Slaapproblemen

Moderators: moderator, forumadmin

Louke

Bericht door Louke » di 05.01.2010 16:35

Kees, ik moest na mijn heupoperatie ook 6 weken op de rug slapen...
ik kon echter zo niet slapen...
na mijn terugkeer uit het ziekenhuis heeft de thuisverpleegkundige mij een kussen bezorgd van circa 12 cm dik en mits dit tussen beide bovebenen en knieen te steken mag ik op mijn niet geopereerde heup slapen... dat lukt heel goed en slaap tamelijk goed gedurende een paar uren, ga dan even naar het toilet met mijn krukken kwestie van wat beweging te hebben en slaap dan opnieuw in met het kussen tussen de benen...
kijk even op pagina 1 in volgende URL onder de rubriek "in het bed"...

http://www.hipclinic.be/NL/patient/medi ... lijnen.php

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » di 05.01.2010 18:44

Heb vandaag de Melatonine opgehaald hier in 't dorp bij de drogist. Volgens de bijsluiter 2 uur van te voren 1 tablet voor het slapen innemen.

Vr.gr. Harm Jan

Kees

Bericht door Kees » di 05.01.2010 19:23

Harm Jan schreef:Heb vandaag de Melatonine opgehaald hier in 't dorp bij de drogist. Volgens de bijsluiter 2 uur van te voren 1 tablet voor het slapen innemen.

Vr.gr. Harm Jan

Ja, dat klopt, maar kijk zelf wat het beste werkt.

Ik neem ze zelf altijd ongeveer 15 tot 30 minuten voor het slapen gaan.
Dat bevalt mij weer het beste.
Ik neem altijd 4 tabletjes.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

ari-atari

tip met betrekking tot melatoninegehalte in de hersenen

Bericht door ari-atari » za 09.01.2010 15:53

Ik lees, dat er nogal wat mensen melatonine gebruiken om te kunnen slapen. Daar is op zich niets op tegen, voor veel mensen werkt het. Bij mij had het geen enkel effect, helaas. Mijn probleem ligt ook niet in het INslapen (dan ben ik meestal moe genoeg), maar in het DOORslapen als ik wakker ben geworden. Iets wat elke nacht wel gebeurt, want ik moet altijd wel een keer of twee plassen.

Maar goed: iets wat veel mensen niet weten is dit:
melatonine wordt aangemaakt door je hypofyse, en een bepaald melatonine-gehalte is nodig om goed te kunnen slapen. Dit kun je dus ondersteunen, door extra melatonine te nemen.
Maar: als je bijvoorbeeld internet, e-mail leest, of zelfs als je dicht op de tv zit, dan daalt daardoor je melatoninegehalte. Ook bepaalde lampen of een te hoge temperatuur in je slaapkamer laten het melatoninegehalte dalen.

Het is dus van belang, vlak voor het slapen gaan (zeg maar het laatste uur) niet nog even de e-mail te checken. Laat staan om maar te gaan internetten omdat je niet kunt slapen, want dat werkt alleen maar averechts op je melatonine gehalte.

"Every day I try to see
the beauty of my good friend T.
The ringing in my inner ear;
Noise that'll never disappear"

Maartje

Bericht door Maartje » za 09.01.2010 15:57

Bovendien is Melatonine een INslaper, geen DOORslaper...

Geertje

Bericht door Geertje » zo 10.01.2010 09:29

Misschien is dit wat http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... letten.php
Dit middel word niet alleen gebruikt om goed te kunnen inslapen maar ook om goed te kunnen doorslapen.
Ik heb vele jaren in een drogisterij gewerkt en ben ook drogist. Verkocht dit middel veel en hoorde er goede dingen over.

Geertje

Kees

Bericht door Kees » zo 10.01.2010 13:25

In de bijsluiter staat ook dat je het twee uur voor het slapen gaan dient in te nemen.

Om DOOR te slapen doe ik dit dus niet.
Ik neem het in vlak voor het slapen gaan, daardoor slaap ik WEL beter door.
De werking begint dan dus als ik al lang ingeslapen ben.

