Tinnitus, de Media & BNR's ?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Tommie
Contacteer:

Tinnitus, de Media & BNR's ?

Bericht door Tommie » za 23.06.2007 16:40

Waarschijnlijk omdat ik me net heb aangemeld, houd de T. me erg bezig
ben vandaag ook weer erg kwaad en gefrustreerd door mijn depressie, en de kwalen die daaruit zijn voortgekomen,......en natuurlijk die gekmakende T!

Heb de afgelopen maanden vaak de berichten in de verschillende forums gelezen, en vandaar ook dat mij gister maar eens heb ingeschreven, en ben gaan opschrijven wat mij de laaste jaren is overkomen en hoe dat mijn leven is gaan beheersen.

Wat mij, en jullie ook waarschijnlijk wel is opgevallen , (vaak ook door eigen ervaring) is de wanhoop, angst en ellende die deze K...! kwaal met zich meeneemt. Alleen,.....waarom is er zo weinig over te vinden (zien)in de media?
Natuurlijk zijn Aids en kanker ernstige ziektes en komen die ook meer voor(?),....maar nogmaals wat ik lees en zelf ook meemaak,..
Deze aandoening werkt ontwrichtend,..het maakt levens kapot!
De lol van zoveel dingen gaan eraf, mensen raken depresief, gaan slecht slapen,..moeten pillen slikken en glijden sociaal en maatschapelijk af.
Maar waarom is hier niet eens een TV programma over?,....en wat ik me ook afvraag,...zijn er geen BNR's die een T. hebben?
Wellicht zou het helpen als die zich warm zouden maken hier eens een item over te maken en dar er iets van op TV komt.
Wellicht met artsen, patienten ed.
Misschien is het zelfs mogelijk dat er daardoor meer onderzoeken, (eurie's) komen!

Ik weet het deze vraag komt voor uit wanhoop hoor, ...maar
we kunnen verdikkeme zoveel,..sommige kanker is goed te behandelen, we zijn op de maan geweest,..we kunnen over honderden km's een raket akelig nauwkeurig op een cm2 dumpen,....we kunnnen zoveel ,..
waarom dan niet een operatie en/of een pilletje tegen deze gekmakende,
je leven verpestende F...! kwaal!

Sorry mensen maar ik ben zo pissed off op dit moment,...
Ik ban zo bang dat dit mijn leven blijft beheersen en dat het nooit meer prettig wordt of een beetje zoals ''vroeger'',...

Nou ja,...om bij de vraag te blijven,...Wie weet meer over de media en evt. BNR's met een T. of wellcht zijn er ideën om de boel eens wakker te gaan schudden!!! dat hebben al deze mensen op dit forum nl wel verdiend, en natuurlijk ook de rest van de T. lijders elders op de wereld!

Nogmaals ,...sorry voor het gekanker!

Zover mogelijk prettig weekend!

Ciao, Tom

Kees

Bericht door Kees » za 23.06.2007 16:58

Beste Tommie,

Twee jaar geleden is er een uitzending geweest over Tinnitus bij de EO.
Deze is later ook een keer herhaald, de uitzending heette "Na de diagnose".
http://www.eo.nl/portals/programs/episo ... 509&page=1

Met bovenstaande link kom je bij de gegevens over de uitzending.
Op onze locale TV-omroep van RTV-Oost was er vorig jaar ook een uitzending over Tinnitus,
dat was via de afdeling Twente van de NVVS, dus er is wel enige aandacht voor dit probleem via de Media.

Ook op de BRT in België is er aandacht geweest voor Tinnitus, gemeld door
onze Belgische vrienden die ook op dit forum aanwezig zijn.
Maar ik ben het met je eens, hoe meer aandacht hoe beter.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Tommie
Contacteer:

Bericht door Tommie » zo 24.06.2007 12:55

He, Kees dank voor je reactie.
Wist niet dat 'Rocky' ook een T. had,...wel gehoord dat Phil Collins er ook last van heeft,...maar beide lijken ze toch nog wel een leuk leven te hebben,...en kan dus wel!!,.....
Ik ga over een paar weken met de TRT cursus beginnen bij de Riethorst in Ede,...kan me toch voorstellen dat men daar goede tips heeft en dat je er anders mee om kan (leren) gaan,...
Pech bij mij is dat ik ben begonnen met een flinke overspannenheid, burnout, en daarna een giga van een depressie, ( mijn hele verhaal staat in de rubriek ''even voorstellen'') dus mentaal lag, en lig ik al flink in puin.

