Tinnitus na vaccinaties??

Moderators: moderator, forumadmin

Gevarya

Tinnitus na vaccinaties??

Bericht door Gevarya » vr 23.10.2009 17:43

Hallo allemaal,

Ongeveer twee weken geleden heb ik, vanwege aankomende reizen naar Costa Rica, Panama en Colombia, mij laten vaccineren tegen enkele bekende ziekteverwekkers. De vaccinaties welke ik gekregen heb zijn Gele koorts, Hepatitis A, Hepatitis B en DTP. Heel wat inderdaad, maar de medewerkster raadde me aan al deze vaccinaties toch te nemen.

Nu werd ik eergisteren in een keer wakker met een vervelende Tinnitus, vermoedelijk komend vanaf mijn linkeroor (voel ook lichte druk daar namelijk), maar ik hoor deze meer centraal in het hoofd. De medewerkster zei dat ik met name van de Gele Koorts vaccinatie nog griepachtige naverschijnselen zou kunnen krijgen ongeveer 1,5 week na vaccinatie. Ik vraag me af of dit er misschien iets mee te maken heeft.

Ik heb zelf ook lopen zoeken op internet, en naast alle spookverhalen over kwik en aluminium (?!) in de vaccinatie die ototoxisch zouden kunnen zijn, bleken er eerdere gevallen bekend te zijn van Hepatitis B vaccinatie en (tijdelijke) tinnitus als gevolg.

Een heel verhaal, maar mijn vraag is: Zijn er hier mensen met soortgelijke ervaringen? Tinnitus na vaccinaties? Zoja, welke vaccinaties en was de tinnitus van tijdelijke of permanente aard?

Ik wens iedereen hier sterkte en hoop op een antwoord...

Groet,

Paul
Laatst gewijzigd door Gevarya op za 24.10.2009 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees

Bericht door Kees » vr 23.10.2009 19:37

Ik zou het niet weten, hoor dit voor het eerst.

Zelf heb ik vorig jaar ook zo'n hele serie inentingen gehad voor het reizen,
maar ik heb nooit gemerkt dat het invloed heeft gehad op mijn klachten.

Maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Elk individu reageert anders op dit soort stoffen die je binnen krijgt.

Misschien nog even afwachten of het nog afzakt, anders misschien toch even een arts raadplegen.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Gevarya

Bericht door Gevarya » vr 23.10.2009 23:54

Beste Kees,

Bedankt voor je antwoord. Ja, heb inmiddels door dat Tinnitus op heel veel verschillende manieren veroorzaakt kan worden. Je zou bijna gaan denken dat je wel heel erg veel geluk moet hebben om GEEN Tinnitus in je leven te krijgen.

Het leuke is dat ik 4 november a.s. wederom terug moet naar de GGD voor een herhalingsvaccinatie. Wederom Hepatitis B... Mocht deze dus Tinnitus veroorzaken, dan neem ik hem uiteraard liever niet... Het is echter moeilijk met zekerheid te zeggen of het door deze vaccinatie komt... Ik lees er af en toe echter wel over en dat maakt het verdacht... Zoals dit:
A 42 year old physician doctor presented with temporary tinnitus after a first dose of a hepatitis B vaccination (Engerix B*). One month after, a fluctuant sensori-neural hearing loss with tinnitus appeared few hours after a second dose of hepatitis B vaccination (Engerix B*). The auditory thresholds varied from 45 dBHL and 0 dBHL for low frequencies below 1.5 kHz. The fluctuant hearing loss and tinnitus disappeared after a 6 month course.
Bron: Pubmed

Op die site zijn overigens meer meldingen te vinden over het verband Hepatitis B vaccin en Tinnitus... Zal ik nu voor de herhaling gaan of toch niet? Aan de andere kant is Hepatitis B ook geen pretje en het zijn wel risicolanden...

M.vr.gr.

Paul

Kees

Bericht door Kees » za 24.10.2009 11:25

Hallo Paul,

Je moet het ook niet al te somber inzien.

Alles in het leven heeft voor en tegens, daar moeten we dan de beste keuzes uit zien te maken.
Je moet ook proberen je niet al te veel te focussen op de Tinnitus, ook al is die soms irritant aanwezig.

In de 20 jaar dat ik Tinnitus hebt heb ik ook geleerd het toch wel wat te relativeren.
Vaccineren of niet, die keuze zul je toch zelf moeten maken, of je wilt of niet.
Maar je moet niet denken dat er achter elke boom iets van een boeman staat.

Al zou de vaccinatie de oorzaak kunnen zijn, zou het ook mogelijk
zijn dat het na een paar weken weer afzakt naar het "oude" nivo.

Sterkte met het maken van de juiste keuze.
Groeten,

Kees.

Gevarya

Bericht door Gevarya » za 24.10.2009 13:32

Hoi Kees,

Ik ga aankomende week maar even mijn arts en de GDD raadplegen. Als het Hepatitis B vaccin Tinnitus kan veroorzaken moeten er toch wel meer mensen zijn die er melding van gemaakt hebben lijkt mij... Er worden jaarlijks misschien wel honderden of duizenden mensen gevaccineerd met het Hepatitis B vaccin, dus dan moeten er vrijwel zeker personen tussen zitten met dezelfde klacht.

Ach, misschien is het wel gewoon een forse kou op de oren. Ik moet zeggen dat ik dikwijls een raampje open heb in de auto omdat ik frisse lucht in de auto wel lekker vind (het is een wat oudere auto zonder veel luxe), ook nu het wat kouder en vochtiger aan het worden is. Mijn Tinnitus lijkt van mijn linkeroor af te komen en ik voel daar ook wat druk. Dat is ook juist het oor waarmee ik dus ook altijd bij het open raam zit. Even afwachten dus maar...

