piep na buisjes

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Anjess

piep na buisjes

Bericht door Anjess » do 15.10.2009 08:39

Ik ben nieuw hier op het forum maar ik heb wel gelijk een vraag.Ik heb sinds een aantal maanden t in mijn linkeroor,het is een constante piep en bromtoon.Ik ben hier toen direct mee naar de KNO-arts geweest en die zei dat het nodig was om mijn slijmvliezen in mijn neus weg te halen en buisjes in mijn oren te plaatsen.Ik was hartstikke blij dat er een oplossing voor was....nou,niet dus.Nu 1,5 maand na mijn operatie is die piep in mijn linkeroor er nog steeds maar nu heb ik het ook in mijn rechteroor en die is nog veel erger ook!Echt gek wordt ik ervan,dan weer hoog,dan weer hard.Het beheerst mijn hele leven!Ik ben gelijk terug gegaan naar mijn KNO-arts en om een lang verhaal kort te houden,na 3 KNO-artsen en 2 huisartsen te hebben gezien ben ik nog niks wijzer.Ze schuiven je gewoon aan de kant als oud vuil.Via dit forum ben ik in het UZA terecht gekomen en daar moet ik 9 november naar toe,ben erg benieuwd hoe het zal gaan.Maar mijn vraag is dus:zijn er meer mensen die juist last hebben gekregen van t na het plaatsen van buisjes?Met die piep in mijn linkeroor valt nog te leven maar dat verrekte rechteroor....wordt er echt moe van.
Groetjes van Jessica

Geertje

Bericht door Geertje » do 15.10.2009 09:16

Hoi Jessica,

Wat een ellende hè. Ik ben ook het slachtoffer van een buisje, tenminste zo voel ik het.

Ik zal hieronder mijn verhaal plakken van een eerdere reactie van mij op het forum.

Ik ben een 40 jarige vrouw en ik heb al talloze jaren tinnitus. Wanneer het bij mijn is ontstaan weet ik geen eens meer. Eigenlijk had ik er weinig last van zolang ik maar omgevingsgeluid had. Echter in februari dit jaar heeft de KNO arts een buisje in mijn rechteroor geplaatst aangezien ik al een aantal jaren last van vocht in dat oor. Was dat maar nooit gebeurd!! Al binnen een week heb ik hem gesmeekt om het buisje te verwijderen. Gek werd ik ervan. Het suizen werd onhoudbaar en het gevoel dat het gaf is niet te omschrijven. Ik heb het buisje laten testen bij mijn kinesiologe waar ik regelmatig kom en het bleek dat ik overgevoelig ben voor het materiaal(teflon) Sindsdien is het suizen niet meer uit mijn leven. En het gekke is ook dat het telkens andere geluiden zijn. Dan weer een piep en dan weer gierende wind of gezoem. Het blijft nog steeds wisselen en er komen steeds weer geluiden bij. Laten we met zijn allen hopen dat er iets aan gedaan kan worden

Sterkte in het UZA
Geertje
Laatst gewijzigd door Geertje op za 28.11.2009 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Anjess

Bericht door Anjess » do 15.10.2009 11:04

Het buisje er uit laten halen is dus geen optie?
Wat mij ook ontzettend verbaasd is dat echt iedereen volhoudt dat het niet door het buisje komt,maar daarvoor had ik nergens last van!!En idd dat wisselen van de geluiden maken je echt gek!Het verbaasd me nog steeds hoe artsen hier tegenover staan:ze weten het niet dus bestaat het niet!De moed zakt je soms echt in de schoenen......

Geertje

Bericht door Geertje » do 15.10.2009 11:12

Als ik in jouw schoenen stond dan liet ik het buisje eruit halen. Wie weet gaat het nu nog over. Er was toch bij jou niet echt een zichtbare reden voor het buisje?