Dan hangt het er ook nog vanaf hoeveel tabletten je inneemt.
Ik neem er elke avond 4 van 0,1 mg. daar heb ik het meeste baat bij.
Groeten,

Kees.

drummer

Bericht door drummer » zo 10.01.2010 18:29

Ari-atari, bedankt voor de uitleg en de tips groeten drummer

Kees

Bericht door Kees » zo 10.01.2010 18:44

Geertje schreef:Misschien is dit wat http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... letten.php
Dit middel word niet alleen gebruikt om goed te kunnen inslapen maar ook om goed te kunnen doorslapen.
Ik heb vele jaren in een drogisterij gewerkt en ben ook drogist. Verkocht dit middel veel en hoorde er goede dingen over.

Geertje

Misschien dat dit goed helpt, maar er hangt wel een fors prijskaartje aan.
60 stuks voor € 14,95.

Melatonine kost ongeveer € 7,00 á € 8,00 voor 500 tabletten.
Mijn laatste potje van 500 tabletten was in de aanbieding, want dan
koop ik meestal direct 2 potjes en dan ben je nog goedkoper uit.
Groeten,

Kees.

Geertje

Bericht door Geertje » zo 10.01.2010 19:21

Misschien wel duurder,maar zoveel heb je niet nodig en als het helpt!

sen

Bericht door sen » zo 10.01.2010 19:38

http://www.drogisterij.net/Sleepzz_mela ... /LHCSL0001

Melatonine is een hormoon. Het wordt door de pijnappelklier in de hersenen gemaakt.

Artsen schrijven producten met melatonine voor bij bepaalde vormen van slapeloosheid.

Slapeloosheid

Verschijnselen
Melatonine is een hormoon dat door de pijnappelklier in de hersenen wordt gemaakt. De afgifte komt 's avonds op gang. Onder invloed van licht wordt de melatonineafgifte weer minder. Men denkt dat melatonine iets met het bioritme van de mens heeft te maken.

Vooral jonge kinderen hebben in het donker een duidelijke melatonineafgifte. Bij ouderen neemt dit geleidelijk af. Men denkt dat de inslaapstoornissen bij ouderen daar mogelijk mee hebben te maken. Ook blinde mensen kunnen slaapproblemen hebben door het niet 'gelijk lopen' van hun biologische klok met de werkelijke tijd. Mogelijk is een verstoorde melatonineafgifte hiervan de oorzaak.

Werking
Melatonine wordt gebruikt bij inslaapstoornissen bij:

•mensen met een verstoord dag- en nachtritme, zoals kan optreden bij reizen (jetlag) of ploegendienst;
•kinderen die door bepaalde psychische aandoeningen (hyperactiviteit) of door bepaalde geneesmiddelen, zoals methylfenidaat (Ritalin en Concerta) niet goed kunnen inslapen;
•ouderen;
•blinde mensen;
•het afbouwen van slaapmiddelengebruik.
Als melatonine wordt ingenomen op het moment dat de natuurlijke melatonineafgifte nog niet op gang is, kan het de tijd tot het in slaap vallen verkorten.

Melatonine wordt ook gebruikt als slaapmiddel om de kwaliteit van het slapen te verbeteren.

Kees

Bericht door Kees » ma 11.01.2010 16:18

joze schreef:http://www.drogisterij.net/Sleepzz_mela ... /LHCSL0001

Artsen schrijven producten met melatonine voor bij bepaalde vormen van slapeloosheid.

De 0,1 mg. is vrij verkrijgbaar.

Maar wat artsen voor schrijven is dus meestal op
recept en dat zijn zwaardere Melatonine tabletten.

Die bevatten meer dan 0,1 mg. Melatonine, soms wel 1 of 2 mg. of meer Melatonine.

Maar het is via internet ook buiten de huisarts te verkrijgen de zwaardere tabletten.
http://www.keymelatonine.nl/melatonine_night.php

Maar of dat verstandig is buiten de huisarts om is maar de vraag.
Groeten,

Kees.

Hamannche

Re: Slaapproblemen

Bericht door Hamannche » di 15.09.2020 08:04

Hi, slaapproblemen, dit is zeker slecht, maar ik had ook dit probleem en godzijdank dat ik in staat was om een goed medicijn te vinden dat me kon helpen mijn slaapprobleem op te lossen. Als u geïnteresseerd bent in het vinden van wat het is, dan moet u zeker proberen om te gaan naar deze site https://nutracbd.nl/ , dat is een goede winkel waar u kunt kopen CBD olie

Plaats reactie