Anti-Biotica

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Erna

Anti-Biotica

Bericht door Erna » do 10.08.2006 10:44

Hallo ik heb even een vraag,weet iemand een anti-Biotica (geen penniciline) wat je zonder probleem kan nemen zonder gevolgen voor je oorsuizen?

Erna

Bericht door Erna » za 02.09.2006 11:18

Niemand ooit antibiotica nodig gehad blijkbaar, moet het innemen voor een slijmbeurs ontsteking in mijn knie maar durf het nioet omdat in de bijsluiter iets staat over gehoorverlies en oorsuizen. Ben dus op zoek naar een middel zonder z,n bijwerking. Mijn huisarts houd met voorschrijven geen rekening met T hellas.Groetjes Erna

Vincent

Bericht door Vincent » za 02.09.2006 11:37

dan ga je toch terug naar de huisarts en vraag je ander anti-biotica

Misja

Bericht door Misja » za 02.09.2006 12:48

Hallo Erna,

Ieder lijf reageert weer anders. Dat iets als bijweking staat vermeld, betekent niet dat je het ook per se hoeft te krijgen. Er is een geringe kans op de ervaringen tot nu toe.
Je kan ook buiten die risico groep vallen.
Doorlopen met een slijmbeursontsteking is ook niet zo goed.

Ik heb vaker AB geslikt en geen extra harder oorsuizen ed gekregen. Geen idee of oorsuizen als bijverschijnsel stond vermeld.
Stel dat, dat het mij mij niet van invloed is,
zegt helemaal niets wat het met jou doet.

Inderdaad bel de arts die het voorschreef en vertel ook eerlijk dat je bang bent dat je oorsuizen erger wordt. Misschien kan dan de arts een andere AB voorschrijven die niet die bijwerkingen hebben.
Misschien dat je de huisarts ff voor moet lichten over T?

Beterschap met de slijmbeursontsteking.

Groetjes,
Misja.

Erna

Bericht door Erna » za 02.09.2006 18:51

Hallo dus die lijst met medicijnen die T verergeren hoef ik niet serieus te nemen,want het middel dat ik heb gekregen staat daar in! En ik begrijp wel dat je niet alle bijwerkingen hoef te krijgen maar ik dacht misschien is er hier iemand die toevallig een naam weet van een anti-biotica die niet in de lijst voorkomt!! En een huisarts weet ook niet alle bijwerkingen uit z,n hoofd van elk middel denk ik. Maar ik probeer het wel op een andere manier op te zoeken.Fijn weekend!

Vincent

Bericht door Vincent » za 02.09.2006 19:33

Erna schreef:maar ik dacht misschien is er hier iemand die toevallig een naam weet van een anti-biotica die niet in de lijst voorkomt!!!
vraag het aan je huisarts of apotheek die weten het wel

Misja

Bericht door Misja » za 02.09.2006 19:44

Er zijn verschillende mediche encyclopedieën waar je medicatie online in kunt opzoeken.

Hier is er een van.
Je kunt ook op aandoening zoeken.

http://www.medicinfo.nl/%7B0ae73d62-428 ... 1f3d32e%7D

Ik hoop niet dat het venster nu heel breed wordt door de lange link.

Als jij van een KNO arts een lijst hebt gekregen met medicatie die het oorsuizen verergeren, dan zou ik me daar zeker wat van aantrekken.
Dat las ik niet in je bericht en voor mij nieuw dat er lijst is met medicatie die T per se verergerd.

Ik heb niets gezegd. Sorry!

Misschien kun je een kopie maken voor je huisarts?

