Oordopjes tegen druk

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Cinetonic

Oordopjes tegen druk

Bericht door Cinetonic » ma 15.02.2010 22:21

Vorige zomer heb ik T en heel lichte H opgelopen. De T is afgezwakt en is nu eigenlijk enkel nog een lichte ruis, soms wel nog eens een pieptoon als ik moe ben of na een dag school, maar ik probeer het van mij af te zette ne dat lukt wel. Ik heb ook reeds goede bescherming om uit te gaan etc.

Het enige waar ik wel nood aan blijk te hebben is oordopjes tegen de druk. Mijn oren zijn echt gevoelig geworden aan stijgen en dalen en aangezien ik binnenkort naar duitsland ga en in de zomer naar oostenrijk lijkt het mij maar al te goed oordoppen tegen druk te kopen!

Nu vroeg ik mij af welke het best zou kopen. Er zijn er namelijk van Quies, Alpine, Earplanes, Get Plugged enz.

Persoonlijk vind ik de oordopjes van Get Plugged er erg interessant uitzien... Het lijkt me het best dat ik de oordoppen de hele reis kan inhouden etc.

Nu, waarover struikel ik ook nog? Bij vele drukoordoppen staat dat je gezonde oren moet hebben...

Graag raad en als er een voorstel wordt gedaan ook een werkende verkoopssite geven! (ik woon in België)

Maartje

Bericht door Maartje » di 16.02.2010 10:43

Ik gebruik altijd van die schuimen oorstopjes die ze ook in fabrieken gebruiken. Kun je ook bij de Kruidvat kopen.
Even indrukken, in je oor frotten, daar zetten ze weer uit naar de vorm van jouw oor.
Indoen vóór het opstijgen en vóór het landen. Als je dit tijdens de landing doet, heeft het niet veel effect meer.
Ik merk aan mijn oren altijd al dat het vliegtuig daalt, dan doe ik ze vast in.
Werkt prima. Nergens last van!

Kees

Bericht door Kees » di 16.02.2010 11:09

treep46 schreef:van earplanes is bekend dat ze speciaal zijn om te vliegen.
Ze regelen de druk.
Wel de bijsluiter goed lezen. Je moet ze vooraf al in doen als ik het nog goed heb.

http://www.earplanes.nl/

Groeten Joost.

Ja, de Earplanes hebben een speciaal filter om de druk te regelen tijdens het opstijgen.

Het regelt de drukverschil tussen het trommelvlies en de Earplane.
De druk in een vliegtuig op grotere hoogten is lager dan de druk op de bagane grond.

In het vliegtuig is de druk ongeveer 860 mbar. die op de begane grond rond de 1000 mbar.

Anders zouden de vliegtuigen nog veel sterker moeten bouwen waardoor ze ook weer zwaarder worden.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Cinetonic

Bericht door Cinetonic » di 16.02.2010 23:17

Mja, Earplanes heb ik gelezen dat je ze een uur op voorhand moet indoen. Voor in de auto en bergritten is dat nog niet zo moeilijk, maar als ik bv. dan een kabellift neem lijkt het me niet zo evident om ze al bv. een uur voordien in te doen (ik kan ook mis zijn over deze tijdsspanne, maar ik dacht het te hebben gelezen). Daarnaast vind ik ook niet meteen een bestelsite voor Earplanes en de officiële werkt niet.

Overigens lijken die Get Plugged echt interessant vind ik, ook qua vorm enzo... Niemand ervaring hiermee?

Cinetonic

Bericht door Cinetonic » wo 17.02.2010 21:44

Ik zal deze week eens langs de apotheker gaan :) , anders denk ik er wel over om de Get Plugged te bestellen. En idd de linkt werkt wel, maar de online shop werkt niet bij mij...

Cinetonic

Bericht door Cinetonic » vr 19.02.2010 11:37

Ik ben naar de apotheker geweest en heb daar de Quies Earplanes gekregen (ik denk hetzelfde als de gwne www.earplanes.nl )

Plaats reactie