Belangrijke vragen, reageer aub zsm.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
AZ09

Belangrijke vragen, reageer aub zsm.

Bericht door AZ09 » di 02.02.2010 13:29

Mijn moeder heeft Ménière met alle symptomen. Ze slikt Paroxetine, Betahistine en met een aanval Cinnarizine. En nu heeft ze sinds een paar weken het gevoel, dat er een druk op haar oren staat, waardoor ze bijna niks meer hoor en waardoor haar Tinnitus erger is. En nu heeft ze vandaag haar kno arts gebeld, waar ze binnenkort heen moet. En hij zij, dat ze dan misschien ter plekken buisjes in haar oren krijgt. Maar is dit goed met Ménière en al helemaal ter plekken? Kan dit alles niet verergen? Ik hoop dat jullie zsm reageren, ik ben zelf namelijk schizofreen en maak me druk om m’n moeder. En wat is die druk in haar oren, hoe komt dit, hoe kan dit, wat is dit, is dit gevaarlijk en wat kan ze hieraan doen?

Kees

Bericht door Kees » di 02.02.2010 16:56

Misschien kan je die vraag beter op het Ménièreforum plaatsen.

forum.nvvs.nl/forum_oud/meniere
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Kees

Bericht door Kees » di 02.02.2010 16:56

Misschien kan je die vraag beter op het Ménièreforum plaatsen.

forum.nvvs.nl/forum_oud/meniere
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Jante

Bericht door Jante » di 02.02.2010 17:01

Beste AZ
Hoewel je vraag inderdaad misschien beter op het Meniereforum past, toch even een antwoord hiervandaan
Ik ben er nog steeds nooit achter gekomen waar die druk in de oren vandaan komt. Veel mensen met tinnitus hebben het. Bij mij is het periodes. Ik hoop dat iemand anders op dit forum idee heeft wat de oorzaak is.

Als 'ervaringsdeskundige' moet ik wel zeggen dat ik nooit het gevoel heb gehad dat die druk ernstig of schadelijk was, alleen vervelend. Alsof er vocht ergens zit. Naar mijn gevoel heeft nasonex corticosteroide neusspray me geholpen, alleen is het nu door verkoudheid weer terug.

Wat betreft je vraag naar buisjes, alle ervaringen zijn natuurlijk verschillend en met raad moet een mens heel voorzichtig zijn. Maar iemand die ik ken met veel ervaring met trommelvliesproblemen (en ook buisjes), heeft me aan het begin van mijn tinnitus gezegd: wat je ook doet, laat niet prutsen aan je oren! Ik ervaar dat als een waardevolle raad. Ik zou een buisje alleen doen als echt heel duidelijk is dat het nuttig en nodig is. Medici grijpen toch soms in omdat ze niet iets anders kunnen, terughoudendheid is wat mij betreft de beste raadgever, hoe moeilijk ook. Even tijd om goed na te denken lijkt me ook beter dan ter plekke moeten beslissen!
Maar kijk vooral ook waar je moeder zich het best bij voelt en waar ze het meest vertrouwen in heeft.
Sterkte!!!!!

Plaats reactie