Rechter oor zoemt/suist

Moderators: moderator, forumadmin

Memoo

Rechter oor zoemt/suist

Bericht door Memoo » zo 27.12.2009 13:52

Hallo allemaal, sinds een paar dagen hoor ik een zoem geluid in mijn rechteroor, alleen dan moet het echt stil zijn wil ik het horen, s'avonds als ik ga slapen dan hoor ik het best wel goed wat dan weer best lastig word.
Nu hoor ik het zoemgeluid in mijn rechteroor helemaal niet terwijl het best stil is hier, alleen de pc is aan en je hoor heel lichtjes de ventilatoortjes van de pc.

De eerste keer dat ik wat hoorde dacht ik dat er een motortje ergens buiten aan het draaien was, maar nu ben ik erachter dat het aan mijn oor ligt. Ik heb zelf ook last van een paniekstoornis en dat zou best weleens de de oorzaak kunnen zijn als ik zo kijk op het internet.

Ik ga morgen even langs bij de huisarts om even naar mijn oor te laten kijken, ik hoop echt dat er gewoon opgehoopte oorsmeer in zit zodat het misschien met schoonspuiten van mijn oor het hopelijk verdwijnt.
Wat ik wel merk is dat als ik in bed lig en mijn oor dichtdruk dat ik het zoem geluid niet meer hoor, dat stelt me enigzins nog een beetje gerust. Alleen begon ik gisteren wel al een beetje te hyperventileren toen ik aan die zoem geluid dacht.

Heb ook het gevoel dat mijn rechteroor een beetje dichtzit, hopelijk is het geen tinnitus want daar zit ik echt niet op te wachten.
Wat denken jullie ervan?

opa cor

Bericht door opa cor » zo 27.12.2009 17:00

Memoo. ik denk: je niet tevoren druk maken. Dat werkt contraproductief .
Schiet je niets mee op. Een afspraak maken met je huisarts dan weet je waar je aan toe bent.
vr.gr opa cor

Kees

Bericht door Kees » zo 27.12.2009 17:02

opa cor schreef:Memoo. ik denk: je niet tevoren druk maken. Dat werkt contraproductief .
Schiet je niets mee op. Een afspraak maken met je huisarts dan weet je waar je aan toe bent.
vr.gr opa cor

Precies, en laat horen wat de huisarts gaat doen of heeft gedaan bij je.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Memoo

Bericht door Memoo » zo 27.12.2009 21:32

Alvast bedankt voor de reakties, omdat ik een paniekstoornis heb is het best lastig om me niet druk te maken :D. Gelukkig weet ik vaak wel om met de paniekstoornis om te gaan dan zou dit ook wel kunnen :).

Ik zal jullie laten weten wat ik van de dokter te horen krijg.

mayflower

Bericht door mayflower » zo 27.12.2009 21:49

Sterkte en houd moed!
"Tinnitus cannot stop me. Through sacrifice, through blood, through sweat, through tears. No matter how bad things go, my heart and my mind will carry my body when my limbs are too weak!"

Memoo

Bericht door Memoo » ma 28.12.2009 13:23

Hoi, vandaag ben ik even bij de dokter geweest, ze keek even en zei dat er slijm ergens achter zat, weet niet meer precies waar achter :-D .
Maar ik heb nu van dat neus spray gehaald waar een bestandsdeel in zit (xylometazoline), is eigenlijk gewoon een spray voor een verstopte neus.

Ik ga het even een paar dagen gebruiken en hopen dat het helpt.

Memoo

Bericht door Memoo » wo 30.12.2009 20:17

Hallo, ik gebruik de neusspray nu al een paar dagen, de tweede dag voelde mijn oor dicht aan en die avond hoorde ik het zoemgeluid ook niet en de dag erna ook niet, maar vanmorgen toen mijn oor blijkbaar weer wat open was kon ik het zoemgeluid weer goed horen, het was wel heel erg stil op de slaapkamer.

Zoals ik al zei het moet echt stil zijn wil ik het horen, maar ik heb een vraag, als je tinnitus heb hoor je het zoem/piep/etc. geluid ook als je oor dicht zit of je oor dicht doet?

Alvast bedankt en alvast een goed nieuwjaar.

drummer

Bericht door drummer » wo 30.12.2009 20:56

Memoo, als ik mijn oren dicht stopt hoor ik de tinnitus ook zelfs luider omdat ik me dan ook afsluit de omgevingsgeluiden drummer

Memoo

Bericht door Memoo » vr 06.08.2010 23:13

Hallo allemaal, ik ben weer terug, is best wel lang geleden zeg. reden dat ik weg was is omdat ik dacht dat ik er vanaf was want nadat ik de neusspray een week had gebruikt had ik mijn rechteroor schoon laten spuiten, en daarna was het geluid als goed als weg, ik was zo erg blij je wilt niet weten

Maja, een paar maanden later toen ik in bed lag leek het dat ik weer wat hoorde in mijn rechteroor, een pieptoon, niet echt een contineu pieptoon maar een piepende toon,ik dacht eerst dat het de verwarming was, de volgende dag weer dat geluid, dus ik naar beneden om op de bank ff stil te liggen en te kijken of dat piep er nog steeds is en ja hoor het komt door mn oor.

Dus ik weer naar de huisarts en doorverwezen naar de KNO, bij de KNO een gehoortest gedaan en deze was goed, arts nog in mijn oor gekeken en zei dat ie wat ontstoken leek en hiervoor kreeg ik oogdruppels. Deze moest ik 2 weken gebruiken, als het niet over zou gaan dan zou ik een mri scan moeten laten doen. Na 2 weken had ik nog steeds last van het piepende geluid dus ik weer naar de KNO om nog een keer te laten kijken, arts zei dat het er ok uitzag en als laatst deed ie nog een soort stofzuigertje in mn oor om eventuele restjes eruit te zuigen, ik kon goed merken dat ie iets uit mn oor zoog en dat hoorde en voelde ik echt goed.

