Ik trek het echt niet meer, zo kun je toch niet leven????

Moderators: moderator, forumadmin

Henk-E

Bericht door Henk-E » vr 12.12.2008 14:39

Amélie schreef:Lieve Henk,
Ik zou je graag even mijn verhaal willen vertellen. Ik heb al 10 jaar T en 8 jaar H en ik ben nog maar 29.
Het is een verschrikkelijke kwaal en ik weet dat je nu door een hel gaat. Maar dat blijft niet zo! Geloof mij! Je zult het af en toe heel zwaar hebben, dat heb ik ook. Maar je zult ook regelmatig weer heel intens gelukkig zijn. Echt waar, het is mogelijk om toch gelukkig te zijn met T en H!
Je moet je leven aanpasen, dat is een feit. Maar praat alsjeblieft met je vriendin! Praat met haar, leg haar uit hoe je je voelt. Dat is zo belangrijk, dat je iemand hebt die je steunt.
Ik ben soms ook heel depri en chagrijnig en soms kan mijn man daar ook niet mee omgaan en is ie het zelf zat, maar op andere momenten steunt hij mij en helpt hij mij door de moeilijke dagen heen, troost hij me bij mn huilbuien, kalmeert hij me bij paniekaanvallen. Het is en blijft moelijk, maar je hebt vrienden, familie, hobby's, die dingen helpen je er doorheen.
Geef het nooit op. Het leven is ondanks de T en H veel te mooi.
Ik geef toe, ik ben ook vaak heel boos op de wereld en heel verdrietig, omdat ik zo veel heb moeten opgeven in mn leven en ik af en toe echt helemaal knettergek word van de herrie in mn hoofd en je veel onbegrip krijgt van je omgeving. Maar ik heb ook geleerd er het beste van te proberen maken en te genieten van de kleine dingen in het leven. Het is zo cliché ik weet het. Maar het is echt zo...
Neem desnoods een tijdje kalmeringspillen. Als ik heel erg zenuwachtig word van de herrie in mn hoofd neem ik dormiplant, een natuurlijk product op basis van valeriaan...Vraag maar ns aan je huisarts wat je zou kunnen nemen om te kalmeren.
heel veel sterkte!!!
Dank je voor je bericht.
Ik praat ook erg veel met mijn familie en vriendin, ben nu zelfs bij mijn moeder aan het logeren, omdat ik helemaal gek wordt thuis.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het leven nog leuk wordt. Overal waar je gaat of staat neem je die piep mee. Ik kon 3 weken geleden nog genieten van een tv programma, maar nu hoor ik overal de piep en kan ik er nog geeneens om lachen.

Ik durf nergens meer naar toe, om de angst dat de piep erger wordt.
Ik zit nu bij de pc waar het geluid van de pc de piep een klein beetje maskeert, maar wil eigenlijk helemaal niet meer naar beneden, omdat ik hem dan weer goed hoor.

Henk-E

Bericht door Henk-E » vr 12.12.2008 14:59

Amélie schreef:zet een radio naast je bed of bij je op tafel als je leest ofzo en zet die radio tussen 2 zenders in zodat je een soort van geruis hoort.
Dat is aangenaam geluid dat de piep in je hoofd een beetje kan camoufleren.
Of een ventilator. Dat gebruikte ik voor ik H had. Maar nu vind ik het gezoem van een ventilator al te luid. Maar aangezien jij vooral last hebt van de piep kun je een ventilator zeker uitproberen.
Succes!
Dank je wel.

Ik probeer nu altijd met de tv aan te slapen, maar zelfs dan hoor ik hem nog.
Maar juist de andere momenten zoals bijvoorbeeld, je jas pakken in de gang, naar de auto lopen, op de wc, al die momenten waarbij je alleen bent en niks anders heb behalve die piep en dat voor de rest van je leven. HEt maakt me echt bang en depressief.

