Ik wil Tinnitus genezen (met uw hulp)

Moderators: moderator, forumadmin

frankswart

Bericht door frankswart » do 16.10.2008 22:50

onder de douche stopt de Tinnitus --> inderdaad

- als ik de douche uit zet is de T een aantal seconden niet aanwezig maar is dit al weer erg snel wel en meestal luider omdat het dan in eens stil is het water gekletter is weg

qtip

Bericht door qtip » vr 17.10.2008 01:03

qtip schreef:
Seppe schreef:
qtip schreef:ik dacht in het begin...

ok, dus mijn hersenen "genereren" een bepaalde toon ter compensatie.
misschien als ik precies die toon simuleer en hier elke dag een flinke tijd naar luister komen mijn hersenen op het idee om te stoppen met compenseren.
uitgetest?
nee, ik zou niet weten hoe ik de toonhoogte van mijn t precies zou kunnen opmeten.
mijn t is ook niet zo ernstig dat ik er de hele tijd mee bezig ben.

wat ik wel een keer gedaan heb is naar een lopende kraan luisteren die begon te piepen ofzo en dat leek wel invloed te hebben voor eventjes.
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

NielZ

Bericht door NielZ » vr 17.10.2008 14:24

qua sound therapy bestaat er geloof ik inderdaad wel wat.
Geluiden bestaan uit 1, of 0,5. Waarbij een 0,5 een 1 tackelt.
Het genereren van een 0.5 toon maakt het dus onmogelijk om een 1 toon te horen. Dat is feitelijk wat maskeer apperatuur doen.

Onderzoek wordt er natuurlijk gedaan, maar in bepaald temo. De mogelijkheid om dit op te voeren? ja, zelf onderzoeken. Maar je mogelijkheden zijn daardoor beperkt, zowel door je echte kennis, als mogelijkheden tot apparatuur die weer door rechten, dan wel geld, niet verkrijgbaar zijn.

Onderzoeksinstellingen kampen ook met geld issues wat dat betreft. Ziekenhuizen worden gebudgetteerd op Y aantal zieken, en gemiddeld X euro per zieken. Feitelijk; hoe meer mensen ze helpen, hoe meer verlies ze draaien. Dat is ook al (in)direct een motivatie om zo min mogelijk te doen.
Ten miste, van het ziekenhuis om zo min mogelijk te doen. Artsen zelf worden weer betaald per behandeling, niet per genezing. Voor de arts zelf is het financieel voordeliger om je niet te genezen, maar je gewoon zo vaak mogelijk terug te laten komen. Dat is zijn werk, en inkomen.

Dat zijn al met al 2 grote impulsen om eigenlijk maar niks te doen. Geld mag dan geen rol spelen, maar dat doet het altijd wel. Zeker in deze huidige crisis =).

Om even in te gaan op het zelf onderzoeken ed. Tuurlijk, ik weet meer van gehoor af dan een gemiddeld persoon. Ik weet hoe het in elkaar steekt, ik kan decibels inschatten. Een gemiddeld persoon niet.
Ik had tinnitus voor mijn hbo opleiding. Maar mijn ambitie ligt niet in de geneeskunde. Mijn hele leven leren en doen met dingen die mij niet direct genoeg boeien dient ook niet als motivatie om tot een goed resultaat te komen.
Mijn vriendin heeft die ambitie echter wel, en overweegt dan ook om, als ze in de onderzoeks kant terecht komt, onderzoek te doen naar gehoor --> tinnitus.

Tuurlijk is er voor haar een extra motivatie om het goed te doen. Maar al met al zijn mensen die onderzoek doen mensen die het leuk vinden om onderzoek te doen, of dat nu is voor tinnitus, hartweefsel of beenmergtransplantaties; onderzoek is onderzoek en dat is wat ze leuk vinden. Dat is wat ze doen. En niet specifiek voor 1 ding. Er zijn wel degelijk onderzoekers met tinnitus die er onderzoek naar doen, en die boeken vooruitgang, net als 'gewone' mensen op de RUG, maar het onderzoekstempo merkwaardig versnellen is zonder grote impuls vanuit media en regering denk ik niet mogelijk.

Kees

Bericht door Kees » vr 17.10.2008 15:00

Hallo allemaal,

Als Seppe verder wil zoeken naar een eventuele oplossing prima toch...
Maar ik ga er echt geen energie meer in stoppen voor mezelf.

Die energie heb ik hard nodig om de dag door te komen en
mijn werk te doen voor de NVVS de commissie en het forum.
Daarnaast de lezingen door het land enz.

Anders zit ik 'savonds te slapen op de bank en dat vind mijn vrouw ook niet echt gezellig.
Al gebeurd dat evengoed wel af en toe. (regelmatig).
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

opa cor

Bericht door opa cor » vr 17.10.2008 18:12

Seppe

Ik heb vanaf 1984 meniere en er in de loop der jaren t en h bijgekregen.
Ik heb diverse onderzoeken gehad omdat ik zocht naar verbetering c,q genezing.
NU ben ik zover dat ik heb aanvaard wat ik heb en heb daar rust in gevonden.
Zelfmedelijden heb ik nooit gehad. Wel zoals gezegd gestreeft naar genezing.
Ik wens je succes met je streven !!

vr.gr opa cor

Seppe

Bericht door Seppe » vr 07.11.2008 12:27

Residual Inhibition

Ik ben op zoek naar mensen die ooit al ervaring hebben gehad met "Residual Inhibition".
Dit is het tijdelijk verminderen of zelfs verdwijnen van de Tinnitus, voor een periode van seconden, minuten of soms langer, na gedurende een x aantal minuten gebruik te hebben gemaakt van "masking".
Deze vermindering / verdwijning van de Tinnitus wordt tijdelijk ervaren na het uitschakelen van het externe geluid.