Eigenlijk gelijk die avond elke keer als ik bijna in slaap val totdat ik opsta heb ik er een zoemend geluid bij, vaak dus als ik slaap dan heb ik dat zoemgeluid erbij, volgens mij komt dat omdat ik lig ofzo? Echt vaag is dat, gewoon overdag geen zoemgeluid alleen met bedtijd in horizontale positie. Het gebeurt ook weleens dat ik daar geen last van heb maar vaak wel. Zou er misschien iets niet echt goed gegaan zijn toen de arts met dat apparaatje in mijn oor ging zuigen?

Volgende was de MRI scan.
Volgens de mri scan zijn mijn oren niet beschadigd en alles lijkt goed, nouja dat zeggen hun dan alleen betwijfel het een beetje.

Het volgende wat ik waarschijnlijk ga doen is een oto akoestische emissie test. Hier las ik een stukje in krant over. Met deze test kunnen ze ook zien of er wat mis is met je oor. Bron: http://www.oorzaken.nl/oaes.htm

Dus ja ik ben weer hier om even mijn ervaringen te vertellen, helaas :cry: .

Ik weet dus nog steeds niet 100 % zeker of dit nu door mijn paniekstoornis komt en of ik er ooit vanaf kom, hopelijk is er niks mis met mijn gehoor.

Groetjes.

Kees

Bericht door Kees » za 07.08.2010 14:59

Interessant, ik had nog nooit van een OAE test gehoord.

Maar je moet je er ook niet al te druk om maken.
Ik heb het gevoel at je er teveel mee bezig bent.

Moet je niet doen, hoe meer je er mee bezig ben hoe harder de klachten soms lijken toe te nemen.

Rustig laten piepen en fluiten, gewoon doorgaan met je dagelijkse dingen en je er niet te veel van aantrekken.

Sterkte toegewenst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

vlecht

Bericht door vlecht » zo 08.08.2010 02:53

Memoo schreef:Het volgende wat ik waarschijnlijk ga doen is een oto akoestische emissie test. Hier las ik een stukje in krant over. Met deze test kunnen ze ook zien of er wat mis is met je oor. Bron: http://www.oorzaken.nl/oaes.htm
Ook nog nooit van gehoord, maar het deed me denken aan iets wat ik onlangs zag op de Duitse Verkijker: http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitrag/ ... h%C3%B6rer

Schau mal eens vanaf 2min40sec. Aldaar wordt met behulp van een computerprogramma gecontroleerd of een hoorafwijking wordt veroorzaakt door beschadiging van de haarcellen in het binnenoor. Dat is wat althans wordt beweerd door de commentaarstem.

Groeten,

Jeroen.

vlecht

Bericht door vlecht » vr 13.08.2010 01:27

Niemand wat te melden hierover? :hum:

olufade

Bericht door olufade » vr 13.08.2010 09:52

Otto Accoustische Emissies is een erg bekende, en niet echt nieuwe test hoor.

Hierbij worden aan je oren een aantal geluiden aangeboden, blijkbaar sturen de haarcellen een minuscuul geluidje terug als ze dit geluid opvangen. Met deze test worden deze teruggestuurde geluidjes registreerd, en kan men dus testen of er echte schade is aan het gehoor.

Deze test wordt overigens ook gebruikt om het gehoor van borelingen te controleren.

qtip

Re: Rechter oor zoemt/suist

Bericht door qtip » do 11.11.2010 16:49

Memoo schreef:...sinds een paar dagen hoor ik een zoem geluid in mijn rechteroor...

...Heb ook het gevoel dat mijn rechteroor een beetje dichtzit...
ik heb dit ook opeens... naast de reguliere t.
door met mijn nek te draaien kwam ik erachter dat er bepaalde posities zijn die het gebrom zo goed als opheffen.

rechteroor lijkt ook gevoeliger nu voor lage tonen.

mijn t is eigenlijk heel stabiel maar ik sta de laatste tijd wel wat meer onder druk, heb ook last van spanningshoofdpijn de laatste weken en het lijkt alsof er zich iets van verkoudheid schuil houdt.

ik hoop dus, en ga er nu dus ook vanuit, dat het gebrom tijdelijk is.

anderen die dit herkennen en er vanaf kwamen?
This may not make sense to you but I have found that not much of anything about tinnitus makes sense.

oscar

heb het zelfde probleem

Bericht door oscar » zo 21.11.2010 02:54

sinds kort ben ik er achter dat er niet altijd een geluid buiten of bij de buren was.
maar in mijn rechter oor.
als ik terug denk had ik het 2 jaar geleden al. ook als ik ging slapen of in een rustige omgeving zat.
maar nooit bij nagedacht eigenlijk.(wel van ach bij de buren of vliegtuig ofzo.
nu wordt het geluid wel steeds harder en wil maandag de docter bellen.
het is gewoon irritant aan het worden,hoor het nu s'avonds bij tv kijken ook al.
ik ben ook met oordopjes bezig geweest, en dan hoor ik hetook nog..misschien wel harden.
maar als ik met mijn vinger in mijn oor druk is het geluid weg.
nu op dit moment is het erg aanwezig, en erger als normaal.dit heeft mij naar google verwezen en nu zit ik hier een bericht te schrijven.
hoop dat het maar wat simpels is als oor uit spuiten.
gr oscar

Plaats reactie