positieve berichten

Moderators: moderator, forumadmin

Rachid

positieve berichten

Bericht door Rachid » do 20.10.2005 21:03

Zijn er eigenlijk ervaringen met mensen waarbij het allemaal stukken minder is geworden en waarbij de piep bijv nog maar heel zacht is of bijna weg???
dat soort verhalen zou ik graag lezen!!!!!!!!!
bedankt alvast voor de reacties!!!!!

Ronny

positieve berichten

Bericht door Ronny » vr 28.10.2005 21:04

Nou hoopvol al die reacties zeg!

Daan

Bericht door Daan » vr 28.10.2005 21:41

Ik denk dat een heleboel mensen die hier schrijven gewoon dagelijks nog worstelen met hun Tinnitus.
Wonderbaarlijke genezingen heb ik hier ook nog niet gelezen, maar misschien komt dat nog.
Ik en mijn piep(je).

Linda

Bericht door Linda » zo 30.10.2005 11:36

Misschien een klein beetje hoopvol: ik draag sinds een paar weken vrij consequent een oordop in het oor met T (ik heb het maar aan 1 kant, een lage bromtoon). Ik merk dat het een stuk milder is geworden. Weg is het niet maar door m'n oor rust te geven is het zachter geworden. het is wel een gedoe want het is geen pretje altijd zo'n dop in (je hoort de helft niet, hoort jezelf praten, hoort je T telkens) maar voor de nacht is het dan heerlijk!

Groetjes, Linda

Eelste

Bericht door Eelste » ma 31.10.2005 18:50

nou dat is dan toch een sprankje hoop in al die ellende hiero... :)
Life is not a problem to be solved but a mystery to be lived.

anitaheimans@hotmail.com

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » di 01.11.2005 22:56

nou goede doppen wil ik ook wel hoor :P ,dop erin dop eruit,smerige toestanden,blijf ze kopen.toen maar die ear plane doppen ,denk die kan ik wassen,maar ze zijn scherp,dus ook niks waard.
anita

Arie van den Heuvel

Bericht door Arie van den Heuvel » ma 07.11.2005 22:37

Het is in elk geval mogelijk er mee te leren leven. Het gevecht aangaan met je T verlies je toch, niet dat het gevecht van belang is in het zoeken naar een oplossing.

Vraag je zelf eens af, "ben ik mijn lichaam" ?

Arie

tanja

een posietief bericht

Bericht door tanja » di 08.11.2005 07:33

hoi rachid,zoals je misschien gelezen heb heb ik al 25 jaar T,maar heb vermeld dat ik al een klein jaartje aan mijn linkeroor suizen had en aan beiden oren tikken ,nou het positieve bericht is dat het suizen en het tikken steeds vaker weg gaan.dan kwam het weer een paar dagen terug en toen spontaan vedween het weer.en nu heb ik alweer 5 dagen geen suizingen en bijna geen tikken gehad .Het is nog wel dat ik steeds een beetje bang ben dat het weer erg terug komt,maar dan krijg ik toch weer dat overgeweldigend gevoel van pffffffffffffffff komt het dan toch goed...ik wil het ,je moet de dingen positief blijven bekijken en het mag niet meer terug komen ,misschien een dag maar dan weet ik weer dat die verdwijnt.en op een dag zal heel de suizing weg zijn,dus voor mij verdwijnt de suizing en het getik heel raar spontaan weg....Zo zie je maar rachid dus het kan wel ,toch voor jou iets positief en voor andere.

groetjes tanja

Rachid

Bericht door Rachid » di 08.11.2005 20:58

Dat is echt een positief bericht zeg!!!
ik ben echt heel blij voor je en hoopt dat het zo blijft!
is de T ook wat afgenomen?????????????????????????

tanja

Bericht door tanja » wo 09.11.2005 07:29

hoi rachid,

nee,de T zelf is normaal maar daar heb ik mee leren leven,maar elke dag al zonder die rest van de akelige geluiden in mijn hoofd,oren ,is al mee genomen en het gaat nog steeds goed.........hoe is het onder tussen met jou :?:

groetjes tanja

Rachid

Bericht door Rachid » wo 09.11.2005 10:20

geloof het of niet ik had vanmorgen 2 minuten complete stilte!
schrok er zelf van!

tanja

Bericht door tanja » wo 09.11.2005 15:42

heerlijk is dat he,je voelt je dan weer een stukje beter en weer met meer moed voor de toekomst.....hopelijk gaat het bij jou ook weg,probeer het positief te bekijken en blijf ontspannen en dan komt het allemaal wel goed

heel veel succes in de toekomst en de groeten van tanja

Linda

Bericht door Linda » zo 04.12.2005 13:07

Ik durf het bijna niet op te schrijven (bang natuurlijk dat het niet blijvend is) maar ik heb als sinds een week geen gebrom meer in m'n hoofd. Ik heb al jaren een hoge fluittoon aan beide kanten, goed te verdragen, die hoor ik niet eens meer, maar sinds een halfjaar draait er een vrachtwagen stationair erbij in m'n rechteroor.
Nou, die laatste is dus echt al een week weg!
De oorzaak is me niet helemaal duidelijk. Ik heb het gevoel dat het is ontstaan door overmoeidheid, slapeloosheid en stress en ik heb de afgelopen maanden vele stappen teruggezet (en stappen vooruit in het positieve). Sinds begin november slaap ik weer (mede dankzij de tryptofaan) en ook de oordop die ik draag aan de rechterkant helpt goed.
De grootste winst voor mij zit "van binnen" m.a.w. ik sta anders in het leven, heb leren aanvaarden wat zich aandient. Maar dit proces is zeker ondersteund door meer te ontspannen (lekker hardlopen, meer rustmomenten te creëren, vaker ja tegen mezelf te zeggen,) door een homeopaat te consulteren en door voedingssupplementen te slikken.
Ik kan jullie dus niet DE oplossing aangeven (voor mijn situatie althans) maar het geeft toch hoop dat er mogelijkheden zijn.

Groetjes, Linda

Rachid

Bericht door Rachid » zo 04.12.2005 17:29

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
dat is ff goed nieuws zeg!!!!!!!!!
zomaar ineens weg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zo zie je maar weer wat een raar iets dat tinnitus is he!
ik ben echt blij voor je!!!!!!!!1
Rachid

Linda

Bericht door Linda » zo 04.12.2005 20:43

Bedankt! Leuk, zo'n enthousiaste reactie.
Ik ben er zelf ook blij mee. Omdat het bij mij niet door gehoorbeschadiging komt heb ik altijd het gevoel gehad dat ik er wat op zou kunnen vinden.
We zeggen het hier zo vaak op het forum: stress speelt echt een hele grote factor. Terug naar de basis, terug naar de eenvoud en naar waar het echt om draait in het leven. Dat is voor mij een grote les geweest. Ik dacht altijd al vrij harmonieus te leven en goed voor mezelf (en anderen) te zorgen. Dat laatste klopte ook wel maar zelf schoot ik erbij in. En dan kun je op den duur voor een ander ook niets meer betekenen.
Nu is er veel meer balans en dat is beter voor iedereen.

Groetjes, Linda

p.s. wie meer info wil over iets van de dingen die me hebben geholpen/helpen, geeft maar een seintje. Wordt je kop er niet stiller van, dan wellicht jijzelf toch rustiger.

Plaats reactie