HEB DRINGEND ADVIES NODIG!

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Benny

HEB DRINGEND ADVIES NODIG!

Bericht door Benny » do 01.10.2015 16:43

Hallo ! ik ben nieuw op het forum dus alvast excuses als ik dit topic op de verkeerde plek heb gezet.

ik heb ongeveer 1/2 a 2 weke geleden een combinatie van tinnitus en hyperacusis acuut gekregen (weet niet hoe, kan zijn door te harde muziek maar dat is een kleine kans) nou was ik allang van plan om de infuus behandeling te gaan doen in Duitsland. ben naar de huisarts geweest en die vond het en die zij zelf al dat de kno arts er waarschijnlijk niks aan kan doen (wat ik eigenlijk heel raar vind om te concluderen als huis arts) maarja aangezien een afspraak maken met een kno arts redelijk lang duurt en je met de infuus therapie zo snel mogelijk moet beginnen vond ik het niet verstandig daar een bezoek aan te brengen.

maar nu na ongeveer 2 weken is mijn hyperacusis zo goed als verdwenen en de tinnitus is ook ongeveer 40% verminderd.

nu was mijn vraag of het verstandig is om nog even te wachten en kijken of het uit zich zelf weg gaat of om toch zo snel mogelijk naar duitsland te gaan.
iemand ervaring me dat het suizen na 2 of meer weken uit zichzelf gestopt is?

mijn leeftijd is 21 als dat van belang is.
Alvast bedankt!

jahn

Re: HEB DRINGEND ADVIES NODIG!

Bericht door jahn » vr 02.10.2015 16:15

hai Benny,
Welkom.
Je vragen zijn niet eenvoudig te beantwoorden, maar meedenkers kunnen we hier op dit forum wel zijn. In jouw situatie kiezen voor de infuusbehandeling, daar zou ik niet voor kiezen. Anderzijds helpt die behandeling het meest als je er snel bij bent, dus het is wel voorstelbaar. Als je het 'voor de zekerheid' wilt kun je het doen.
De enorme verbetering: dat is goed om te lezen, wauw. Allerlei mensen hebben wel eens een tijdelijke klacht door bijvoorbeeld een hard concert, oververmoeidheid, sommige medicijnen, enz.. Dat het bij jou nu spontaan zo ver herstelt zou mij heel hoopvol stemmen, als ik in je schoenen stond.
Wat ook zou kunnen is een verwijzing vragen naar audiologisch centrum (van huisarts). Al zou het maar in eerste instantie een gehooronderzoek plus een adviesgesprek zijn. Om je zorgen met een deskundige te kunnen bespreken.
Alle goeds!, Jahn ~ onderweg met afleiding, natuur, zachte muziek - een rijk leven ~ soms is het piepend overgevoelig gehoor bijna gewoon en soms is het behoorlijk pittig ~

Plaats reactie