waarom altijd anders??

Moderators: moderator, forumadmin

Eelste

Bericht door Eelste » do 10.11.2005 14:01

Nou, die migraine is in zoverre zichtbaar dat ze de hele dag of meerdere op bed licht en om de 10 minuten moet overgeven. Dus niet helemaal onzichtbaar. Maar als ik teveel hoofdpijn heb trek ik me terug, ga lezen of wat dan ook... Onzichtbaar dus.
En ik kan niet voor mezelf bepalen of ik er heen ga of niet, ik ben 15 en ben verplicht naar school te gaan, zo ook met school mee als die naar Amsterdam gaan. Dus dan kan ik wel zeggen dat ik dat niet kan, maar dan krijg je weer zo'n heisa met o wat zielig en is het zo erg dan? Ik wil gewoon mijn examen halen en dan kan ik pas doen wat ik zelf wil.
Een arts weet ook niet hoe het is om T en H en Hoofdpijn te hebben... En met al dat gedoe wat ik heb gehad in de afgelopen 4 jaar geloof ik niet zo meer in de artsen met hun wetenschap. Ze kunnen alles aantonen, zolang het binnen hun boekje gaat. Wat daarbuiten zit bestaat gewoon niet en daar moet je je zelf maar mee redden.
Life is not a problem to be solved but a mystery to be lived.

Linda

Bericht door Linda » do 10.11.2005 14:58

Is het nog een idee om op school met een vertrouwenspersoon of jeugdverpleegkundige te gaan praten? Juist om te voorkomen dat je telkens moet uitleggen aan deze en gene wat er met je aan de hand is. Het is heel jammer dat je ouders je niet wat meer steunen maar ik geloof ook wel, net als Ankie, dat ze het liefst willen dat je "gewoon" meedraait, alle dingen doet die jongeren meestal doen. Jij weet zelf het beste wat goed voor je is maar ouders nemen dat misschien niet zo serieus. Des te handiger als je op school 1 aanspreekpunt hebt voor dit soort zaken, hoeft het niet elke keer zoveel energie te kosten.
Kun je niet een alternatieve opdracht doen voor dat dagje Amsterdam?

Kop op meis, je gaat nu weer even door een dalletje maar op een gegeven moment ben je op de bodem en kun je alleen maar weer omhoog.

Groetjes, Linda

Eelste

Bericht door Eelste » vr 11.11.2005 19:53

We hebben inderdaad een vertrouwenspersoon op school, maar ik weet niet of dan het gevraag van andere mensen is afgelopen. Ik ben in de 7e, of 1e, al bij hem geweest, maar toen is er verder ook niets gebeurd.
"Gewoon" meedraaien doe ik toch al niet, dat weten mijn ouders ook wel. Ik ga nooit uit of wat dan ook. En een alternatieve opdracht, tja, dat weet ik niet. Iedereen, zelfs mijn broer euh heel lang geleden, moest naar Amsterdam. Ik denk dat ik in mijn verslag maar gewoon zet wat mijn belevingen zijn, recht toe recht aan. Dan weten ze dat ook direct en ik ben niet van mijn opdracht afgeweken, want hoogstwaarschijnlijk vragen ze ook mijn mening.
Ik ben nu echt heel vaak licht in mijn hoofd en de hoofdpijn wordt als maar erger. Laatst vroeg mijn lerares Duits hoe mijn weekend was geweest en ik zei dat ik alleen maar huiswerk had gemaakt. Maar je moet je moet toch uitrusten in het weekend! zei ze. Ik zei Ja, maar dan moeten de leraren geen huiswerk opgeven! Alleen al de gedachte aan al dat huiswerk wat ik nog moet doen verergerd mijn hoofdpijn... :cry:

Eelste

Bericht door Eelste » do 17.11.2005 16:29

Nou, gister A'dam gezien dan... heb vannacht ontzettend slecht geslapen, terwijl ik nog wel mocht uitslapen (van mezelf). Naast dat het gewoon veel te druk was, was het nog saai ook, geen gelukkige combinatie... Nu kan ik me dus nog minder concentreren dan van te voren, ik ben ontzettend moe en volgens mij is mijn T ook nog verergerd... Niet iets wat ik aanraad aan deze en gene!! Maarja, soms moet je wel :? Omdat ik ook last heb van reisziekte, hebben trouwens meer hiervan last?, mocht ik voorin de bus zitten (bij de leraren) en ze weten nu wel dat ik het geen leuk tochtje a'dam vond............. om kwart voor 7 weg van huis, om 10 uur 's avonds terug bij huis....

Eelste

Bericht door Eelste » ma 21.11.2005 20:01

Heb een gratis consult van de bioresonant gekregen en ben er net heen geweest. (Hij kan er namelijk niet tegen dat hij de T niet kan vinden.) Hij heeft een lichte nekhernia gevonden bij mij (kan dr ook nog wel bij) en ik moet nu 'glucosamine' of zoiets slikken. Heeft iemand daar ervaring mee of dat invloed heeft op de T? Ik begin er zoiezo mee, maar als iemand nou kan zeggen dat het helemaal geen of juist wel invloed heeft weet ik waar ik op kan rekenen...

