Betahistine en andere hulp.

Moderators: moderator, forumadmin

Yahoo!
Contacteer:

Betahistine en andere hulp.

Bericht door Yahoo! » di 05.04.2005 09:54

hoi met frans uit rotterdam .

ik heb sinds kort tinnitus
ik had een een aantal vraagjes

1 zijn er helemaal geen medicijnen voor deze aandoening
2 ik heb pas een reintergratie gesprek gehad op het kantoor en die
wouden me weer zo spoedig aan het werk hebben ,maar ik heb zelf zoiets
jongens jullie weten niet waar jullie het over hebben ,ik voel me niet
goed ,en toch mis ik me werk als beveiligings beambte .
Stel dat ze zeggen dat ik weer aan het werk moet ,wat kan ik er
dan aandoen want ik ben me zelf niet meer

Beste Frans,

Als je het nog maar kort hebt kan soms een behandeling met het
medicijn Bethahistine wel eens helpen. Vraag aan je KNO-arts.
Bethahistine is een doorbloedingsmiddel en zorgt voor een betere
doorbloeding van het oor en dat kan soms wel eens een enkele keer
helpen om de Tinnitus te doen verminderen.
Je ziet ik zeg het met veel slagen om de arm, omdat Tinnitus helaas
vaak een blijvertje is. Dan zul je er mee om moeten leren gaan.
Dat kan met hulp vanuit een Audiologisch centrum of eventueel via
Tinnitus Retraining Therapie.
Dan leer je de T te accepteren en hoe je er je verdere leven mee om
moet gaan.

Veel sterkte de komende tijd.

Groeten,

Kees de Vries.
Deventer.

Hallo Frans,

Over punt 1:
Een medicijn dat de kwaal oplost is er niet, wel zijn er medicaties die het
draagbaarder kunnen maken. helaas is dat van te voren niet in te schatten. Van sommige medicijnen kan het mogelijk ook erger worden. Maar dat is een kwestie van kijken wat bij je past en uitproberen. helaas is er geen zekerheid, Ook niet wat betrefd de vele therapieëen; geld het zelfde.
Het is nogal een doolhof: denk je dat je iets gevonden hebt , blijkt het
meestal.toch een wassen neus.
Toch zijn er hier en daar hoopvolle geluiden en zit er momenteel wat beweging in het fenomeen Tinitus
Succes met je zoektocht en ik hoop dat je een manier vindt om zo goed mogelijk met T. om te gaan.

Persoonlijk gebruik ik praktisch niets. Heel af en toe een relaxertje (laag
gedoseerde valium) om te slapen en in het verleden heb ik anti depresiva
geprobeerd (paroxetine=seroxat) maar het verminderde mijn T niet en ik ben er na 4 mnd. mee gestopt. Diverse forum-mensen waarschuwde me ( en dat vond ik toch fijn) dat ik moest uitkijken voor mogelijke gevolgen. Toch wilde ik wat proberen( niet geschoten, altijd mis dacht ik toen).

Nu gebruik ik nagenoeg niets en eigenlijk red ik het nu wel.Het valt niet altijd mee en ik heb gelukkig werk wat ik toch nog steeds goed kan doen. Even heb ik thuisgezeten maar mij beviel dat niet; ik was teveel gefocusd op mijn T. Ik ben nu de hele dag bezig en vergeet soms even de hoge, monotome toon.
Ik ben niet veel verder gegaan met de medici, eigenlijk kan ik er wel mee leven als het niet erger wordt. En daar zit hem de kneep. want stiekum ben ik wel bang voor verergering. Ik wil daarom wel zoveel mogelijk waar kan ,rekening houden met T. OOrdoppen bij een feestje/uitgaan/concert e.d. Mijn broer heeft het ook
en bij hem is een vergering aan de gang wat hem vooral ook voor ernstige concentratieproblemen opleverd. Daardoor geraakt hij ook psychisch weer meer in de put omdat hij zich ziet aftakelen. Heel erg ..
Ieder ervaart het op zijn eigen manier en naar gelang je T. ernstiger is zijn er ook meer beperkingen.
In mijn werk als rëintegratie consulent bij SHD in Oss kan ik dus redelijk
functioneren.Ik kan me ook af en toe afzonderen als ik wil.

Kom ik op punt 2:
Zit je intern in een reïnegratieproces dan zal er een belastbaarheidsrapport moeten zijn om te kunnen beoordelen waar jij tegenaan loopt. Zorg dat je zelf
ook zaken op papier hebt waarin je aangeeft wat T. met jou doet; ik neem aan dat de arboarts (als die in beeld is) een en ander aan gegeven heeft.
Als men jou een baan aanbiedt die je pertinent niet aankunt dan moet je dit bespreken, zou het een mogelijk passende optie kunnen zijn dan kun je een proefplaatsing overeenkomen (en jij probeert daarin zelf de regie te voeren zonder dat je dat hardop zegt.) ; laat vooral merken dat je mee wilt werken binnen de beperkingen en dat je het vreselijk vind je huidige werk te verliezen:
maar ga zeker niet over je eigen grens. Stel hen voor of zij de
verantwoording/risico op zich nemen als de T. erger wordt van het vervangend werk.
Misschien ook een optie om eens wat passend info te overhandigen, want de meest artsen weten niet waar ze het over hebben. Of een bandje met je geluidje maken en dit aanbieden aan de medewerker: of hij dit geluid even een paar dagen aan zijn oor wil verbinden en dan geconcentreerd proberen te werken en slapen. Nou dat wil hij zeker niet.
Toch is e.e.a. wel afhankelijk van hoe is de T.(was het mischien een
bedrijfongeval) onstaan en hoe lang zit je thuis en wordt er in- of extern
bemiddeld, ben je al WAO-gekeurd, wat is volgens de keuring een passende baan en waarop is dat gebasseerd, is er een belastbaarheidsrapport en waarop is dat
gebasseerd, hoe is info ingewonnen. En vraag eens aan je bemiddelaar wat hij van Tinitus afweet, geef hem enkele goede site en jou verhaal op papier om zich goed
voor te bereiden op de reïntegratie.
Ik weet niet hoe erg is je T,.hoe oud je bent en wat voor soort beveiliging je deed , wat voor contract je hebt, ect. Bij reïntegratie moet naar het volledige plaatje/persoonsprofiel gekeken worden,
En bedrijven , ja die zij heel bang dat je geldt gaat kosten en zullen soms rare sprongen maken.
Succes
Hanny uit Oss
" Ben je nog wie je was als je niet meer kunt wat je kon"

Plaats reactie