Kees

Bericht door Kees » zo 03.09.2006 11:52

Erna schreef:Hallo dus die lijst met medicijnen die T verergeren hoef ik niet serieus te nemen,want het middel dat ik heb gekregen staat daar in! En ik begrijp wel dat je niet alle bijwerkingen hoef te krijgen maar ik dacht misschien is er hier iemand die toevallig een naam weet van een anti-biotica die niet in de lijst voorkomt!! En een huisarts weet ook niet alle bijwerkingen uit z,n hoofd van elk middel denk ik. Maar ik probeer het wel op een andere manier op te zoeken.Fijn weekend!
Hallo Erna,

Nee, een huisarts weet ook niet alles.
Maar je kunt natuurlijk ook naar de apotheek gaan en het daar vragen.
De apotheker zou er meer van af moeten weten dan een huisarts.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Joke

Bericht door Joke » za 17.04.2010 20:42

Hey! Bij diegenen bij wie hun T verergerde, is dit ook weer weg gegaan.. ?

Jante

Bericht door Jante » za 17.04.2010 21:29

Hoi Joke
Er is op al deze vragen vrees ik maar 1 antwoord, net als in het hele leven: je kunt het niet weten.
Een neuropsychiater die ik deze zelfde vraag stelde over antidepressiva zei dit laatste, en het geldt volgens mij voor alles.

Ik zelf probeer 'riskante' medicijnen alleen als ik ze echt nodig heb. Ik let goed op mijn fysieke reacties en als het me te link wordt stop ik. Bv bij Amoxillyne (of hoe het heette) kreeg ik een raar gevoel in mijn hoofd en ben na 6 dagen gestopt. Verder geen verergering.

Ik zie trouwens dat dit bericht van 2006 stamt. Mijn moeder is van een slijmbeursontsteking afgekomen door eerst acupunctuur(tegen de pijn) en toen fysiotherapie. Maar dit is vast mosterd na de maaltijd.

Groet!
Jante

Kees

Bericht door Kees » zo 18.04.2010 11:23

Daar wijs ik de forummers ook wel regelmatig op.

Let wel op de datum van een bericht waar je op reageerd.
Als je reageert op een bericht van bijvoorbeeld 2006 of 2007 dan heb
je grote kans dat je geen reaktie krijgt van de schrijver ervan.

Die komt misschien niet meer op het forum, krijg je dus nooit een antwoord.
Groeten,

Kees.

Joke

Bericht door Joke » ma 19.04.2010 18:53

Jante schreef:Hoi Joke
Er is op al deze vragen vrees ik maar 1 antwoord, net als in het hele leven: je kunt het niet weten.
Een neuropsychiater die ik deze zelfde vraag stelde over antidepressiva zei dit laatste, en het geldt volgens mij voor alles.

Ik zelf probeer 'riskante' medicijnen alleen als ik ze echt nodig heb. Ik let goed op mijn fysieke reacties en als het me te link wordt stop ik. Bv bij Amoxillyne (of hoe het heette) kreeg ik een raar gevoel in mijn hoofd en ben na 6 dagen gestopt. Verder geen verergering.

Ik zie trouwens dat dit bericht van 2006 stamt. Mijn moeder is van een slijmbeursontsteking afgekomen door eerst acupunctuur(tegen de pijn) en toen fysiotherapie. Maar dit is vast mosterd na de maaltijd.

Groet!
Jante
Bedankt om toch nog te reageren, ondanks dat het zo'n oud bericht is :)
Maar ik had deze post gevonden door wat rond te zoeken op google, vandaar dat ik nog reageerde. Ik ben sinds vorige week dinsdag antibiotica aan het nemen, en merk dat mijn T is verergerd.. Hopen dat het weg gaat !! xxx

sen

Bericht door sen » ma 19.04.2010 20:35

ja je moet wel vertellen bij de apotheek dat je last heb van tinnitus,
zetten ze het in de computer
vaak staat het ook in de bijsluiter
er zijn zoveel antibiotica [breedspectrum etc]
ps; informatie
http://nadabrahma.wordpress.com/2009/05 ... tibiotica/

Kees

Bericht door Kees » di 20.04.2010 18:19

Klopt, ik heb het door de apotheker bij mijn patiëntengegevens laten zetten.

Als er dan medicatie vestrekt moet worden zien ze direct dat ik Tinnitus heb.
Kunnen ze er direct rekening mee houden.
Groeten,

Kees.

Plaats reactie