Erique

Bericht door Erique » vr 12.12.2008 23:21

Kees schreef:Bij veel stress en hoge werkdruk krijg je overdruk in het binnenoor.
Dan kan er dus schade in het binnenoor ontstaan.
Ik heb niet gezegd dat Tinnitus alleen bij schade aan het binnenoor ontstaat.

Tinnitus kan ook op veel andere manieren ontstaan, laat dat duidelijk zijn.

Maar veel en langdurige stress kan dus schade aan het binnenoor geven door die
overdruk die dan ontstaat en dat is één van de vormen van Tinitus.
Je loopt dan kans dat één van de aanwezige membranen het begeeft door de overdruk.

Dat kan ook Ménière geven, maar als dat niet gebeurd, krijg je wel een forse Tinnitus.
Want dan komt er Kaliumrijke vloeistof bij de Kaliumarme vloeistof en zijn de rapen gaar.

Als je nagaat dat het binnenoor (het slakkenhuis) al op ware grote is bij je geboorte,
het binnenoor is dan zo groot als het topje van je pink en groeit niet meer
in de tijd dat je zelf verder doorgroeit naar het volwassen worden.

Dus is het zeer kwetsbaar, het zit niet voor niets rondom in rotsbeen ingeklemd
om te voorkomen dat het beschadigd wordt door invloeden van buitenaf.

Daar zitten dan de 3 vloeistofkanalen in, de 20.000 haarcellen en de diverse membranen.
Allemaal in het slakkenhuis met ook nog eens de tweeënhalve windingen waar het uit bestaat.

En dan zo groot als het topje van je pink.
En is er iets waaraan je van jezelf kunt nagaan of je in de risicosfeer zit? Ik bedoel ik voel mij eigenlijk altijd gespannen, maar in mijn buik en niet in mijn hoofd. Loop je dan een risico? Wat zijn de kenmerken van de gevarenzone? Merk je dat ook aan je hoofd, dat je het voelt? Die stress ken ik ook wel, maar dan incidenteel.

En is er wat aan te doen? Ja de spanning wegnemen, maar dat heb ik echt al jaren, en behalve als ik een miljoen zou winnen en niet meer zou hoeven werken zou ik eigenlijk niet weten hoe ik die weg zou kunnen krijgen.

@ Henk
In jouw geval zou ik, in tegenstelling tot de (goedbedoelde) adviezen van anderen, de medicijnen inderdaad niet gebruiken. Je kunt er namelijk zeker van zijn dat je in ieder geval zult denken dat de T. er erger door is geworden, ook al is het niet zo, dus waarschijnlijk raak je er eerder verder door van huis dan dat het helpt.

Kees

Bericht door Kees » za 13.12.2008 10:00

Ik zou het echt niet weten.
Elk mens is tenslotte verschillend.
De ene mens reageert goed op een bepaald medicijn terwijl een ander er alleen maar zieker van wordt.
Sommige jongeren die een disco bezoeken krijgen geen last van Tinnitus en anderen weer wel.

Elk individu reageert nu eenmaal anders op bepaalde lichamelijke dingen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Matthias84

Bericht door Matthias84 » za 13.12.2008 22:43

Ik herken je gevoelens Henk-E.
Ook nu nog en ik heb het al meer dan 2 jaar.

Bernadette

Bericht door Bernadette » za 13.12.2008 23:07

Hoi Henk.... weet je ze zijn op meerdere plekken in de wereld bezig met onderzoek.... ik geloof echt dat er over een jaartje of 10 wel een oplossing is met gentherapie maar over een jaartje of 5 dat die electroden in je hoofd makkelijker kunnen. .... Ik probeer me daaar altijd aan vast te houden: steeds meer mensen krijgen dit, steeds meer jonge mensen die lawaaischade oplopen... dus er komt vast alleen maar meer onderzoek naar...... je moet het dus niet zien als de rest van je leven maar proberen te bedenken dat er over 5 jaar vast iets gedaan kan worden om het flink te verminderen!! je moet volhouden

