Dat is alleen bij hem verkrijgbaar. Wordt je ook nog een soort proefpersoon. Ik moet zeggen, dat viel me erg tegen, hoe makkelijk dat allemaal gaat met pillen e.d. Ik weet niet hoe ik hiermee verder moet. Een middel tegen Parkinson slikken vanwege tinnitus vind ik al ver gaan en dan een middel slikken wat uberhaupt nog helemaal niet goed bekend is....

Misschien het maar houden bij Ritrovil en Deaxanit. Dat had tenminste nog enig effect. Komende week terug voor een TDCS....

benieuwd naar jullie reacties.

gr Olaf

NES

Re: Dr. de Ridder, voorgeschreven medicijnen

Bericht door NES » za 08.12.2012 10:58

Leg de vragen gewoon weer bij dokter de ridder,
Waarom hij dit geeft.

http://www.spreekuurthuis.nl/themas/par ... amantadine.

Kijk ook hier effe:

http://www.hoorzaken.nl/eerste_hulp_oor ... nnitus.htm

Sterkte

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

Frits

Bericht door Frits » za 08.12.2012 12:01

theolaf schreef:Het betrof 'Amantadine' . Thuisgekomen gekeken wat het was, en schrok er nog al van, blijkt een middel tegen Parkinson te zijn. Dit heb ik dus niet gebruikt, deels omdat ik het gewoon een eng middel vind en omdat het als bijwerking, jawel, slapeloosheid heeft. En laat ik daar nu juist last van hebben.

Vraag aan het forum: heeft iemand van jullie dit middel ook voorgeschreven gekregen (en wat heeft diegene ermee gedaan?).....

Verder blijkt Dr. de Ridder ook nog een experimenteel middel te hebben, wat nog niet eens in de apotheek ligt. Dat is alleen bij hem verkrijgbaar. Wordt je ook nog een soort proefpersoon. Misschien het maar houden bij Ritrovil en Deaxanit. Dat had tenminste nog enig effect.

Tinnitus en hyperacusis zijn afgrijselijke kwalen die een
grote impact op ons leven hebben.
Laat dat duidelijk zijn. Toch slik ik zelf niets!
En ik zal ook niets slikken zolang er geen midel is dat echt
bewezen afdoende werkt.
Maar dat is geheel persoonlijk!

Amantadine is een middel tegen parkinson maar ook tegen ADHD.
Ik vind het forum niet een geschikt medium voor adviezen over
medicijnen. Bij twijfel moet er worden overlegd met de behande-
lend arts. In dit geval dus Dr. de Ridder.

Een open gesprek over voorgeschreven middelen moet mogelijk zijn.
Als dat niet kan dan naar een andere arts.

Met alle medicijnen is ooit geexperimenteerd. Dat kan gewoon niet
anders. Althans nog niet.
De vraag of je daar aan mee wil doen moet je zelf beantwoorden
en uiteraard ook overleggen met Dr de Ridder.

Dat je van de tinnitus af wil begrijp heel goed. Maar doe
dat wel met beleid en laat je goed voorlichten over de therapie.

Over Rivotril is trouwens op dit forum genoeg geschreven.

Ik wens je heel veel sterkte.
Hartelijke groet,

Frits

Kees

Bericht door Kees » za 08.12.2012 15:56

theolaf schreef:Tijdje van het forum geweest maar weer terug. Onlangs de trip gemaakt naar Antwerpen, bij Dr. de Ridder en zijn team.

Een een en ander aan vragenformulieren ingevuld en vervolgens naar huis met een lading voorschriften voor medicijnen te weten:
- Ritrovil
- Deanxit

Volgens mij wordt dit, zo te lezen op dit forum, standaard voorgeschreven. Vraag aan het forum: heeft iemand van jullie dit middel ook voorgeschreven gekregen (en wat heeft diegene ermee gedaan?).....

Misschien het maar houden bij Ritrovil en Deaxanit. Dat had tenminste nog enig effect. Komende week terug voor een TDCS....

gr Olaf

Dat klopt, het is een soort standaard recept wat ik bij prof. dr. Dirk de Ridder
steeds weer voorbij zie komen bij zijn patiënten.

