Komt jullie T ook overal bovenuit?

Moderators: moderator, forumadmin

Ewold

Re: Komt jullie T ook overal bovenuit?

Bericht door Ewold » wo 14.05.2014 19:57

Eigenlijk weet ik dat ook wel kees maar als ik geen last heb van m'n t dan sta ik er niet altijd bij stil.(wat ik eigenlijk wel moet doen) Als ik dan in de herrie sta denk ik oh ja m'n t maar dan is het dus al te laat.Ga idd maar is kijken voor oordoppen.gr

pianista1992

Bericht door pianista1992 » vr 18.07.2014 19:23

ik heb al anderhalf jaar een suis en een piep in me rechteroor. word er helemaal gek van. ben 21.
naar de kno geweest en die hadden eht idee om buisjes erin te doen...
nou gillend van de pijn kwam ik de operatie kamer uit en het werkt voor geen meter.
het is alleen maar erger geworden, nu ook in me linkeroor.
soms voel ik gewoon enorme druk op me hoofd, ook hoofdpijn erdoor.

snachts is het zo rot gewoon, heb al zoveel dingen geprobeerd, maar erger me er mateloos aan.
november controle, ben benieuwd wat ze ervan zeggen.

leuk is anders...

Frits

Bericht door Frits » vr 18.07.2014 19:34

Ik weet niet was er is gebeurd maar ik al een
aantal keren in mij leven buisjes geplaatst gekregen.
Maar ik heb niet gegild van de pijn.
Ik neem tenminste aan dat het verdoofd was.

Ik weet niet waarom er een buisje is geplaatst maar
ik vermoed dat er sprake is van vocht achter het
trommelvlies. En dat moet een keertje weg.

Als er verder geen afwijkingen zijn geconstateerd is
er aan tinnitus verder ook weinig te doen.
Besteed er zo min mogelijk aandacht aan en zoek
zoveel mogelijk afleiding. Dat is het beste wat je kan
doen.

Bescherm je oren zoveel mogelijk tegen harde geluiden.
En als het echt niet ander kan gebruik dan oordoppen.

Je moet dus afwachten hoe het verder gaat.

Sterkte en succes.
Hartelijke groet,

Frits

A Zwaagstra

Bericht door A Zwaagstra » ma 04.08.2014 21:09

pianista1992 schreef:ik heb al anderhalf jaar een suis en een piep in me rechteroor. word er helemaal gek van. ben 21.
naar de kno geweest en die hadden eht idee om buisjes erin te doen...
nou gillend van de pijn kwam ik de operatie kamer uit en het werkt voor geen meter.
het is alleen maar erger geworden, nu ook in me linkeroor.
soms voel ik gewoon enorme druk op me hoofd, ook hoofdpijn erdoor.

snachts is het zo rot gewoon, heb al zoveel dingen geprobeerd, maar erger me er mateloos aan.
november controle, ben benieuwd wat ze ervan zeggen.

leuk is anders...

Het is inderdaad waardeloos en zeker het feit dat je nog zo jong bent maakt ook mij niet vrolijk voor je. Ik kan er alleen maar dit over zeggen, Hoe drukker je er over maakt, hoe meer impact het heeft op je gemoed en je lichaam.
Accepteer, accepteer, accepteer, is volgens mij de enige weg naar het vinden van een manier om er mee om te gaan. Niet aan ergeren want dan laat je je gek maken. ;)
Ik laat mij niet gek maken!

