Ervaringen met Tinnitusmaskeerders

Moderators: moderator, forumadmin

Edward

Ervaringen met Tinnitusmaskeerders

Bericht door Edward » ma 24.10.2005 20:37

Ik zou graag eens jullie ervaringen met deze maskeerders horen.
Wie gebruikt ze, en wie heeft ze gauw weer teruggegeven.En hoe zijn ze afgesteld: door zelf aan de schroefjes te draaien of door de audicien?

Ikzelf heb nu de Audio service Alpha1 gekregen om te proberen.

Bedankt alvast.....

Grid

Bericht door Grid » di 25.10.2005 14:35

Hoi Edward,

Wil je wat meer vertellen over dat apparaatje,dit omdat ik echt niet aan een gehoorapparaatje kan wennen,dus misschien dat dit een optie is,

Groetjes Grid

Kees

Re: Ervaringen met Tinnitusmaskeerders

Bericht door Kees » di 25.10.2005 14:50

Edward schreef:Ik zou graag eens jullie ervaringen met deze maskeerders horen.
Wie gebruikt ze, en wie heeft ze gauw weer teruggegeven.En hoe zijn ze afgesteld: door zelf aan de schroefjes te draaien of door de audicien?

Ikzelf heb nu de Audio service Alpha1 gekregen om te proberen.

Bedankt alvast.....
Hallo Edward,

Ik heb een paar jaar plezier van maskeerders gehad tot mijn Tinnitus erger werd.
Toen moest ik de maskeerders zo hard zetten dat het begon te irriteren.
Ik heb ze toen "cadeau" gedaan aan mijn KNO-arts.
Ik doe het nu helemaal zonder maskeerders en/of gehoorapparaten.
Heb vorig jaar nog gehoorapparaten geprobeerd op advies van het Audiologisch centrum, maar ben er van ellende maar mee gestopt.
Geeft me teveel herrie en kan er niet mee overweg.
Dan maar een paar keer extra "wat zeg je" zeggen als ik het niet versta.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Edward

Bericht door Edward » do 27.10.2005 22:43

Grid,

Ervaring heb ik er nog niet mee.
Maar je moet hiervoor bij je kno arts zijn of beter nog een audiologisch centrum. Daar kunnen ze je er alles over vertellen.

Edward

peweetje

beltone

Bericht door peweetje » wo 27.05.2009 13:37

Ik heb nu 2 weken de beltone met ruismaskeerder in.
Helaas het gaat niet lukken omdat de maskeerder maar tot 6000Hz gaat.

Ik ben momenteel bezig om met een toongenerator precies de hoogte van mijn eigen piep te bepalen. Dit wil ik gaan gebruiken om een tegen frequentie te geven.
Moet alleen gaan kijken of ik zo'n maskeerder kan programmeren en overschrijven.

Groet Peter

Deappie

Bericht door Deappie » zo 14.06.2009 14:23

Hallo,

Ik gebruik sinds een jaar een ruismaskeerder van het merk siemens deze bevalt mij redelijk goed. Gebruik hem niet altijd maar wanneer ik hem nodig heb als de piep erger wordt of als ik niet zo goed in mijn vel zit. Ik heb hem via het audiologisch centrum in Zwolle gekregen en Schoonenberg heeft hem aangemeten, wat ze erg goed gedaan hebben. Tevens heeft mijn zorg verzekering hem helemaal vergoed.

Ab

anta

Bericht door anta » di 16.06.2009 11:17

Hallo Edward.

ik heb ook de maskeerder van siemens ,voorgeschreven door het A C in rotterdam,heb hem in het begin veel gedragen omdat het mij erg hielp om de tinnitus te verdragen ,het geluid van de maskeerder gaf me een soort afleiding van het tinnitusgeluid,de laatste tijd draag ik hem niet veel meer ,ben als het ware gaan wennen aan het tinnitus geluid (voor zover je hier aan kan wennen :x ) de audicien van Beter Horen heeft hem afgesteld.

groeten en sterkte

Anta

Zathros

Geluidsmaskeerder(s) 101 etc

Bericht door Zathros » ma 07.12.2009 13:07

allereerst nog eens een schouderklopje voor de forum beheerders, goed dat het bestaat en nog steeds actueel blijft voor ons allen.

Hoi allen ik heb vorig jaar ook een een geluidsmaskeerder gekregen(schoonenberg) ben erg goed geholpen door een afstuderend audicien die zeer gemotiveerd was/is. Deze pleegde ook regelmatig overleg met de volwaardige en ervaren audicien om tot een zo goed mogelijk resultaat te komen.

Mijn relaas:
Ik heb wisselend succes geboekt, na eerst 1 maand gebruik te hebben gemaakt van hun eigen merk hoorapparaat bleek ik het te gebruiken als maskeerder, ik misbruikte het volume knopje om meer ruis te genereren en heb daardoor later een Siemens ruis onderdrukker gekregen van deze lui.
Bij beide gevallen had ik gematigd succes maar aangezien mijn T progressief en wisselend/dynamisch is, is het dan ook erg lastig om ze consequent te gebruiken. Ik heb de apparaten na enkele maanden opgeborgen en pak ze nu alleen nog maar als ik het echt nodig acht. Ze hinderen mij namelijk ook in mijn dagelijkse bezigheden, bovendien kunnen ze niet tegen regen en aangezien ik heel veel fiets kom ik nog al eens een 'druppeltje' tegen in dit kikkerlandje.
Het vervelende is dat je voor elke aanpassing naar de audicien moet en je zelf er weinig aan kan veranderen.

