waarom altijd anders??

Moderators: moderator, forumadmin

Eelste

waarom altijd anders??

Bericht door Eelste » wo 02.11.2005 20:34

Ik ben het even zat om altijd ander te zijn. Toen ik laatst bij een juwelier in Emmen was knapte het. Ik heb gaatjes gehad, maar ik kon niet tegen de oordopjes en de hele boel ging ontsteken. Ik vroeg haar, we waren daar voor een horloge maar dat doet er niet toe, wat zei als eerste oorknopjes gebruiken en ik zei dat die van mij ontstoken waren. Wat zegt ze, ja nou het gaat eigenlijk altijd wel goed, maar eer zijn een paaaar............ jah hallo! waarom? ik heb T en H en bijna altijd hoofdpijn en slechte concentratie en kan niet eens gewoon naar een film die in de klas wordt gedraait luisteren. waarom? als ik nou weet ik veel een bekende ziekte had dan hoef je het tenminste niet telkens uit te leggen. En dan heb je het uitgelegd, over T en H, en dan zeggen ze dat er ook niet zoveel mensen daarmee zijn. Nou, er zijn wel degelijk veel mensen ermee, maar het is geen bekende ziekte! Als iemand het de ene dag vraagt en ik leg het uit, zijn sommigen in staat het de volgende dag weer te vragen. Daar wordt je alleen al moe van. En je kunt misschien wel zeggen van ik ga niet daar die verjaardag, dat is me te druk, maar ik kan niet zomaar zeggen van ik ga niet naar school... pff... het valt soms niet mee om mens te zijn..
sorry moest ff mijn verhaal kwijt
Life is not a problem to be solved but a mystery to be lived.

E. Boersma

Bericht door E. Boersma » wo 02.11.2005 22:14

Ja Eelste, het valt voor ons vaak niet mee om ogenschijnlijk er gezond uit te zien, maar wel degelijk een ziekte te hebben, om dat uit te leggen aan iemand. Die opmerking van die `verkoopster` sloeg natuurlijk ook nergens op!! Het moeilijke voor een ander is dat diegene nikas aan ons ziet! Pas als je kop verbrand is of je in een rolstoel zit schijnen mensen anders te reageren, en dan is het nog vaak schrijnend hoe ze je behandelen. Ook hier geld weer dat je hier niet alleen in staat. Wij allemaal hebben hetzelfde probleem. Ook ik moet steeds weer vragen bij een ander in de auto om de muziek niet zo hard te zetten. Dat is vreselijk storend voor mij. Maar ja, zoals je het zegt, men vergeet nogal snel! Ze hebben het zelf niet en dan schijnt het toch heel moeilijk te zijn om rekening te houden met iemand met gehoorproblemen. Kop op meid!
Als zo iets weer eens gebeurd denk dan aan ons! Wij begrijpen je!

Linda

Bericht door Linda » do 03.11.2005 10:01

Hoi Eelste,

Blaas maar lekker even stoom af, dat lucht op! We hoeven hier echt niet altijd positief te zitten doen met z'n allen. Natuurlijk is het balen, natuurlijk heb je er soms stikgenoeg van. En we weten ook allemaal dat dat de oplossing niet is, dat we er mee moeten leven enz enz maar van even je hart luchten knap je soms vreselijk op!
Ik kan me goed voorstellen dat het juist op jouw leeftijd een extra lastig iets is. Het lijkt soms wel of het vreselijk suf is om iets aan je oor te hebben, iets voor oude mensen ofzo. Nou, mooi niet, iedereen kan er last van krijgen en dat is al lastig genoeg.
Alle begrip hier meid, ik hoop dat je je inmiddels weer wat beter voelt.

Groetjes, Linda

Eelste

Bericht door Eelste » vr 04.11.2005 20:04

Bedankt voor jullie reacties.
Met de les die ik nu heb 's ochtens keken we af en toen een film en ik schrok me rot, hij stond hartstikke hard. De eerste keer mijn vingers in mijn oren, de tweede keer oordopjes in en toen ben ik maar aan de leraar gaan vragen of hij hem de volgende keer wat zachter wilde zetten omdat ik er overgevoelig voor ben. Nu mag ik gewoond de klas uit lopen als het teveel lawaai is en telkens als hij weer een film gaat laten zien vraagt hij of hij te hard staat en verontschuldigd hij zich dat hij mij weer moet martelen. Dat lucht toch wel op, het is de eerste keer dat iemand zo reacheerd. Er zijn toch ook nog meelevende mensen!