Maar ben nog steeds benieuwd of er bij onds in NL BNR's zijn die een T hebben.

Ik heb het artikel van de EO net gelezen,....toch wel weer confronterend,
vooral ook van die man die niet meer wilde,..herken dat zo,..
maar nogmaals,..bij mij kwam de T. erbij,..door div. factoren zat ik Psychisch al erg slecht en als je dan ook nog zoiets erbij krijgt dan zakt de moed wel heel erg ver weg.

Nogmaals dank voor je reactie,...en hoe ga jij eigenlijk met je T. om?
ben benieuwd!

Groeten Tom

Kees

Bericht door Kees » zo 24.06.2007 18:56

Tommie schreef:He, Kees dank voor je reactie.
Wist niet dat 'Rocky' ook een T. had,...wel gehoord dat Phil Collins er ook last van heeft,...maar beide lijken ze toch nog wel een leuk leven te hebben,...en kan dus wel!!,.....
Ik ga over een paar weken met de TRT cursus beginnen bij de Riethorst in Ede,...kan me toch voorstellen dat men daar goede tips heeft en dat je er anders mee om kan (leren) gaan,...
Pech bij mij is dat ik ben begonnen met een flinke overspannenheid, burnout, en daarna een giga van een depressie, ( mijn hele verhaal staat in de rubriek ''even voorstellen'') dus mentaal lag, en lig ik al flink in puin.

Maar ben nog steeds benieuwd of er bij onds in NL BNR's zijn die een T hebben.

Ik heb het artikel van de EO net gelezen,....toch wel weer confronterend,
vooral ook van die man die niet meer wilde,..herken dat zo,..
maar nogmaals,..bij mij kwam de T. erbij,..door div. factoren zat ik Psychisch al erg slecht en als je dan ook nog zoiets erbij krijgt dan zakt de moed wel heel erg ver weg.

Nogmaals dank voor je reactie,...en hoe ga jij eigenlijk met je T. om?
ben benieuwd!

Groeten Tom
Beste Tommie,

Dat heb ik ook geleerd bij "de Riethorst" in Ede.
Met de lezingen die ik geef werken we ook samen met mensen van "de Riethorst"
als het in hun werkgebied is, dus ik heb nog regelmatig contact met ze.
Aardige mensen allemaal en ze weten heel goed wat ze doen met de TRT.
Veel kennis van zaken en een goed luisterend oor voor iedereen.

Eén van de belangrijkste tips is leren je grenzen kennen en er dan niet overheen gaan.
Luisteren naar je lichaam en op die manier leren omgaan met je klachten.
Je zult het de komende maanden allemaal meemaken.
Doe ze allemaal maar de groeten van me.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

harrie

Bericht door harrie » zo 24.06.2007 21:35

beste tommie,
je vraag over bnrs met T, ik zou er ook geen weten, Bart Peters heeft dacht ik T, maar goed dat is een Belg, Andre Hazes bij ons had T,
heb wel een hele lijst met bekende mensen uit het buitenland voor je
op ; http://tinpan.fortunecity.com/melody/73/tinnitus.html, ook zijn er meerdere songs over T.
groeten en het beste,
harrie.

Tommie
Contacteer:

Link

Bericht door Tommie » ma 25.06.2007 11:14

Hoi Harry,

Dank voor je anwoord!
Dat van Hazes had ik al eens eerder gehoord,...en je zou zeggen, die had
toch nog wel een beetje leuk leven(?),....nou ja hij zoop natuurlijk wel als een ketter he!!!

Ohja,..ik klikte op die link van jouw maar kreeg alleen een pagina te zien met een logootje linksbovenin,...verdre niks,...

Groeten Tom

harrie

Bericht door harrie » ma 25.06.2007 20:13

Hoi Tommie,
sorry probeer http://www.fortunecity.com/banners/inte ... nitus.html
druk dan op skip the ad en je krijgt de lijst als het goed is.
groeten, harrie

conceicao

Bericht door conceicao » di 26.06.2007 11:22

Dag Tommy,

Ik had er ook aan gedacht om om zo een TRT cursus te gaan volgen. Wel in Honsbroeck in Nederland. Ik woon zelf in België. Er zijn idd heel wat mensen die last hebben van tinnitus. Stijn Meuris van Noordkaap/Monza bijvoorbeeld. Heel wat muzikanten hebben er blijkbaar last van. Maar doordat die veel met muziek bezig zijn kunnen ze er mss ook beter tegen. Veel lawaai gewoon, dus mss ook makkelijker om de pieptoon te negeren...

Plaats reactie