Carolina

Bericht door Carolina » vr 07.11.2014 10:42

Hallo allemaal en met name even de dames ;)

Ik heb wel honderden vragen en denk meer dan de helft van de dag HELP! want sinds een jaar is mijn tinnitus erger geworden ( daarvoor had ik een zacht piepje wat ik enkel hoorde als het heel stil was, prima mee te leven!) dat het nu erger is geworden heb ik het heeeeel erg moeilijk mee.
Over twee weken naar de KNO arts voor onderzoek, en ik ga naar fysio voor ontspanning in mijn nek.
Tevens naar een vrouw voor gesprekken maar daar hoor je al gauw, minder hooi op je vork nemen.. lastig met bedrijf en kinderen.
Nou heb ik het idee dat mijn tinnitus erger is tijdens rondom mijn menstruatie, herkennen jullie dit?
Op internet kon ik er niks over vinden..
Voor 't eerst in m`n leven dat ik me bevind op een forum trouwens maar ook voor 't eerst dat ik steun zoek bij lotgenoten omdat het alleen niet te doen is.
Als iemand wat tips heeft voor mij of me wat moed kan inspreken ben ik nu al dankbaar..

Carolina

J.Walker

Bericht door J.Walker » za 08.11.2014 21:53

Bij mij komt de Tinnitus regelmatig overal bovenuit. Zelfs boven het geluid van het getingel van de spoorwegovergang met een passerende sneltrein op 5 meter afstand. Maar dit heb ik gelukkig niet elke dag. Sommige dagen is het zelfs vrij rustig.
Het wisselt af en waardoor het afwisselt dat weet ik niet, ik wou dat ik daar vat op kreeg maar dat is Utopie heb ik inmiddels ondervonden. Ook wordt ik nachts wakker met een knetterharde piep dan lig ik vaak toch wel een tijd wakker voordat ik de slaap weer kan vatten.
Zelf heb ik een 'Mindfulness Training' gedaan en deze helpt mij goed om de Tinnitus te doorstaan zonder al te veel focus erop.
Ik mediteer inmiddels dagelijks en dat helpt vooral het irritatie niveau naar beneden te brengen en mild te zijn voor mezelf en mijn omgeving. Mediteren doet mij in meerdere opzichten goed. Het ironische is dat de Tinnitus is ontstaan tijdens de Mindfulness training.
Onlangs vertelde een maatschappelijk werker van het Tinnitus spreekuur dat het waarschijnlijk ontstaan is doordat ik nu daadwerkelijk bij mijzelf stil ben gaan staan en echt naar mijn innerlijk ben gaan luisteren. Zo schijnen meer mensen bewust geworden te zijn van Tinnitus tijdens meditatie. Mediteren gaat best goed met Tinnitus, ik heb een gehoorapparaat met een ruis maskeerder waarvan ik het niveau kan regelen van de ruis.
Dat geeft toch een bepaalde afleiding van buiten waardoor ik vaak tijdens het mediteren niet eens meer de Tinnitus hoor. En als ik deze goed hoor tijdens het mediteren dan sta ik daar weleens héél bewust een tijdje bij stil en zeg ik 'Hallo piep' en dan ga langzaam weer terug naar mijn adem.
Op zich is de adem of concentratie daarop een hele goede manier om anders te kunnen/leren focussen, voor mij althans.

dvdtje

Bericht door dvdtje » zo 09.11.2014 12:19

Mij is het nooit opgevallen dat de T harder is rondom mijn menstruatie.
Ik heb er nooit zo op gelet. Wel kan ik me er iets bij voorstellen. Vaak
ben je in die periode toch wat meer gestrest, prikkelbaar of vermoeid,
waardoor de T altijd harder klinkt.

Ik hoor mijn tinnitus ook overal bovenuit, zelfs op een feest waar live een
bandje speelt. Toch "hoor" ik het niet altijd, dat wil zeggen: Het is er altijd,
zoals het brommen van de koelkast, of de koeling van de computer. Ook al
ervaar ik het vele malen harder, het is niet altijd storend op de voorgrond.
Afleiding is de beste remedie.
Groetjes, Doortje

Frits

Bericht door Frits » zo 09.11.2014 16:27

Als je met de zoekfunctie menstruatie intikt vind je een
heleboel berichten over menstruatie en heftiger tinnitus.

Hormonale schommelingen kunnen grote invloed hebben
op het lichaam. En helaas niet altijd even prettig.
Het is niet anders.
Hartelijke groet,

Frits

Plaats reactie