Anjess

Bericht door Anjess » do 15.10.2009 11:59

Ze hebben de buisjes geplaatst om meer beluchting te krijgen,ze dachten dat het daar misschien aan lag.Ik ben nu al bij 3 verschillende KNO-arsten geweest en die weigeren om ze eruit te halen.Nu is mijn eigen KNO-arts op vakantie,ik moet over 1,5 week terug naar hem en ik geloof dat ik nu maar eens op m'n strepen moet gaan staan dat hij ze eruit moet halen!!Bedankt trouwens voor je reactie,ik ben dus toch niet de enige hiermee!!

Geertje

Bericht door Geertje » do 15.10.2009 12:19

Nee helaas ben je inderdaad niet de enige hiermee. Ik heb er ook nooit over nagedacht dat ik juist meer klachten zou kunnen krijgen. Maar een andere KNO arts gaf gelijk aan dat dit geen goede keus was aangezien ik al T had.
Sterkte en als je inderdaad hebt besloten om de buisjes te laten verwijderen dan ging ik op zoek naar een arts die dat direct wil doen en niet afwachten tot je volgende afspraak.
Succes!
Geertje
Laatst gewijzigd door Geertje op za 28.11.2009 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees

Bericht door Kees » do 15.10.2009 16:40

Als ze de buisjes erin gedaan hebben voor betere beluchting, hadden
ze beter kunnen kijken of de buisjes van Eustachius wel goed werken.

Die moeten zorgen voor de juiste beluchting van het middenoor.
Sleutelen aan het trommelvlies bij mensen met Tinnitus is niet het
meest slimme wat een KNO-arts kan doen voor die patiënt.

Meestal worden de problemen dan alleen maar groter.
Maar het is bekend, dat een KNO-arts liever snijdt, dan zich om de Tinnitus te bekommeren.

De goede niet te na gedaan natuurlijk.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Anjess

Bericht door Anjess » do 15.10.2009 20:00

Ze hebben bij mij de buisjes geplaatst omdat mijn buis van euchstasius niet goed open ging.Ze hebben me nooit gewezen op het feit dat het dus ook erger uit kon pakken.Het oor waar al T zat is niet veranderd maar juist mijn goede oor geeft nu de meeste problemen daar is dus nu ook T onstaan maar dan vele malen erger.Ik wil ze er het liefst direct uit laten halen maar aangezien mijn eigen KNO-arts op vakantie is doen zijn plaatsvervangers helemaal niets,ik moet maar wachten tot hij weer terug is.Dan duurt 1,5 week heel lang!Ik heb nog een klein beetje hoop dat het dan misschien minder wordt,al hoor ik hier erge verhalen daarover.November moet ik naar het AZU,ben zeer benieuwd wat ze daar voor me kunnen doen.Maar wat mij ontzettend is opgevallen sinds ik T heb is dat er totaal geen enkele arts in geinteresseerd is terwijl er toch zoveel mensen het kennelijk hebben.Je loopt constant tegen een muur en moet vechten voor jezelf,je wordt er zo moe van!Ook mensen om me heen hebben totaal geen begrip.Ben blij dat ik op dit forum terecht ben gekomen...eindelijk mensen die het begrijpen!!!

Kees

Bericht door Kees » do 15.10.2009 20:24

Ja, je bent helaas niet de enige die van die negatieve ervaringen hebt.

Een schrale troost, ik weet het.
Maar zegt het spreekwoord niet......gedeelde smart is halve smart?

Als je je omgevenig toch wat meer informatie wilt toespelen,
kijk dan eens in de NVVS-winkel, daar heb je ook de CD met Tinnitusgeluiden.
Kun je ze (stiekem) laten horen wat jij 24 uur per dag hoort.

http://www.nvvs.nl/index.php?s_page_id=1000141

Sterkte toegewenst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Aira019

Re: piep na buisjes

Bericht door Aira019 » za 27.10.2018 15:13

Hoi! Is alweer een tijdje geleden van deze post... Maar was de piep verwijderd na het afhalen van de buisjes?

Plaats reactie