Op dit forum zijn heel veel mensen die diezelfde angst hebben gehad de eerste weken.. ik ook... het blijft ongelooflijk moeilijk maar deze heftigheid die je nu ervaart wordt minder!! geloof me!!

heel veel sterkte!!
Bernadette

sabina

Bericht door sabina » di 30.12.2008 19:51

Hey Henk, ik weet dat je hier niks aan hebt maar ook ik heb T al 16 1/2 jaar na behoorlijk wat medicijn gebruikt te hebben(op advies van artsen hoor).
Ik heb dezelfde gevoelens als jij, word er helemaal tureluurs van.
Heb inmiddels wel een TCI apparaat maar er moet wel geluid zijn wat overheerst. Vaak is dat niet zo en dan hoor ik het toch maar het is iets op de achtergrond door dit apparaat.
Nu begin in links ook een hogere toon te horen nog wel ver weg maar toch in stilte hoor ik deze ook. Ik heb ook een tikkende klok, radio, zachte muziek,tv ect. geprobeerd maar deze moeten dan zo hard aan staan dat het niet lukt om te slapen en ik merk dat ik de laatste jaren ook niet meer tegen harde geluiden kan dus.
Ik wacht ook maar op genezing en hoop ook dat er over een aantal jaren iets is voor ons lijders.
Spijt me maar ik kan ook niks positiefs eruit halen en overbrengen.
SELINA

Henk-E

Bericht door Henk-E » zo 04.01.2009 19:59

Hier weer een nieuw antwoord van mij.

Het lukt me gewoon niet, ik slaap niet, ik doe gewoon niks meer.
Morgen weer werken, ik voel me een wrak.

Mensen die het raar vonden toen ik zei dat ik mijn been er af zou willen hakken als dat een oplossing tegen het geluid was. Ik zou het echt zo doen, echt waar. Ik word echt knettergek, ik kan er echt nergens aan ontkomen. Alleen in de douche.

Ik kan niet meer rustig op de bank liggen, kan niet meer lachen, alleen maar huilen. Ik heb in de afgelopen maand meer gehuild als in mijn hele leven. Elke dag wel 2 a 3 keer. Ik kom hier gewoon echt niet te boven.

En dan te bedenken dat ik anderhalve maand geleden nog zo gelukkig was. Ik begin nu gewoon weer te janken.
Ik heb het echt heel erg moeilijk. Was het geluid constant kan je er misschien iets beter aan wennen. Maar elke 5 seconden een harder scheller geluid er tussen ik wordt er gek van.

Ik hoop zo erg dat Dr de Ridder mij kan helpen.

Ik ben elke dag zo blij als ik in slaap ben gevallen en er weer een dag voorbij is. Volgende ochtend weer hetzelfde verhaal.
Ik vind er niks meer aan.

sabina

Bericht door sabina » zo 04.01.2009 21:05

Ja, Henk ik voel met je mee al heb je er niet veel aan.
Ook ik zou mijn been eraf laten hakken als dat een genezing zou geven maar helaas.
Wees blij dat je bij dokter de Ridder terecht kan weet niet waar je woont maar hij zit toch in Belgie dacht ik.
En Treep heeft gelijk denk aan jezelf en je naasten dat houd mij tot nu toe ook op de been hoor.
Groet S

qtip

Bericht door qtip » zo 04.01.2009 21:46

al aan psychologische hulp gedacht?
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

Henk-E

Bericht door Henk-E » zo 04.01.2009 22:41

qtip schreef:al aan psychologische hulp gedacht?
Ik word opgeroepen door het ErasmusMc. Daar krijg ik een groepsessie met een neuropsycholoog.

sabina

Bericht door sabina » ma 05.01.2009 13:38

Je bent er i.i.g. mee bezig.

Henk-E

Bericht door Henk-E » wo 07.01.2009 12:44

Gisteren erachter gekomen dat de buurvrouw van mijn moeder al 25 jaar lang last van oorsuizen heeft.
Ze is op bezoek gekomen, omdat mijn moeder dat gevraagd heeft, om met mij te praten.

