maskeer apparaat op proef

Moderators: moderator, forumadmin

Geertje

Bericht door Geertje » vr 04.12.2009 13:26

Ik ben door de KNO hier in mijn woonplaats doorgewezen naar intoears dit is een speciale audo kliniek zo zal ik het maar noemen. Daar werd ik geholp[en en volgende week kan ik ze op gaan halen en uitproberen. Maar wat ik niet uit kan staan is dat er niet eens in het Erasmus over is gesproken. Het valt toch te proberen!!!!
www.intoears.nl

Groetjes Geertje

Harm Jan

Bericht door Harm Jan » vr 04.12.2009 18:08

Binnenkort ook maar eens wat afspreken over doorverwijzing van de huisarts (wel afhankelijk welke je kiest binnen de groepspraktijk) en is zo'n maskeerder voor mij ook wel wat. Vandaag was het in de loop van de middag ook weer mis met de T. Heb toen maar gedoucht om tot rust te komen. Nadien is het wat rustiger geworden met de T.

Vr.gr. Harm Jan

JV
Contacteer:

Bericht door JV » za 05.12.2009 00:20

Als je die maskeerders nodig echt nodig hebt kun je ook eens proberen om die via het UWV vergoed te krijgen (valt dacht ik onder de middelen die werknemers nodig kunnen hebben om hun werk goed te doen, of zoiets).
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Geertje

Bericht door Geertje » za 05.12.2009 09:47

Dat zeiden ze bij intoears ook. Ze gaan het proberen vergoed te krijgen via ziektekostenverzekering en het CWI en daar hebben ze goede ervaringen mee.

Co

Bericht door Co » ma 14.12.2009 16:41

Vandaag mijn maskeerders weer in moeten leveren :-(
Heb wel een doorverwijzing gekregen om deze (voor mij) wondermachientjes aan te schaffen. Nu nog een afspraak maken.
Waar hebben jullie goede/slechte ervaringen mee m.b.t. Beter Horen en Schoonenberg Hoorcomfort?
De audioloog gaf aan dat de Siemens Life 500 wellicht voor mij een goed toestel is...

Wordt vervolgd!

Geertje

Bericht door Geertje » ma 14.12.2009 17:25

Co,

waarom kun jij ze niet aanschaffen?

G

Kees

Bericht door Kees » ma 14.12.2009 18:45

Nu al ingeleverd.?

Je heb ze op 27 november gekregen vertelde je hier op het forum.

3 maanden uitproberen zou toch moeten kunnen, dus zit je nog lang niet op die termijn.
Je zou ze toch kunnen blijven proberen tot de verzekering groen licht geeft.

Beetje vreemd allemaal vind ik.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Co

Bericht door Co » ma 14.12.2009 20:50

Ik heb ze van het AC mogen gebruiken. Deze lenen ze nooit 3 maanden uit. Ik heb nu een accoord om ze aan te schaffen (verklaring audioloog voor de verzekering e.d.). Nu moet ik een afspraak maken bij Beter Horen of Schoonenberg. Daar kan ik de Siemens Life 500 inderdaad een tijdje proberen om te kijken of dit specifieke toestel mij goed zit. Wanneer dit verder allemaal goed is, dan kan ik tot aanschaf (en declaratie bij verzekering) overgaan.
Is dit zo vreemde gang van zaken dan? Heb er namelijk nog geen ervaring mee gehad.. :?

Geertje

Bericht door Geertje » di 15.12.2009 12:58

Co,

Succes ermee!

Geertje

Kees

Bericht door Kees » di 15.12.2009 15:35

Co schreef:Ik heb ze van het AC mogen gebruiken. Deze lenen ze nooit 3 maanden uit. Ik heb nu een accoord om ze aan te schaffen (verklaring audioloog voor de verzekering e.d.). Nu moet ik een afspraak maken bij Beter Horen of Schoonenberg. Daar kan ik de Siemens Life 500 inderdaad een tijdje proberen om te kijken of dit specifieke toestel mij goed zit. Wanneer dit verder allemaal goed is, dan kan ik tot aanschaf (en declaratie bij verzekering) overgaan.
Is dit zo vreemde gang van zaken dan? Heb er namelijk nog geen ervaring mee gehad.. :?

Oké, dat is dan duidelijk.

Maar als je die andere maskeerders krijgt heb je wel 2 tot 3 maanden
recht op een proefperiode, bevallen ze niet, kun je ze alsnog terugbrengen.

Dat geld voor hoortoestellen en dus ook voor maskeerders.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Marijke1979

Bericht door Marijke1979 » wo 16.12.2009 21:44

Hoi allemaal,

Ook ik heb ruismaskeerders op proef (eigenlijk maar eentje: alleen voor mijn linkeroor). Zolang ik de ruismaskeerder draag, geeft deze zeker een “verademing”. Ik heb echter het idee, dat zodra ik de ruismaskeerder weer uit doe, de tinnitus een stuk harder is of i.i.g. harder lijkt. Is er iemand die dit herkend?

Co: welk type ruismaskeerder had jij? Had jij zelf een afstandbediening om het volume te regelen? De audioloog had mij opgedragen om het volume van de ruismaskeerder steeds zachter te zetten. Er zit echter geen volumeknop op! Het volume kan alleen afgesteld worden bij de gehoorwinkel.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,
Marijke

Co

Bericht door Co » do 17.12.2009 11:48

Ik heb een ouder model van Siemens gehad. Hierbij zat een klein volumeknopje op het apparaatje zelf en een schuifknopje voor uit-stand 1-stand 2.
Stand 1 & 2 geven zijn de verschillende tonen die ingesteld kunnen worden.

Voor wat je beschrijft met het harder worden als je de maskeerders uit doet... Dit had ik in het begin ook. Ik stelde de maskeerder zo af dat deze net iets zachter stond dan de ruis.
Ik heb hem ook niet hele dagen in gehad. Als ik boodschappen aan het doen was bijvoorbeeld, had ik ze niet in. Dan is er geluid genoeg om e.e.a. te maskeren. Op momenten dat de ruis/piep zeer hard ging, deed ik ze alleen in. Dit was bijvoorbeeld wanneer ik alleen thuis ben en de tv/radio geen afleiding kan bieden.

Mocht je verder nog vragen hebben, hoor ik het uiteraard graag!

Geertje

Bericht door Geertje » do 17.12.2009 11:54

Ik heb er ook één op proef. Maar bij mij word het op de dagen dat ik meer last heb juist erger door die maskeerder.
Ik heb ook last op die dagen van andere geluiden, dan word de T nog erger. Dus dan bied de maskeerder helaas geen verlichting en als het niet te erg is doe ik hem ook niet in omdat ik bang ben het weer te triggeren de verergering. Volgende week weer terug en kijken of er nog andere mogelijkheden zijn.

Co

Bericht door Co » vr 18.12.2009 08:28

Gisteren bij Beter Horen geweest. A.s. woensdag ligt er een maskeerder voor me klaar om te proberen. Het gaat om het merk Beltone, type Reach.
Iemand hier ervaring mee?

Marijke1979

Bericht door Marijke1979 » vr 18.12.2009 17:53

Hoi Co,

Ik heb ook een Belltone ruismaskeerder, type "reach" kan ik niet achterhalen.

Groet,
Marijke

Plaats reactie