Lieneke

Bericht door Lieneke » di 22.11.2005 11:59

Beste Eelste,

Regelmatig lees ik de berichtjes op de diverse forums, dus ook jou stukjes. Ik vind jou stukjes prettig om te lezen om dat je een leuk en direct reageert. Dat helpt.
Op mijn vraag heeft mijn huisarts een verwijsbriefje geschreven voor fysiotherapie, ik krijg nu massage van van af m'n schedel naar m'n rug. Nu een maand of 7. Langzamerhand voel ik me steeds losser worden. Door de T enzo word je denk ik ook wat krampachtiger in je nek en ook al verdwijnt de piep (in mijn geval) (nog) niet, het doet mij erg goed.
En je mag hier volgens mij ook zelfs wel klagen als je je ei kwijt wil. Sterkte.......

Eelste

Bericht door Eelste » di 22.11.2005 18:21

Dank je :)
Ik ben vorig jaar, toen ik ook zo'n hoofdpijn had, ook bij de fisio geweest. Deze heeft de hoofdpijn niet weggekregen, wel voor even, maar niet langer. Omdat de verzekering het niet vergoed, ben ik er met de zomervakantie maar mee gestopt en ga er nu niet weer heen denk ik. Toen werdt mijn hoofd en schouders gemasseerd, die wel degelijk vast zaten, nu overgins alweer.

Lieneke

Bericht door Lieneke » di 22.11.2005 22:16

Beste Eelste,

Bij de meeste verzekeringen is het volgens mij zo dat er elk jaar een bepaald aantal fysio behandelingen vergoed woren. Daar betaal je voor en daar heb je dus recht op. Jij ken je eigen lijf het allerbeste, een (huis)arts kan je goed helpen om je te vertellen wat er mis is en wat er mogelijk aan te doen is. Volgens mij is er toch maar een expert en dat ben jij. Wat mensen hier op het forum aandragen aan mogelijkheden, die jou of mij zouden kunnen helpen, de meeste artsen zullen hun schouders ophalen maar wat mij betreft weten wij beter.

Eelste

Bericht door Eelste » wo 23.11.2005 20:29

Hoi lieneke,
Sorry, voor mij is een jaar een schooljaar, maak ik wel vaker fouten mee. Met vorig jaar bedoel ik vorig schooljaar, 2005. Ik heb dit jaar dus al mijn 9 behandelingen gehad, daarna hebben we ook nog verlenging aangevraagd, die zouden we ook vergoed krijgen, maar toen toch maar niet. Ik heb dus een stuk of 18 (of meer) behandelingen gehad, want we kregen dat pas later te horen.
Ik weet precies wat de huisarts gaat zeggen: je hebt spanningshoofdpijn, ik zal je een pijnstiller voorschrijven. Nou, die heb ik al gehad! Ze kunnen er simpelweg niets aan doen, niet aan T niet aan H niet aan hoofdpijn. En wij zijn zo ver gevorderd met de wetenschap....

Lieneke

Bericht door Lieneke » do 24.11.2005 15:51

Beste Eelste,

Zelf ben ik een voorstander van homeopatische middelen, weet je men zegt wel dat dit soort middelen valse hoop geeft, maar bij T moet ik je zeggen dat ik niet gehoord heb dat "gewone" middelen wel hebben geholpen. Baat het niet schaden doet het niet, bij verantwoord gebruik dan. Je zou op de site van de twee grote fabrikanten kunnen kijken of er iets voor je bij zit: www.vogel.nl en www.vsm.nl . Ik loop bij een antroposofisch arts die als ik er omvraag ook anders wil voorschrijven en ik ben geen fundamentalist of zo. Wanneer je naar een homeopaat gaat raad ik je aan naar een reguliere huisarts te gaan met een homeopatische opleiding.

Eelste

Bericht door Eelste » do 24.11.2005 18:33

Bedankt voor de tips, ik zal wel even kijken.

Eelste

Bericht door Eelste » ma 28.11.2005 19:23

Moet weer even wat kwijd.
Sinds vorige vrijdag (dag na gym) heb ik een bijzondere spierpijn in mijn nek. Die zit aan één kant, de rechterkant, en is helemaal hard. Doet best zeer. Vandaag weer gym gehad (2x in de week) en weer last ervan. Misschien heeft het wat met die hernia te maken, maar daar had ik nog niets van gemerkt. Die homeopaat heeft het natuurlijk wel behandeld, misschien was dit de reactie..... Begin er een beetje boel moe van te worden, de hoofdpijn is er ook nog steeds. Ben ook ontzettend moe, en dan wil ik wel eerder naar bed, maarja, moet nog huiswerk doen. Dan nog even rustig zitten, zelfs daarvoor heb ik soms niet eens tijd. Of wel, maar dan maak ik mijn huiswerk niet. Dat is ook weer niet goed.
Nouja, het gaat dus weer lekker hier.

Plaats reactie