Langdurig gebruik oxazepam, temazepam en amytriptilyne

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Carla V.

Langdurig gebruik oxazepam, temazepam en amytriptilyne

Bericht door Carla V. » di 10.11.2015 06:21

Goedemorgen,

Door slaapproblemen en zwangerscahp ben ik in 2007 door mijn gynaecoloog op oxazepam en temazepam gezet. Een verademing na vijftien jaar slaapproblemen, ik kon eindelijk slapen! Ik kwam ook bij de GGZ terecht en in overleg met hen mocht ik de middelen blijven gebruiken. Gemiddeld nam ik een halve temazepam en een kwart oxazepam (5 mg en 2,5 mg dan respectievelijk, de tabletjes waren elk 10 mg). Lukte het slapen niet, dan kon ik de dosis verhogen, wat gelukkig niet vaak voorkwam.

In 2008 kwam daar amytriptyline bij, als pijnstiller vanwege coccygodyinie, een pijnlijke stuit na een zware bevalling. Eerst op 25 mg, na twee jaar afgebouwd naar 10 mg waarik nu nog op zit.

Mijn grote angst is nu; hebben deze medicijnen mij deze piep,bezorgd? Het is vier weken geleden begonnen met draaiduizelingen. En moet ik nu van die medicatie af. Ik ben ontzettend bang weer in het slaapprobleem terecht te komen. Heb nu net, voor het eerst sinds acht jaar, weer een slapeloze nacht meegemaakt en de schrik slaat mij om het hart.

Groet, Carla

Hannie10

Re: Langdurig gebruik oxazepam, temazepam en amytriptilyne

Bericht door Hannie10 » di 10.11.2015 12:58

voor slaapproblemen is melatonine (niet-verslavend) een hele goede oplossing

huisartsen schrijven het steeds vaker voor

succes, ik hoop dat het werkt!

Phoenix

Re: Langdurig gebruik oxazepam, temazepam en amytriptilyne

Bericht door Phoenix » di 10.11.2015 21:00

Hoi Carla,

Altijd lastig te zeggen of je je piep door deze medicijnen hebt opgelopen. In iedere bijsluiter kom je oorsuizen bijna wel tegen bij bijverschijnselen. En ook over allerlei fysieke klachten bij het gebruik van of afbouwen van benzodiazepines zijn sites vol geschreven. Ik heb zelf net een tijdje gehad waarin ik meer medicijnen gebruikte dan goed voor een mens kan zijn en ik heb nu een heel scala aan klachten. Bij mij gaat alles wat ik niet absoluut nodig heb, eruit. Helaas heb ik hoge bloeddruk en moet ik een minimum aan medicijnen blijven slikken. Die volgens de bijsluiter ook allemaal weer tinnitus kunnen veroorzaken (en duizeligheid).

Het is een lastig dilemma. Veel sterkte en wijsheid toegewenst!
Can there be comfort still...

Plaats reactie