Ongeloofelijk hoe die vrouw ( en jullie allemaal ) er mee om gaat. Ze hoort niet alleen een pieptoon, maar sissen ruisen kloppen en soms allemaal door elkaar. Ze gaat gewoon door als of er niks aan de hand is. Ze heeft ook nog eens 3 moeilijk opvoedbare kinderen, maar de tinnitus doet haar niks.
Ze is ook nog eens aan 1 kant half doof.

Ik heb allerlei dingen gevraagd, maar wat jullie ook al de hele tijd zeggen, geen aandacht er aan schenken dan gaat het wat meer naar de achtergrond en dan denk je er dus niet meer aan.

Ik denk ook dat er een heel groot stuk verschil in zit van wat voor persoonlijkheid je bent.
Dat is dus een vrouw die het zo van haar af kan zetten, ik ben iemand die constant bezig is met het geluid en aan niks anders denk. En als ik wel met andere dingen bezig ben, dan denk ik constant aan het geluid.
En als ik met het geluid bezig ben dan denk ik alsmaar, hoe vanavond slapen, hoe morgen weer opstaan, hoe zal het morgen klinken.

Ik vroeg haar ook, maar hoe doe je dat dan met slapen?
Ze vertelde mij dat ze dan gewoon aan de dingen ging denken die ze morgen ging doen of die ze vandaag gedaan heeft.

Kortom veel dingen die jullie ook al gezegd hebben, maar als je al zolang met een vrouw om gaat en die je dus altijd als "nomaal" hebt gezien en dan ineens vertelt dat zel al 25 jaar lang van oorsuizen last heeft, dan heeft dat ook wel enorme impact op je.

Gisteren dus echt geprobeerd om met de visite die bij me moeder was mee te doen, het is me met heel veel moeite gelukt en nee mijn gedachte was niet van de piep maar ik heb weer eens een paar keer een leuke opmerking gemaakt en dat is voor mij al een hele verbetering.
Vandaag had ik wel weer een enome terugslag en weer een huilbui.
Ik zou wel willen dat ik elke dag met die vrouw kon praten, het deed me echt goed.

Ik zou willen dat mijn geluid wat meer constant was en niet telkens wat hoger en scherper werd.
Dan kon ik het misschien wat meer negeren.

Henk-E

Bericht door Henk-E » wo 07.01.2009 13:14

treep46 schreef:beste Henk, dat is dus de weg waarop je moet gaan. Het is je buurvrouw, dua wat let je om vaker met haar te praten. Doe dat dan gewoon. Je ziet dus dat het mogelijk is om met tinnitus verder te gaan. Het kan, wij doen het hier toch ook. Ga er voor. Kom op. Groeten Joost.

Dank je Joost
Ja het doet me echt goed om met haar te praten, ze is pas 41 maar al 25 jaar last van oorsuizen. Ook haar man heeft last van een pieptoon in zijn oor.
Ze zijn heel lief en willen als het nodig is altijd met me praten.

Alleen denk ik dan als we klaar zijn met praten toch weer dat mijn oorsuizen veel erger/hoger is.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je dit ooit van je leven kan negeren en verder gaat met je leven.
Ik bedoel, vroeger vond ik het heerlijk als ik gewerkt had om thuis te komen. Dit heb ik helemaal niet meer, het is niet meer de veilige thuishaven als anderhalve maand terug. Ik neem de piep weer mee naar huis en wordt er dus ook daar weer mee geconfronteerd.

Ik ben op dit moment nergens thuis, nergens veilig. Ik zit gevangen in mijn lichaam!

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 07.01.2009 15:18

Er over praten is essentieel, en of dat nou een buurvrouw is of het zogenaamde 'proffesionele-psycholigische' hulp, dat maakt niet uit. Ikzelf heb heel veel gehad aan dit 'lotgenoten-contact' en ik hoor ook steeds van anderen uit die groepen dat ze er veel baat bij hebben.

Keep talking zou ik zeggen...

Gr. Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Plaats reactie