qtip

Bericht door qtip » vr 07.11.2008 13:48

Seppe schreef:Residual Inhibition

Ik ben op zoek naar mensen die ooit al ervaring hebben gehad met "Residual Inhibition".
Dit is het tijdelijk verminderen of zelfs verdwijnen van de Tinnitus, voor een periode van seconden, minuten of soms langer, na gedurende een x aantal minuten gebruik te hebben gemaakt van "masking".
Deze vermindering / verdwijning van de Tinnitus wordt tijdelijk ervaren na het uitschakelen van het externe geluid.

kijk ff hier:

http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... 7497#17497

jeroen1 zegt er iets over.
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 13.12.2008 23:32

Ik heb eens een 3-tal weken een programma gebruikt dat wisselend links en rechts pieptonen maakt op allerlei frequentie's.
In de uitleg werd ook weer iets beweerd over hertraining van de hersenen ofzo, maar goed er werd aanbevolen 3x per dag 10 minuten, misschien wel maanden aan een stuk voor er resultaat kon komen. Redelijk moeilijk om dat vol te houden denk ik + je kon het maar tijdelijk gebruiken, daarna moest je het kopen. Enfin, heeft in die korte periode niet geholpen.

Ik zet nu wel al een jaar "witte ruis" op als ik ga slapen. En op een niveau dat mijn T niet overstemt. Dat staat dan heel de nacht aan maar heeft nog niets geholpen, je hersenen wennen daar dus niet aan tijdens de slaap.
Werkt enkel goed om wat makkelijker in te slapen.

Ik heb een wetenschappelijke opleiding, stel dat ik mee wil helpen aan onderzoek naar T.
Kan ik een verkorte opleiding krijgen tot onderzoeker in de neurochirurgie en oorkunde, waarbij ik niets moet weten van de rest van het lichaam, enkel oor en hersens en wat er rond hangt? Ik denk het niet, en hoe win ik ondertussen de kost? (ik kan misschien wel nog even van m'n ouders leven).

JV
Contacteer:

Bericht door JV » zo 14.12.2008 09:59

Matthias84 schreef:Ik heb een wetenschappelijke opleiding, stel dat ik mee wil helpen aan onderzoek naar T.
Kan ik een verkorte opleiding krijgen tot onderzoeker in de neurochirurgie en oorkunde, waarbij ik niets moet weten van de rest van het lichaam, enkel oor en hersens en wat er rond hangt? Ik denk het niet, en hoe win ik ondertussen de kost? (ik kan misschien wel nog even van m'n ouders leven).
Door al de ervaring die je zelf de afgelopen tijd/jaren op hebt gedaan ben je misschien al een 'deskundige'. Uiteraard nog niet op hoog-wetenschappelijk niveau maar dat kan uiteraard ook niet. Vergeet niet dat heel veel belangrijke oplossingen en uitvindingen zijn ontdekt door puur hobby-isme! Toevalstreffers zijn er ook regelmatig geweest. Ik denk dat je al een heel eind bent als je alleen al beschikt over een goed analytisch vermogen...

Gr.
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

erwinmartin

antwoord

Bericht door erwinmartin » za 20.12.2008 09:06

IK ben het met je eens dat Tinnitus ook van je vraagt om op zoek te gaan. Ik heb nu zo'n 5 jaar T. Ben nog steeds aan het zoeken en probeer van alles. Ik ben bij Dr Wilden geweest voor Laser therapie daarna acupunctuur en Chinese kruiden daarna Dr de Ridder. Helaas was mijn ervaring dat door de behandelingen mijn T erger werd. Dus ja wat nu. Ik ga niet bij de pakken neerzitten en berusten ik blijf knokken.
Wat mijn nu rustiger maakt is meditatie en daardoor minder knokken dat geeft wat rust en iets minder T. Verder ben ik met 2 interessante boeken bezig Quantumgenezing van Deepak Chopra een ander manier van kijken naar gezondheid en het boekje "Oorsuizen verminderen" van Maria Holl. Uit dat boekje doe ik een paar oefeningen en af en toe geeft me dat verlichting.
Ik ben het met Chopra eens dat uiteindelijk ons lichaam voldoende intelligentie heeft om ziekten te genezen. Als dat niet lukt heeft dat volgens hem te maken met een falend immuunsysteem. En waarom faalt dat?
Welkvoordeel heeft het lichaam nou bij oorsuizen? Het is geen natuurlijke staat. Dus je kunt je afvragen waarom het lichaam het in stand houdt. Overigens werken geest en lichaam samen in dit systeem. Maar lees zin boek maar.

groeten
Erwin

sabina

Bericht door sabina » do 25.12.2008 15:14

Ik heb al 16 1/2 jaar last van T. Heb inmiddels een gehoorapparaat met maskeerder erin.
En ook nogeens 50% doof aan dit zelfde oor(rechter).
Maar nu hoor ik links ook een vreemd geluid als het erg stil is.
Maar ja, ook ik ben opzoek naar genezing en niet naar een tijdelijke oplossing. Trouwens onder de douche is het niet weg, ik hoor het nog boven het geluid van de douche uitkomen maar, ik doe dan mijn doucheradio aan.
Want ondanks het TCI apparaat heb ik er toch nog veel last van
en ik zal er nooit aan wennen.

Plaats reactie