Wederom bedankt voor je reactie in ieder geval.

Groet,

Paul

Kees

Bericht door Kees » za 24.10.2009 14:37

Groeten,

Kees.

Gevarya

Bericht door Gevarya » za 24.10.2009 15:27

Hoi Kees,

Hm, in die informatie kan ik bar weinig terugvinden over Tinnitus als specifiek geval. Er worden wel zenuwgerelateerde bijwerkingen genoemd en Tinnitus kan ook te maken hebben met zenuwen... Nouja, erg vaag allemaal. Ik ben benieuwd wat de huisarts en de GGD gaan zeggen...

Bedankt voor de info!

Groet,

Paul

robbym

Bericht door robbym » za 02.01.2010 14:21

Hoi,

Ben net ingeschreven op dit forum en dit is mijn eerste post.

Ik heb ook tinnitusverschijnselen gekregen vlak na een vaccinatie tegen Hepatitis. Nu, bijna 2 maand na de vaccinatie verminderen de klachten sterk en hoop op volledig herstel, al moet ik zeggen dat ik met dit niveau van de tinnitus wel gemakkelijk om kan.

Het lijkt dus wel degelijk zo dat een vaccin inderdaad T kan verwekken.

PS ik had ook het gevoel dat het vooral met de zenuwbanen te maken had. Ookal omdat ik in het begin met een tandpijn en hoofdpijn langs de oren zat.

robbym

Bericht door robbym » za 02.01.2010 14:25

PS dit stukje kwam ik tegen op het internet

"Fluctuant perception hearing loss after hepatitis B vaccine]
[Article in French]

Bonfils P, Biacabe B, Potard G, Aïdan D.

Service d'ORL et de Chirurgie Cervico-Faciale, Faculté Necker-Enfants Malades, Université René Descartes, Hôpital Boucicauf, Paris.

A 42 year old physician doctor presented with temporary tinnitus after a first dose of a hepatitis B vaccination (Engerix B*). One month after, a fluctuant sensori-neural hearing loss with tinnitus appeared few hours after a second dose of hepatitis B vaccination (Engerix B*). The auditory thresholds varied from 45 dBHL and 0 dBHL for low frequencies below 1.5 kHz. The fluctuant hearing loss and tinnitus disappeared after a 6 month course.
"

Kees

Bericht door Kees » za 02.01.2010 14:39

Zelf ben ik in mijn diensttijd in 1964/1965 volgestopt met allerlei injecties.

In 2007 en 2008 ook voor de vakanties weer DTP en Hepatitius A injecties gehad.
Nooit iets gemerkt met mijn Tinnitus.

Ook nu niet met de drie griepprikken, geen enkele reactie van Tinus.
Maar het is al vaker gezegd, de één reageert er wel op en een ander gaat vrolijk verder zonder wat te merken.
Groeten,

Kees.

jan

wie weet er nog wat op

Bericht door jan » wo 06.01.2010 23:14

ik heb nu tien 11 jaar tinnitus ik heb een heel hoge toon ,zeg maar vluit toon de ferequentie word hoger het is er altijd en je word er toch zoo moe van soms is er enkele seconden een ontlading van tinnitus ik weet er zoms geen raad mee /wie wel ik hoor het graag.gr jan

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 06.01.2010 23:58

Klinkt bekend. Daarom heb ik hulp gezocht bij de huisarts, kno-artsen, diverse ziekenhuizen, audiologische centra etc etc... En daardoor is het niet erger geworden :-)
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Kees

Re: wie weet er nog wat op

Bericht door Kees » do 07.01.2010 13:51

jan schreef:ik heb nu tien 11 jaar tinnitus ik heb een heel hoge toon ,zeg maar vluit toon de ferequentie word hoger het is er altijd en je word er toch zoo moe van soms is er enkele seconden een ontlading van tinnitus ik weet er zoms geen raad mee /wie wel ik hoor het graag.gr jan

Toch proberen ermee om te gaan en de geluiden te negeren.

Weet ook wel, makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel
de enige remedie om er goed mee om te leren gaan.

Lukt dat niet, zoek dan hulp bij een Audiologisch Centrum in de buurt.
Vraag een verwijzing bij de huisdarts en ga daar dan naar toe voor hulp.

www.fenac.nl/locaties
Groeten,

Kees.

vragen

Bericht door vragen » vr 10.09.2010 18:04

Beste mensen,

Op 27 april 2010 en 27 mei 2010 heb ik vaccinatie Hepatitis B Engerix gehad. Circa 4 weken geleden heb ik tinnitus gekregen.

<<< Ik zit nu veel te denken waar tinnitus vandaan komt. Ik dacht laat ik eens Googlen op tinnitus met zoekcombinatie Hepatitis B en toen kwam ik hieruit.

Kees

Bericht door Kees » vr 10.09.2010 19:21

vragen schreef:Beste mensen,

Op 27 april 2010 en 27 mei 2010 heb ik vaccinatie Hepatitis B Engerix gehad. Circa 4 weken geleden heb ik tinnitus gekregen.

<<< Ik zit nu veel te denken waar tinnitus vandaan komt. Ik dacht laat ik eens Googlen op tinnitus met zoekcombinatie Hepatitis B en toen kwam ik hieruit.

Geen idee.

Ben ook voor vakantie met veel vacinaties in de weer geweest, maar heb nergens last van gekregen.

Maar ja, ik heb al 20 jaar Tinnitus, dus misschien merk ik het dan niet als je er Tinnitus van zou kunnen krijgen.

Ik slik soms ook pijnstillers waar in de bijsluiter staat dat het Tinnitus kan geven.
Ook als ik die gebruik merk ik niets van vererging of zo.
Groeten,

Kees.

Plaats reactie