oxazepam tijdelijk echt zo erg!?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
zogepiept

oxazepam tijdelijk echt zo erg!?

Bericht door zogepiept » wo 17.06.2015 16:26

Hoi allemaal,

Ik zit een beetje in een idiote periode dus mijn verhaal wordt wellicht wat lang:

Heb sinds drie weken oorsuizen. Dacht eerst dat het een bijwerking was van mijn antidepressiva (sertraline 25 mg, ik slikte het twee weken toen de piep kwam) maar ik ben daar sinds twee weken mee gestopt en de suizen zijn onveranderd.

Vervolgens ben ik vlak ná dat de suizen ontstaan zijn, van de trap gevallen. Bewusteloos geraakt, toen ik bijkwam waren er twee ambulance broeders, een hoop bloed en ik wist niet wie of waar ik was. Uiteindelijk ben ik er met een hersenschudding vanaf gekomen. Maar sindsdien (val is nu drie weken geleden) sta ik zo stijf van de stress en spanning dat ik het even zelf niet meer kan. Ik weet ook niet wat nu de spanning geeft... die piep, het gedoe van beginnen en stoppen met antidepressiva of de val van te trap en de nare herinneringen daar aan.

Goed, hoe dan ook. Ik kom momenteel de dag niet echt door zonder oxazepam en hoewel ik zelf zeker geen fan ben, sta ik mezelf toe om de komende twee weken 1 oxazepam van 10 mg te nemen.

Vraag: Is dat echt zo erg!?

Frits

Re: oxazepam tijdelijk echt zo erg!?

Bericht door Frits » wo 17.06.2015 17:23

zogepiept schreef:Ik kom momenteel de dag niet echt door zonder oxazepam en hoewel ik zelf zeker geen fan ben, sta ik mezelf toe om de komende twee weken 1 oxazepam van 10 mg te nemen.

Vraag: Is dat echt zo erg!?
Nee, dat is niet erg. Althans je gaat er niet aan dood.
Maar............... je moet er wel een keer van af.
Het is raadzaam om het daar met je huisarts over te
hebben.
Benzodiazepines doen na verloop van tijd niets meer.
Maar het is dan wel moeilijk om er weer van af te komen.

Overleg dus met je huisarts hoelang je oxazepam kan
gebruiken en vraag naar een afbouwschema.

Sterkte er mee.
Hartelijke groet,

Frits

Plaats reactie