earplanes in België

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
sandra

earplanes in België

Bericht door sandra » do 05.07.2007 21:40

De EarPlanes die je kan bestellen via www.earplanes.nl, als je je gegevens moet invullen wordt er niet gevraagd naar 'land'... weet iemand of je die ook kan bestellen vanuit België? Als ik dan bijvoorbeeld tussen haakjes 'België' zet achter mijn woonplaats?

En hoe lang het ongeveer duurt vooraleer ze er zijn?

Vriendelijke groet,
Sandra

thijs

Bericht door thijs » do 05.07.2007 22:27

Sandra, in Nederland kan je ze gewoon in de apotheek kopen. België niet? Ze dempen geluid trouwens bijna niet, zou ze indoen bij stijgen/dalen en gedurende kruisvlucht gewone oordoppen. Maar volgens mij was het bij jouw tinnitus de oorzaak geen geluid toch?

Anders een mailtje sturen naar Medzorg.

Groeten, Thijs

Maria M

Geluid

Bericht door Maria M » vr 06.07.2007 10:43

Hallo Thijs,

Wat bedoel je met de opmerking: volgens mij kwam de T bij jou niet door geluid. Houdt dat in dat als het een andere oorzaak heeft dat je dan geen doppen in hoeft?

Groet,
Marjo

thijs

Bericht door thijs » vr 06.07.2007 12:49

Nou ja die earplanes zijn vooral voor drukverschillen door stijgen en dalen, niet zozeer voor geluiddemping. In principe is het geluid niet direct extreem schadelijk, zal afhankelijk van vliegtuigtype ergens rond de 80 dB liggen. Maar als ik geen oordoppen in doe, dan weet ik wel hoe laat het is na een vlucht...

Het is vast wel bekend, maar oppassen dat je geen oordoppen in doet bij stijgen en dalen, dan onstaat er druk op het trommelvlies!

Ruth

Bericht door Ruth » vr 06.07.2007 13:54

thijs schreef:Nou ja die earplanes zijn vooral voor drukverschillen door stijgen en dalen, niet zozeer voor geluiddemping. In principe is het geluid niet direct extreem schadelijk, zal afhankelijk van vliegtuigtype ergens rond de 80 dB liggen. Maar als ik geen oordoppen in doe, dan weet ik wel hoe laat het is na een vlucht...

Het is vast wel bekend, maar oppassen dat je geen oordoppen in doet bij stijgen en dalen, dan onstaat er druk op het trommelvlies!
Hoi Thijs,

Dan doel jij wellicht op die schuimplastic doppen die je oren helemaal afsluiten, is het niet? Want als je de earplanes gebruikt, of bijv. de Comfoor Travel (All-fit) dan heb je juist geen last van die drukverschillen omdat dat filter dat opheft.

Zelf draag ik overigens wel mijn op maat gemaakte gehoorbescherming tijdens het vliegen. Ideaal! Geen last van de hoge tonen/cabine-geluiden en ook geen last bij stijgen/dalen :cool:

Groetjes,

Ruth

sandra

Bericht door sandra » za 07.07.2007 01:30

Bij mij is de meest logische oorzaak voor de tinnitus inderdaad geen geluid maar stress...

Ik ben nog niet bij de apotheek gaan navragen maar wel bij de audicien (Laperre) en die hebben het niet. Ze beweren daar trouwens ook dat meer dan 35db dempen via oordoppen niet mogelijk is omdat je altijd geluid binnenkrijgt via je schedel, dit toen ik vandaag ging informeren naar sterkere oordoppen dan die ik nu heb (van 30db met rode filter).

Ik ga alleszins eerst dan eens naar de apotheek, da's inderdaad een logische stap.

Voor de vlucht zelf ga ik denk ik wel de op maat gemaakte oordoppen dragen. 't Is eigenlijk de eerste keer dat ik vlieg sinds in zo'n erge tinitus heb, heb er wel zo mijn twijfels bij eerlijk gezegd, zeker omdat het een transatlantische vlucht is van meer dan 8 uren. Als ik ze niet al had gepland voor mijn tinnitus zo luid was, weet ik niet of ik het nog zou durven... Maar nu heb ik beslist het er maar op te wagen.

Nu heb ik overigens wel al verschillende keren gevlogen en herinner mij niet dat in het vliegtuig zoveel lawaai is, maar dat zal allicht zijn omdat je er pas aandacht voor hebt als je eenmaal tinnitus hebt :-s

Groet,
Sandra

sandra

Bericht door sandra » di 10.07.2007 14:58

Voor de Belgen onder ons, earplanes zijn blijkbaar ook in België gewoon te koop bij de apotheek.

Sandra

Plaats reactie