Kees

Niet begrepen worden

Bericht door Kees » za 05.11.2005 12:07

Hallo Eelste,

Kop op Meid, laat je niet ontmoedigen door zulke stomme opmerkingen.
Gelukkig dat die leraar het eindelijk schijnt te begrijpen dat je last hebt van te hard staand geluid bij de films.
Ja, je moet het steeds maar weer herhalen en herhalen en herhalen en...........
Daar wordt je inderdaad moe van soms, dat weten we allemaal uit ervaring.
Het eerste wat mijn tweede KNO-arts tegen mij zei was: denk eraan de mensen zien niets aan je, ze denken daar staat een gezonde gozer.
Ze denken soms dat je de kantjes ervan af probeert te lopen op je werk enz.
Dat vond ik toch wel goed van hem dat hij me ervoor waarschuwde, want het is inderdaad zo, sommige mensen denken gewoon dat je de kantjes ervan af wil lopen en weten helemaal niet wat je meemaakt.
Daar moet je helaas ook mee leren omgaan met dat soort onwillende sufkoppen die niet begrijpen wat wij dag en nacht horen.
Dan heb jij er nog veel hoofdpijn bij, dat maakt het nog een graadje erger en daar moet je ook de hele dag mee rondlopen.

Dus kop op, en laat je door dit soort sufkoppen niet van de wijs brengen.

Groeten,

Kees de Vries.
Deventer.

Eelste

Bericht door Eelste » za 05.11.2005 12:22

Kan het niet een keer in het nieuws komen? Iets over wat T en H is ofzo. Dan weet tenminste iedereen het. Ja, ik kijk geen tv, maar de meeste mensen wel.

Linda

Bericht door Linda » za 05.11.2005 12:34

Misschien een idee om eens een voorstel te doen aan de redactie van de Fancy oid. Bereik je meteen de groep die je wilt: jonge meiden (jongens lezen 'm volgens mij ook).
Misschien willen ze je wel interviewen. Op de EO is T al eens op de tv geweest maar daar kijken jouw medescholieren natuurlijk niet naar!

Groetjes, Linda

Grid

Bericht door Grid » za 05.11.2005 14:02

Hoi allemaal,

Dat is idd zo.dat er niets aan ons te zien is!!!
Ik heb altijd het idee dat ik een paar keer per dag tegen mn man of iemand anders moet zeggen,oh ik heb last van mn oor :shock: .
Alleen om duidelijk te laten merken dat het er dag en nacht is,ook al doe ik gewoon!!!
Ik heb gewoon nu ff zelfmedelijden,weet pas sinds een half jaar dat ik ook nog ADHD heb,OCD en vorig jaar een depressie,dus het was al een zware tijd voor mij en mn gezin.

Zo ff lekker klagen,het is vaak echt wel moeilijk allemaal :shock:

Groetjes Ingrid

farmer

Bericht door farmer » za 05.11.2005 14:53

Is het niet iets om het programma, Je zal het maar hebben van BNN, eens aan te schrijven. Hierin vertellen veelal Jongeren over die "ziekte" waar ze mee te maken hebben.

Kees

Misschien op TV?

Bericht door Kees » za 05.11.2005 15:49

Eelste schreef:Kan het niet een keer in het nieuws komen? Iets over wat T en H is ofzo. Dan weet tenminste iedereen het. Ja, ik kijk geen tv, maar de meeste mensen wel.
Hallo Eelste,
Van het voorjaar, 3 maart 2005 was er een uitzending op de EO over Tinnitus (Oorsuizen).
Dat heette "Na de Diagnose". Als je de link aanklikt kom je als het goed is in het archief van de EO bij de uitzending van toen.
Kun je deze helemaal afspelen via de PC.
http://www.eo.nl/portals/programs/archi ... 8&pagenr=1
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Eelste

Bericht door Eelste » za 05.11.2005 20:06

Ik heb de uitzending van de EO via internet gezien, toen het op het forum werd gezecht. Maar ik doel eigenlijk niet alleen op mijn medescholieren, maar gewoon, op de Nederlanders. En dan moet het natuurlijk klein beginnen, maar wel zo dat het aanpakt. Misschien is inderdaad BNN wel iets... Het is alleen zo dat als een programma alleen maar over ziektes gaat, er niet zo heel veel mensen naar kijken, lijkt mij. Alleen degenen die zelf ook een ziekte hebben. En daar gaat het nou juist niet om..........

