Alleen tinnitus bij liggen??

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Marjoleinh

Alleen tinnitus bij liggen??

Bericht door Marjoleinh » ma 06.04.2015 11:08

Ik heb vd kno arts te horen gekregen dat ik tinnitus heb en er niks aan te doen is. Zoals zovelen van jullie.... Ik liep al een tijdje met vocht in mijn gehoorgang en heb neussprays gebruikt wat eerst wel hielp. Het gekke is dat ik, naast een suis die ik altijd hoor maar te doen is , een brom heb die alleen aanslaat als ik lig. Dus niet dat ik de brom beter hoor door de rust in mijn slaapkamer.... Nee, hij slaat aan bij ligstand en stopt wanneer ik ga zitten of staan. Overdag is deze brom er ook nooit. Behalve als ik even ga liggen omdat mijn nachtrust behoorlijk wordt verstoord....Afkloppen..... Ook als ik even met mijn hoofd schud stopt hij even. Als ik ga liggen duurt het een uurtje en dan begint het. Is dit tinnitus of is anders? Het is erg vermoeiend omdat hij steeds aanslaat en daar schrik ik wakker van. Ik slaap nu met een iPod.... Dit gaat redelijk maar daarmee kan de brom de hele nacht doorgaan. Ik vraag me af of die druk wel ongevaarlijk is......

jahn

Re: Alleen tinnitus bij liggen??

Bericht door jahn » ma 06.04.2015 12:29

Marjolein, volgens mijn inzichten tot nu toe valt ook dit wel onder tinnitus. Omdat het zo sterk beinvloed wordt door lichaamshouding kan het, voor de zekerheid, nuttig zijn het voor te leggen aan een arts. Om na te gaan (of uit te sluiten) dat een medisch aspect meespeelt.
Tegelijkertijd: vaak komt op zo'n vraag geen antwoord. Als er geen medische factoren gevonden worden is het net als met de ruis die je overdag hebt: kun je een manier vinden om je rust terug te vinden, ondanks de brom.
Da's wel een pittige. Veel sterkte.
Wat ook wel gebeurt: soms trekt een toon weer weg of naar de achtergrond.
Tip: tijdelijk iets hoger kussen, half zittend bij het inslapen.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Marjoleinh

Bericht door Marjoleinh » ma 06.04.2015 14:19

Bedankt voor je reactie, Jahn.... Het kussen of bed hoger helpt helaas niet, ik moet echt helemaal rechtop zitten of staan wil het stoppen. Laten we hopen dat het wegtrekt....... Wennen aan dit geluid is zo lastig omdat het niet constant is.... Bedankt!

jahn

Bericht door jahn » di 07.04.2015 09:00

Marjoleinh schreef:Bedankt voor je reactie, Jahn.... Het kussen of bed hoger helpt helaas niet, ik moet echt helemaal rechtop zitten of staan wil het stoppen. Laten we hopen dat het wegtrekt....... Wennen aan dit geluid is zo lastig omdat het niet constant is.... Bedankt!
Marjolein, het niet-constante is bij mij ook het moeilijkst.
Het 'gewone': soms valt het me niet eens meer op.
Als het gehoor weer 'over de rooie' is, pppfffff ... .
Begrip dus voor jou.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Frits

Bericht door Frits » di 07.04.2015 10:31

Marjoleinh, heb je geen problemen met je nek?

Het is zo maar een vraag. Heel veel mensen met
tinnitus hebben vaak ook nekklachten.
Hartelijke groet,

Frits

Marjoleinh

Bericht door Marjoleinh » di 07.04.2015 19:51

Nee, ik ben al bij de fysio geweest..... ben bang dat het toch iets met vocht of een ontsteking te maken heeft en dat dat misschien nog wel op te lossen is nu......

Plaats reactie