Hoe dit dan gaat als hij in januaru naar Nieuw Zeeland
verhuisd dat weet bijna niemand nog.

Het schijnt toch een beetje een chaos te zijn daar nu.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

udo j

Bericht door udo j » za 08.12.2012 21:32

Omdat er geen medicijn is voor tinnitus worden er medicijnen voorgeschreven die al bestaan.
Toch kunnen die op een hersenheft werken wat ook de T beinvloed.

Rivotril een bv een middel voor epilepsie maar kan ook de T beinvloeden en deanxit een antidepressiva.
Die medicijnen neem je al. Er is zeker genoeg op het forum te vinden daar over dus kijk wat je ermee doet.

mvg udo

Carolan

Bericht door Carolan » wo 12.12.2012 09:35

Amantadine is een NMDA-antagonist. Dit wil zeggen dat het de prikkeloverdracht remt tussen neuronen. Het is echter geen sterke inhibitor voor tinnitus (een AMPA-antagonist is krachtiger). Sommige mensen zijn er mee geholpen, anderen niet. In navolging van die effecten her en der heeft men destijds een trial opgezet om het effect van deze NMDA-antagonist te onderzoeken voor tinnitus. Helaas heeft het toen de markt niet gehaald (onder de naam Neramexane). Dit wil echter niet zeggen dat het voor sommige mensen niet helpt. Dit is vaak een misvatting. Neramexane haalde het niet omdat over een grote groep mensen met allerlei T-varianten (psychische factoren incluis) de effectiviteit te zwak is (er ontstaat te veel variabiliteit in de data). Wellicht is dat de optiek van Prof. De Ridder. Hij wil je gewoon helpen, niet zozeer experimenten op je uitvoeren (want experimenteel onderzoek gaat niet op die manier). Uiteindelijk ben je naar De Ridder gestapt met de vraag 'ik heb T en wat kan je daar aan doen', anders was je niet geweest. Antwerpen 'behandelt' nu eenmaal farmacologisch en via neuromodulatie. Wil je dat niet dan moet men zoeken naar meer psychologische interventies (of combinaties). Je bent als patient vrij om die keuze te maken. Weet ook dat NMDA-antagonisten (zoals Amantadine) niet verslavend zijn in tegenstelling tot Rivotril. Ik begrijp de zet van De Ridder.
Beste groet,
C

NES

Bericht door NES » wo 12.12.2012 09:57

Bedank voor de uitleg.
Als je dit niet wil slikken,bepraat het weer met je arts.

Vraag naar cognitieve therapie

Lees dit eerst;

http://www.hoorzaken.nl/tinnitus_therapie_oorsuizen.htm

Wie wil, zoekt een mogelijkheid.
Wie niet wil, zoekt een reden

Kees

Bericht door Kees » wo 12.12.2012 11:04

Cognitieve therapie wil best wel goed helpen.
Maar je moet er wel 100 % achter staan natuurlijk.

Je leert ook beter luisteren naar je lichaam.
Dat lichaam zend signalen uit, maar
die vangen we vaak niet goed op.
We willen gewoon door blijven gaan met waar we mee bezig zijn.

Maar dat lichaam zend die signalen niet voor niets uit natuurlijk.
We plegen soms gewoon "roofbouw" op ons lichaam.
Dus als je de signalen goed weet te interpretern
dan kun je daar beter naar luisteren en naar handelen.

Ik had daar ook moeite mee, maar hep ook geleerd die
signalen beter te interpreteren en er naar te handelen.

Dat betekend ook rustpauzes over de dag inbouwen.
Een regelmatig dagritme te handhaven en als
het lijf zegt tot hier en niet verder, doe dat dan ook.
Vroeger moest mijn tuin ook in één dag wee rop orde zijn.
Waarom dan denk ik nu dus.

Beter verdelen dus, vandaag de voortuin,
morgen de achtertruin en de zijtuin
komt ook nog wel een keer aan de beurt.

