Na gebruik oordoppen meer last Tinnitus?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
barry

Na gebruik oordoppen meer last Tinnitus?

Bericht door barry » vr 21.09.2007 18:01

Hallo,

Ik heb op maat gemaakte oordoppen, maar als ik deze een lange tijd in heb na bv een lage autorit op de snelweg(met veel lawaai ivm open dak-bescherming dmv een hoes), heb ik een hardere piep in mijn hoofd.
Tevens bij het klussen.

Is dit bij iemand herkenbaar?

Kees

Re: Na gebruik oordoppen meer last Tinnitus?

Bericht door Kees » vr 21.09.2007 19:15

barry schreef:Hallo,

Ik heb op maat gemaakte oordoppen, maar als ik deze een lange tijd in heb na bv een lage autorit op de snelweg(met veel lawaai ivm open dak-bescherming dmv een hoes), heb ik een hardere piep in mijn hoofd.
Tevens bij het klussen.

Is dit bij iemand herkenbaar?
Hmmm, niet herkenbaar, maar wel verklaarbaar.
Mensen vergeten vaak dat er ook nog zoiets als beengeleiding is.
Beengeleiding is het lawaai wat via de botstructuren van het hoofd ook geluid naar het binnenoor stuurt.
Zoals via de schedel, de botstructuren rond het oor enz.
Dat geluid, is nu eenmaal niet tegen te houden, maar geeft wel belasting aan het binnenoor.
Dat zou een oorzaak kunnen zijn.
Meer Tinnitus door het dragen van oordoppen lijkt me onwaarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Kees op do 12.03.2009 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Fred

Bericht door Fred » za 22.09.2007 15:21

Hoi Barry

Ik heb dat persoonlijk wel eens, dat ik na een langere periode doppen dragen, de T veel harder hoor.

Vooral als ik ze urenlang in heb gehad is mijn T bij het uitdoen van de doppen vele malen heftiger aanwezig dan normaal.

Langzamerhand zakt ie dan weer terug in de uren daarna.

Ik heb geen idee waarom dit zo is, maar ik accepteer het als iets dat er schijnbaar bij hoort, in mijn geval. Mijn theorie is, dat de T beter hoorbaar was toen je doppen inhad. Dus mét doppen in hoor je méér T en als je ze dan uit doet blijft die nadruk er nog even op liggen tot je hersens zich weer aanpassen aan de nieuwe situatie . Misschien heb ik dat helemaal mis hoor, maar ik denk maar even hardop...

Persoonlijk denk ik niet dat het de botgeleiding is. Kees heeft daarmee wel een punt als het om erg hoge volumes gaat, maar ik heb het ook bij dingen die qua volume te laag zijn om echt door botgeleiding "in de problemen" te komen. In jou geval kan dat wel, ik weet niet hoeveel lawaai die auto maakt, maar lijkt me niet in de "rock concert" volume niveaus..

groet

Fred

Bloody Lynn

Bericht door Bloody Lynn » do 12.03.2009 19:57

Okay, door jullie verhalen begrijp ik eindelijk wat me is overkomen.
Hetzelfde als bij jullie.
Na oordoppen erger, vaak enkele uren erna weer zoals het was.
Bedankt voor de info.

Plaats reactie