Daan

Bericht door Daan » za 05.11.2005 22:31

Je kan idd een brief schrijven naar BNN van het programma 'heb ik dat"
Ik en mijn piep(je).

Eelste

Bericht door Eelste » wo 09.11.2005 20:16

Vandaag ziek gemeld voor proefwerk omdat ik gisteravond opeens heel erg duizelig was, nu nog een beetje. Alle letters draaiden voor mijn ogen en ik kon zelfs met moeite mijn boek lezen. Volgende week dinsdag moet ik naar Amsterdam met mijn klas en de andere 10e, oftewel 4e, klas. Ja, moet, ik heb er niet bepaalt zin in. Om 9 uur vanuit Groningen vertrek, met de bus. Ik moet daarvoor om half 7 mijn bed uit, wat ik normaal ook moet voor school. Dan gaan we met de bus naar A'dam, met een overvolle bus wel te verstaan vol met van die 'leuke medeleerlingen waar ik het van moet hebben' :roll: . In A'dam gaan we naar 2 musea's en om 3 uur 's middags hebben we 'vrij' en mogen we A'dam in. Nou fantastisch, echt heel leuk. Om 8 uur 's avonds komen we weer in Groningen aan, dan neem ik de bus van half 9 terug en ben ik om ongeveer half 10 thuis, tenzij mijn moeder zo aardig is om mij op te halen.
Misschien is het te snappen dat ik daar geen zin in heb en ik was gaan pleiten bij mijn moeder. Maar nee, het is verplicht en heel erg gezellig en heel erg sociaal en weet ik veel wat. Zelfs mijn oudste broer deed daar aan mee (29/30). Ik kon wel huilen, is dat mijn familie? Zelfs op school denken ze nog meer aan mij. Mijn ouders doen nooit hun best om ook maar een beetje stil te doen, op school excuseren ze zich af en toen nog. En dan zei ook nog iemand op school, nadat ik had gezecht dat artsen alleen konden zeggen dat we er mee moeten leren leven, 'nou dan doe je dat toch gewoon' :shock:

ankie

Bericht door ankie » do 10.11.2005 09:25

he wat vervelend allemaal voor je Eelste. Dat onbegrip van je ouders is nog wel het ergste, van hen mag je toch meer verwachten? Had je moeder geen migraine? Nou dat is toch ook iets onzichtbaars, zij moet je dan toch kunnen begrijpen. Maar misschien zijn je ouders ook gewoon bezorgd dat jij je teveel gaat afzonderen en bang bent om aan bepaalde activiteiten deel te nemen. Ze gunnen je gewoon een leuk uitje en beseffen niet dat het voor jou een hele opgave is en helemaal niet leuk. Het is ook erg moeilijk voor een ander om het te begrijpen (mijn man is kerngezond en snapt al mijn kwaaltjes ook niet altijd), maar ik vind dat ze wel wat meer rekening met je mogen houden. Als praten met hen niet helpt is het misschien een idee om hierover met je huisarts of kno arts te praten, die kan je ouders dan ook misschien beter uitleggen wat je precies hebt. Heel veel sterkte meid!

Grid

Bericht door Grid » do 10.11.2005 10:32

Hoi,

Het is te hopen dat diegene met die leuke opmerking"dan doe je dat toch gewoon,er mee leren leven' zelfs nooit iets krijgt!!!

Die kun je toch het beste met een gummie hamer voor zn kop op knallen,heb je ook wat!!
Het gaat er toch om dat het een 'gezellig' uitje is of niet,geen slopend uitje.

Ik zou als ik jou was zelf bepalen wat het beste voor je is en niet wat anderen perse willen.
Ik heb geleerd met vallen en opstaan dat ik niks meer doe,omdat anderen het willen, maar alleen als ik er helemaal achter sta.

Heel veel sterkte,

Liefs Grid :wink:

Plaats reactie