Afscheid van Dietrich

Moderators: moderator, forumadmin

Kees

Bericht door Kees » di 21.07.2009 18:55

Dietrich schreef:Hallo iedereen,

Hannelore hier, de zus van Dietrich. Ik vind het heel mooi wat ik hier allemaal lees, het geeft veel troost dat er zoveel mensen met Dietrich begaan zijn. Wel raar hoe het verhaal een eigen leven gaat leiden, hoe reactie na reactie de gedachten en vermoedens steeds verder van de realiteit staan. Iedereen die zijn korte en lange afscheidsbrief leest weet dat hij vastbesloten was. Er was medisch geen enkele kans op verlichting of verbetering en hij had al zeker zes jaar gevochten tegen ondraaglijke pijnen. Feit is ook dat hij niet gewild heeft tegengehouden te worden. Het was op, hij heeft zijn zaken afgerond, zijn brief geschreven en hij is vertrokken zonder omkijken. Mijn moeder wist ook dat het er niet goed mee ging en heeft hier nog speciaal op gelet toen hij wegreed. Zelfs toen hij ter plaatse was heeft hij nog gereageerd op een telefoontje van haar; hij stelde haar zelfs nog gerust! Geen enkel teken, geen 'hou me tegen', geen 'ik zie het niet meer zitten',... het moest gewoon gebeuren - het was op. Niemand heeft dus baat bij schuldgevoelens, want hij kon gewoon niet geholpen worden. Dit is zijn gedetermineerde beslissing en ik ben enorm trots dat hij geen enkele vraag onbeantwoord laat en alles zo minutieus heeft voorbereid! Hij heeft het gedaan zoals hij was - recht door zee, geen gezever maar met niets aan het toeval overgelaten!

Beste forummers,

Met deze brief van Hannelore lijkt het me een goede keuze hiermee dit stukje forum af te sluiten.

Af en toe begint de discussie over andere onderwerpen dan het trieste gebeuren met Dietrich,
daarmee wordt de discussie ook wat vervuilt met verhalen die er eigenlijk niet thuishoren.

Dus mede als een stukje respect richting de familie en nabestaanden van Dietrich.

Hannelore, familie en vrienden van Dietrich veel sterkte toegewenst de komende tijd.

Mocht Hannelore nog iets toe te voegen hebben in de nabije toekomst
kan ze altijd contact opnemen met één van de moderatoren van dit forum.
Zorgen wij ervoor dat het bericht toch onder deze topic geplaatst wordt.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Janneke

KAARSJE VOOR DIETRICH.

Bericht door Janneke » vr 24.07.2009 16:09

Graag had ik nog iets over Dietrich kwijtgewild. Het forumonderdeel was echter gesloten (de reden begrijp ik wel).
Ik wilde iedereen laten weten dat het me erg bezighoudt wat er is gebeurd. Ik zal vandaag een kaarsje voor Dietrich branden.
Hij moet ongelooflijk veel moed vergaard hebben om te doen wat hij heeft gedaan. Ik respecteer zijn keuze. Ik hoop dat zijn zuster en overige familie er vrede mee kunnen krijgen. Hij wilde en kon echt niet meer verder.
Hij heeft nu rust. Ik brand een kaarsje.

Gesloten