Zo kun je dus ook de zaken gewoon
op een andere manier benaderen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

romagnolo
Contacteer:

Bericht door romagnolo » di 08.01.2013 01:23

Frits schreef:
theolaf schreef:Het betrof 'Amantadine' . Thuisgekomen gekeken wat het was, en schrok er nog al van, blijkt een middel tegen Parkinson te zijn. Dit heb ik dus niet gebruikt, deels omdat ik het gewoon een eng middel vind en omdat het als bijwerking, jawel, slapeloosheid heeft. En laat ik daar nu juist last van hebben.

Verder blijkt Dr. de Ridder ook nog een experimenteel middel te hebben, wat nog niet eens in de apotheek ligt. Dat is alleen bij hem verkrijgbaar. Wordt je ook nog een soort proefpersoon. Misschien het maar houden bij Ritrovil en Deaxanit. Dat had tenminste nog enig effect.

Tinnitus en hyperacusis zijn afgrijselijke kwalen die een
grote impact op ons leven hebben.
Laat dat duidelijk zijn. Toch slik ik zelf niets!
En ik zal ook niets slikken zolang er geen midel is dat echt
bewezen afdoende werkt.
Maar dat is geheel persoonlijk!

Amantadine is een middel tegen parkinson maar ook tegen ADHD.
Ik vind het forum niet een geschikt medium voor adviezen over
medicijnen.
knip ........
>>>>> wat Blief ? wat ben je aan zeggen !!!
wat moeten hier bespreken dan ? hoe mark rutte in 2013 onze meer kapot gaan maken in de zorg sector
en hypotheken
.....................
dit is een interessant onderwerp medicijn tegen Tinnitus
ik heb ook Deanxit ge krijgen durft niet te nemen want heb hartklachten
en alles info over de medicijn dat Mr D.D.Ridder voorschrijf is welkom !
thanks in advance
Ro

Bij twijfel moet er worden overlegd met de behande-
lend arts. In dit geval dus Dr. de Ridder.

Een open gesprek over voorgeschreven middelen moet mogelijk zijn.
Als dat niet kan dan naar een andere arts.

Met alle medicijnen is ooit geexperimenteerd. Dat kan gewoon niet
anders. Althans nog niet.
De vraag of je daar aan mee wil doen moet je zelf beantwoorden
en uiteraard ook overleggen met Dr de Ridder.

Dat je van de tinnitus af wil begrijp heel goed. Maar doe
dat wel met beleid en laat je goed voorlichten over de therapie.

Over Rivotril is trouwens op dit forum genoeg geschreven.

Ik wens je heel veel sterkte.
grt
Antonino

romagnolo
Contacteer:

Bericht door romagnolo » di 08.01.2013 01:33

Kees schreef:
theolaf schreef:Tijdje van het forum geweest maar weer terug. Onlangs de trip gemaakt naar Antwerpen, bij Dr. de Ridder en zijn team.

- Ritrovil
- Deanxit

Volgens mij wordt dit, zo te lezen op dit forum, standaard voorgeschreven. Vraag aan het forum: heeft iemand van jullie dit middel ook voorgeschreven gekregen (en wat heeft diegene ermee gedaan?).....

gr Olaf

Dat klopt, het is een soort standaard recept wat ik bij prof. dr. Dirk de Ridder
steeds weer voorbij zie komen bij zijn patiënten.

Hoe dit dan gaat als hij in januaru naar Nieuw Zeeland
verhuisd dat weet bijna niemand nog.

Het schijnt toch een beetje een chaos te zijn daar nu.
>>>>>>>>>>

ja het is zo je kunt geen vragen stellen ze zijn niet echt vriendelijk
meer ..in heb begin wel
de rekening is wel goed 230 euro verder ben ik totaal niet geholpen
verdomen.. ik hoop voor de anderen dat met hun wel beter gegaan is..
Ja en wat nu dat D Ridder naar Nieuw Zeeland ga
weet iemand ???
Ro
grt
Antonino

Carolan

Bericht door Carolan » ma 03.06.2013 10:58

@ Olaf
Via deze link zie je hoe Amantadine-Memantine bij sommige mensen effectief kan zijn.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23426878

en hier opnieuw in een diermodel http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23015804

en hier de publicatie van de originele Neramexane-studie http://www.biomedcentral.com/1472-6815/11/1

men kan dus met andere woorden verwachten dat het niet te verwonderen is dat er bepaalde mensen baat kunnen hebben bij het middel...

