Zijn er mensen rond de 30jaar of jonger met Tinnitus?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Peter27031979

Zijn er mensen rond de 30jaar of jonger met Tinnitus?

Bericht door Peter27031979 » wo 29.07.2009 19:12

Hallo ik ben Peter en ben 30 jaar. Sinds 7 weken heb ik tinnitus aan beide oren. Dit heb ik opgelopen op een boot tijdens een sloepenrol.
De bemanning had mij dichtbij een speaker gezet waar veel lawaai uitkwam.

Tijdens de reis dacht ik dat het geluiden waren van de hut/boot. Ik was mij niet bewust dat dit in het hoofd kon zitten.
Toen ik thuiskwam merkte ik het eigenlijk pas. Ben hierop direct naar de huisarts gegaan en ben zo doorverwezen naar de KNO-arts.
2 maanden later kon hij een geluidtest afnemen. Dit duurde mij te lang.
Ik heb op internet gezocht wat dit nu precies is en wat er tegen te doen. Ik ben me rot geschrokken.
Direct ben ik (na 4 weken) naar Duisburg (Malteser Krankenhaus) gegaan voor een infuus behandeling. Bij mij heeft het helaas niet geholpen,
maar ik moet zeggen dat de Duitse verpleging een pluim heeft verdient voor hun goede zorg!
Zij laten de patienten niet lang wachten, maar proberen met alle mankracht de patienten te helpen.

Momenteel zijn de tonen zeer hoog en sterk aanwezig.
Ik kan er zelfs niet van slapen en weet niet hoe hier mee om te gaan.

Ik zou graag met (leeftijds)lotgenoten in contact willen komen.
Ik stel dit enorm op prijs.

m.vr.grt

Peter

Kees

Bericht door Kees » wo 29.07.2009 20:03

Beste Peter,

Ik hoop dat er een aantal lotgenoten in jouw leeftijdsgroep willen reageren.
Er zitten er best wel een aantal op het forum.

Maar het is ook vakantietijd, dus er kunnen er best een aantal op vakantie zijn.

Maar als er dringende vragen zijn stel ze gerust, reageren we er direct op.
Kan ook via E-mail of een PB. (Persoonlijk bericht).

Sterkte toegewenst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

JV
Contacteer:

Bericht door JV » do 30.07.2009 08:53

Welkom Peter,

Alhoewel tinnitus (vroeger?) bekend stond als een 'oude-mensen-aandoening' (meestal krijgen mensen pas op latere leeftijd last van dergelijke verschijnselen) kom je tegenwoordig best wat jongeren tegen die tinnitus oplopen. Dat zal ook wel te maken hebben met de grotere 'geluidsbelasting' waaraan zij zich blootstellen door bijv. mp3-spelers en zo.

Ik heb de afgelopen jaren een aantal keer aan een cursus/training deelgenomen met lotgenoten. Meestal waren de overige deelnemers ouder dan ik maar zo af en toe ook een jongere. Met name dat lotgenotencontact was erg fijn, het uitwisselen van ervaringen, tips etc maar zeker ook het beeld dat je niet de enige bent die met het verschijnsel rondloopt.

Groet, sterkte!
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Lalagè
Contacteer:

Bericht door Lalagè » do 30.07.2009 21:39

*meldt zich*
Ik kan gelukkig nog prima slapen, wat erg dat dat jou zelfs niet meer lukt. Ik hoop dat je toch een manier kan vinden om hiermee om te gaan, veel sterkte gewenst!

suus204

Ik heb het ook...

Bericht door suus204 » vr 31.07.2009 14:19

Hallo Peter,

Ook ik heb sinds een half jaar tinnitus en ik ben pas 26 jaar. Ik dacht eerst ook dat dit voornamelijk bij ouderen voor kwam maar niets blijkt minder waar. Inmiddels kan ik nog niet zeggen dat ik gewend ben aan mijn tinnitus maar ik leer elke dag iets nieuws om het beter te kunnen 'handelen'. Slapen gaat elke week een beetje beter...Laat maar eens wat van je horen!

groetjes,
suzanne

Rik

Bericht door Rik » vr 31.07.2009 15:24

Ik ben hier denk ik nog de jongste met m'n 18 jaar. En ook ik heb al tinnitus, nu voor ruim 4,5 maanden. Heb er flinkt last van. Slapen gaat wel goed, alleen duurt het in slaap komen wel wat langer voor m'n gevoel. Ook voel ik me in het algemeen wat minder gelukkig door die herrie, ik kon de stilte altijd goed waarderen. Jammer genoeg had ik nog nooit van tinnitus gehoord en ging ik onbeschermd naar een concert - wat meteen tinnitus als resultaat had. Ik hoop dat het mijn studievoortgang en eigenlijk alles voor de rest niet teveel gaat beïnvloeden..

Nog altijd wat hoop dat het weggaat, het is mogelijk volgens de artsen en verscheidene verhalen die ik op internet heb gelezen, hoe onwaarschijnlijk dat ook klinkt.

Als je meer wil weten mag je altijd contact opnemen, hoewel ik misschien weer té jong ben gezien je leeftijdsgenoten zoekt, haha.

Melanie

Bericht door Melanie » zo 02.08.2009 03:31

Hoi,

Ik ben 21 en heb het nu drie jaar...ook door een geluidstrauma. in het begin schrik je je inderdaad rot en maak je je zorgen maar op een gegeven moment gaat het geluid wennen...nooit helemaal natuurlijk, maar je zult je zeker beter gaan voelen dan dat je nu doet.

Ik vraag me wel af, wat is een infuusbehandeling? Nooit van gehoord.

sterkte!

Kees

Bericht door Kees » zo 02.08.2009 11:27

Melanie schreef:Hoi,

Ik ben 21 en heb het nu drie jaar...ook door een geluidstrauma. in het begin schrik je je inderdaad rot en maak je je zorgen maar op een gegeven moment gaat het geluid wennen...nooit helemaal natuurlijk, maar je zult je zeker beter gaan voelen dan dat je nu doet.

Ik vraag me wel af, wat is een infuusbehandeling? Nooit van gehoord.

sterkte!
Hallo Melanie,

Voor info over infuusbehandelingen in Duitsland kijk op de volgende topic:
http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... ght=infuus
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Erique

Bericht door Erique » wo 12.08.2009 23:20

Hallo, bijna 30 en bijna 2 jaar Tinnitus wegens vooralsnog onbekende oorzaak.

Roachford

Bericht door Roachford » ma 17.08.2009 09:19

Hoi, 18 en al 3,5 jaar Tinnitus door lawaai.

oceaanbodem

Bericht door oceaanbodem » vr 28.08.2009 13:57

Hallo,
ik ben 19 jaar en heb ook tinnitus. Persoonlijk kan ik hier nog goed mee leven, ik heb meer last van H. Oorzaak is geluidsoverlast.

Groetjes,
Tom

onibirdo

Bericht door onibirdo » zo 30.08.2009 21:45

Ik ben twintig jaar en heb nu ongeveer zeven maand tinnitus, te wijten aan een geluidstrauma.

frankswart

Bericht door frankswart » ma 31.08.2009 07:07

25 jaar en ruim 1,5 t door medicijn gebruik :(

Plaats reactie