Ik betrapte mezelf wel toen ik eenmaal de definitieve schelpjes aangemeten had gekregen dat ik omwille van mijn hyperacusis deze ook als oordopjes ging gebruiken/misbruiken in drukke omgevingen(gewoon het apparaat uitzetten en blijven dragen) ik heb daardoor wel ietsje meer plezier van gehad dan anders met dit soort bijeenkomsten en andere drukke gelegenheden.

Ik moet er bij opmerken dat ik voor mijn leeftijd een normaal gemiddeld gehoorbereik heb dus geen sterke afwijkingen.

Mijn conclusie is dat het een zeer gematigd succes bied en niet meer dan dat. Ze werden overigens wel vergoed door mijn verzekering vanwege mijn medische indicatie.

Overigens is fietsen/wielrennen ook een hulpmiddel tegen tinnitus, het bied enige verlichting tijdens de bezigheid. Het suizen van de wind langs je oren kan tijdelijk wat verlichting geven. Het fijne van duursport in het algemeen is dat je natuurlijke antidepressieva aanmaakt.

Grts
en succes.
Teddie
Zou Vincent van Gogh ook Tinitus hebben gehad?
Ik kan me zijn daad in die tijd dan wel voorstellen.
Word er zelf ook knettergek van.

Deappie

Bericht door Deappie » ma 07.12.2009 17:30

Hallo Zathros,

Ben zelf ook een verfend duursporter fietsen en hardlopen. Van het fietsen heb ik meer profijt dan van het lopen. Maar als ik gefietst heb voel ik me meestal beter. Heb dan voor mijn gevoel minder last van de T. Waar ik soms wel mee zit is dat als ik in de bergen fiets ik bij het dalen teveel windgeruis in mijn oren krijg en dat het daar dan weer slechter van wordt. Wat zijn jou ervaringen daar mee.

Ab

Kees

Bericht door Kees » ma 07.12.2009 19:29

Mijn vrouw en ik fietsen bij mooi weer vaak zo'n 50 tot 60 km. per dag.

Gewoon ontspannen rondfietsen, wel met een bepaald doel.
Normaal fietsen we ongeveer 17 á 18 km, per uur, met een gemiddelde van rond de 16,5 km per uur.

Heerlijk relax fietsen, lekker ontspannen en de Tinnitus houdt zich dan braaf op de achtergrond.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Co

Bericht door Co » di 08.12.2009 10:07

Dag,

Ik heb nu maskeerders op proef van het AC in apeldoorn.
Ik vind het een verademing! :cool:
Ik heb ze niet de gehele dag in, maar alleen wanneer T. zich iets te nadrukkelijk op de voorgrond probeert te drukken.
Ik probeer zeker om eigen maskeerders te krijgen!

Gr,
Co

Maartje

Bericht door Maartje » di 08.12.2009 10:40

Fijn voor je Co, dat de maskeerders bij jou hun werk goed doen!!

Maartje

Zathros

Bericht door Zathros » di 08.12.2009 12:03

Hoi ab,
Ik heb doorgaans relatief weinig last van dat fenomeen, wat mij wel af en toe dwars zit tijdens luchtdruk veranderingen(bij weers omstandigheden en hoogte verschillen) dat het lijkt alsof ik onder water hoor, oftewel mijn oor volgelopen is met water(zoals tijdens douchen of zwemmen wel eens gebeurt)
Dit gebeurt dus ook in afdalingen zoals jij beschrijft. soort van ploppen en kraken/klikken in het oor. Dit heb ik nooit gehad totdat ik tinnitus en hyperacusis kreeg. Voel me er echter niet slechter of beter door, wel erg irritant maar dat is een flinke regenbui ook wanneer je op de fiets zit.
Grts
Ted

Deappie schreef:Hallo Zathros,

Ben zelf ook een verfend duursporter fietsen en hardlopen. Van het fietsen heb ik meer profijt dan van het lopen. Maar als ik gefietst heb voel ik me meestal beter. Heb dan voor mijn gevoel minder last van de T. Waar ik soms wel mee zit is dat als ik in de bergen fiets ik bij het dalen teveel windgeruis in mijn oren krijg en dat het daar dan weer slechter van wordt. Wat zijn jou ervaringen daar mee.

Ab
Zou Vincent van Gogh ook Tinitus hebben gehad?
Ik kan me zijn daad in die tijd dan wel voorstellen.
Word er zelf ook knettergek van.

irisrozemarijn

Bericht door irisrozemarijn » zo 20.12.2009 23:08

ik ben afgelopen vrijdag naar adam geweest voor de maskeerders. Maar meteen toen ze de maskeerders plaatsten en aandeden vond ik het geluid zo irritant. Het was veel harder dan mijn eigen ruis piep. zelfs toen ze hem uitzetten, en ik het 'contact' geluidje hoorde (dus als ie alleen aanstaat) vond ik dat irritant, ik hoor dus liever mijn eigen 'geluid'. ik vraag me dan af, heb ik het nou dan maar in een lichte vorm of iets anders?! Dus nee voor mij was het niets.
Vivere Memento!

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » ma 21.12.2009 17:29

Zoals met alles zullen er wellicht ook met maskeerders betere- en minder goede exemplaren bestaan. Misschien dat er iemand weet wat de betere- en welke juist de minder goede exemplaren zijn.

Vr.gr. Harm Jan

Plaats reactie