Olaf, hoeveel Amantadine werd je voorgeschreven?
Gr,
C
Laatst gewijzigd door Carolan op ma 03.06.2013 11:31, 3 keer totaal gewijzigd.

Hannie10

Bericht door Hannie10 » ma 03.06.2013 11:09

Ik ben ook een tijdje niet op het forum geweest.

Mijn situatie/toestand is redelijk stabiel zo lang ik niet (teveel) stress heb want dan wordt het erger.

Misschien dat iets van/voor parkinson wordt voorgeschreven, door andere artsen, omdat je last van bevingen kunt krijgen. Ik had dat immers ook een tijd, in het begin, het eerste jaar.

Soms schrijven artsen andere medicijnen voor, alleen maar voor hetzelfde "effect" (ook als ziekteverschijnselen niet dezelfde diagnose hebben!).

Ik gebruik dagelijks antidepressiva en iets kalmerends (1 mg). De neveneffecten zijn gering.

Ron

Bericht door Ron » do 06.02.2014 15:11

Wat voor middelen gebruik je nu Hannie?

Ron

Bericht door Ron » do 06.02.2014 15:42

Zover ik de Ridder ken, gaat het om het nut van middelen t.a.v je eigen tinnitus beleving. Je moet niet kijken waarvoor het middel werd ontwikkeld (dat is niet tegen tinnitus), maar wel naar wat het middel (vanuit de eigen persoonlijke ervaring) met je doet. Dit is ook van toepassing op antidepressiva etc. De een is de ander niet.

Naast de standaard middelen, die mogelijk worden gegeven omdat de meeste mensen er meer of minder wat baat bij hebben en dus een goed begin zijn. Een beweging in de goed richting. Heb ik van de ridder ook een aantal middelen gekregen om te proberen. De een was wel en het andere niet bruikbaar. Het waren allemaal geen middelen die werden ontwikkelt tegen tinnitus. Als er niets is moet je een beetje experimenteren met middelen die niet echt direct schadelijk zijn, tenzij je bepaalde afwijkingen hebt, maar dan zal daar (denk ik) wel rekening mee worden gehouden. Echte experimenten worden alleen uitgevoerd met middelen die niet binnen dat kader vallen.

Deanxit en ook Solian hebben mij erg geholpen. Deanxit is in Spanje gewoon te koop zonder recept. Solian niet, alleen met recept in België. In Nederland wel onder een andere naam, maar de meeste huisartsen willen het niet verstrekken.

De meeste (huis)artsen rommelen volgens eigen optiek ten behoeve van eigen inkomen en situatie, maar willen ten behoeve van patiënt nooit experimenteren. Er is bij hen ook veel onwetendheid, weinig betrokkenheid en meestal maar een kijk op de zaak, namelijk die van de arts, welke geen ervaringsdeskundige is. Ze kunnen alleen varen met het bootje dat waarin ze zitten en zullen nooit over stappen. Wat dat betreft is de Ridder een uitzondering. Geweldig.

romagnolo
Contacteer:

Bericht door romagnolo » vr 21.02.2014 16:15

Hoi Ron
ja De Ridder is geweldig !

heb ook Deanxit ge krijgen van hem maar nooit genomen want ik ben zwaar vergif met Fluroquinolone
Avelox , Tarivid : fluoroquinolones
mijn evenwicht orgaan is beschadig en ik val ...maar letterlijk
terwil dat ik met 2 , 3 rode glas wijn op ben heel vriendelijk met iedereen ..!

ik woord agressief en heb zelfmoord neiging van antidepressivum
en zonder antidepressiva heb ik dat nooit ondanks dat mijn Tinnitus zo sterk is !
De vraag is wat doe bij jou Deanxit ??
grt
Ro
grt
Antonino

Plaats reactie