help

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Marian

help

Bericht door Marian » wo 17.06.2015 17:06

Sinds 4 maanden heb ik verminderd gehoor aan mijn linkeroor. Door een aanrijding onlangs (5 weken geleden) kreeg ik een ruis, afgewisseld met een windorgel in mijn oor erbij. De KNO arts geeft aan dat ik een gehoorbeschadiging heb en ermee moet leren leven.
Ik wil me hier nog niet bij neerleggen. Wie geeft mij advies?

Frits

Re: help

Bericht door Frits » wo 17.06.2015 17:15

Marian schreef: Ik wil me hier nog niet bij neerleggen. Wie geeft mij advies?
Ik kan me voorstellen dat je in opstand komt. Maar helaas
waarschijnlijk heeft hij wel gelijk.

Aan gehoorverlies is wel wat te doen. Gehoorapparaten.
Aan tinnitus, oorsuizen, is heel weinig te doen.
Je zult een modus moeten vinden om er zo goed mogelijk
mee om te gaan.

Je zou eventueel een second opinion bij een andere KNO-arts
kunnen aanvragen. Maar verwacht er niet teveel van.

Ik wens je heel veel sterkte.
Hartelijke groet,

Frits

Grid

Bericht door Grid » wo 17.06.2015 17:30

@Marian

Je kunt ook vragen voor verwijzing naar een audiologisch centrum, hier kunnen ze echt wel meer voor je betekenen dan de eeuwige , "leer er maar mee leven" remedie van veel artsen
Ik weet niet uit welke windrichting je komt, maar AC Adelante Hoensbroek , daar krijg je hele fijne begeleiding....

Sterkte
Eenzaam ben ik nooit.....
Ik en mijn Piep !!!

jahn

Bericht door jahn » do 18.06.2015 12:17

Grid schreef:@Marian
Je kunt ook vragen voor verwijzing naar een audiologisch centrum, hier kunnen ze echt wel meer voor je betekenen dan de eeuwige , "leer er maar mee leven" remedie van veel artsen
Ik weet niet uit welke windrichting je komt, maar AC Adelante Hoensbroek , daar krijg je hele fijne begeleiding....Sterkte
Mee eens.
Ook de audiologische centra van Pento bieden een speciaal programma voor tinnitus.
Het eerste effect, @Marian, kan al zijn dat er serieus met je gekeken wordt hoe nu verder. Dat helpt om uit de machteloosheid te komen en je manieren te ontwikkelen ermee om te gaan.
'Leer er maar mee leven' wordt dan 'op zoek gaan naar verlichting en ermee omgaan'.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Plaats reactie