Maskeerder Siemens Life 500

Moderators: moderator, forumadmin

castricume

Bericht door castricume » ma 29.08.2011 15:41

Sinds begin dit jaar gebruik ik de Siemens Life 500 (na een paar maanden testen met de Life 300 bleek de 500 toch superieur) als maskeerder. Mijn tinnitus speelt zich alleen af in mijn linkeroor ( een luide pieptoon die een sterkte van 91 db lijkt te hebben op ongeveer 4200 hz) maar ik heb toch aan beide zijde een Life 500. Ik had, na zeg maar een leven in de rock and roll, al sinds 1980 last van tinnitus en gehoorverlies van 35 db in de hoge tonen, maar ruim een jaar geleden werd de tinnitus ineens veel heviger. De maskeerders doen hun werk goed, de piep is nog wel aanwezig (soms ook helemaal weg) maar niet storend meer. Met name mijn concentratie is daardoor zeer verbeterd en dus ook de kwaliteit van mijn leven.
De Siemens Life 500 is een duur machientje maar de geluidskwaliteit van de versterking is zeer goed. Ik heb een AB en daarin 5 programma laten zetten: 1: versterking, 2: versterking met ruis, 3: alleen ruis (voor heel stille ruimtes), 4: versterking met ruis – 20 db (voor als je ineens in heel drukke ruimtes komt) 5: versterking zonder filters en dempers (voor muziek en live muziek). Ben ook muzikant dus die laatste stand is wel prettig.

Gr. Erwin

KeesS

Re:

Bericht door KeesS » di 17.05.2016 08:43

castricume schreef:Sinds begin dit jaar gebruik ik de Siemens Life 500 (na een paar maanden testen met de Life 300 bleek de 500 toch superieur) als maskeerder. Mijn tinnitus speelt zich alleen af in mijn linkeroor ( een luide pieptoon die een sterkte van 91 db lijkt te hebben op ongeveer 4200 hz) maar ik heb toch aan beide zijde een Life 500. Ik had, na zeg maar een leven in de rock and roll, al sinds 1980 last van tinnitus en gehoorverlies van 35 db in de hoge tonen, maar ruim een jaar geleden werd de tinnitus ineens veel heviger. De maskeerders doen hun werk goed, de piep is nog wel aanwezig (soms ook helemaal weg) maar niet storend meer. Met name mijn concentratie is daardoor zeer verbeterd en dus ook de kwaliteit van mijn leven.
De Siemens Life 500 is een duur machientje maar de geluidskwaliteit van de versterking is zeer goed. Ik heb een AB en daarin 5 programma laten zetten: 1: versterking, 2: versterking met ruis, 3: alleen ruis (voor heel stille ruimtes), 4: versterking met ruis – 20 db (voor als je ineens in heel drukke ruimtes komt) 5: versterking zonder filters en dempers (voor muziek en live muziek). Ben ook muzikant dus die laatste stand is wel prettig.

Gr. Erwin
Hoe gaat het nu ? Ik heb de Siemens op proef. Inderdaad een mooi/ goed geluid. Hoeveel uur per dag gebruik je hem? Ik heb ook een app.op mijn mobiel met oortdopjes.

castricume

Re: Maskeerder Siemens Life 500

Bericht door castricume » di 14.06.2016 13:40

Het is inmiddels alweer 5 jaar geleden en de twee Siemens 500 zijn aan vervanging toe ( ik mag de huidge toestellen houden, makkelijk voor eventueel noodgevallen ) ik heb na verwijzing van mijn huisarts weer een afspraak ergens na de zomervakantie voor een nieuw onderzoek. Ik heb het idee dat mijn tinnitus is veranderd (harder is geworden?) of ligt dit aan de 'oude' Siemens 500 die minder functioneren? De testen bij Audiologie van het VU Amsterdam zullen het uitwijzen. Inmiddels is de techniek niet stil blijven staan dus ik vermoed dat de nieuwe maskeerders/hoortoestellen weer meer kunnen dan de vorige generatie. Ik heb nog geen idee welke het zal worden.....

Ik gebruik de twee Siemens 500 wanneer ik niet slaap, zwem, sport of motorrijd, dus bijna de gehele dag. Als ik s' morgens wakker wordt heb ik een flinke harde piep in mijn linkeroor dus dat bewijst wel dat de maskeerder goed werkt en je deze eigenlijk altijd moet gebruiken.

Frits

Re: Maskeerder Siemens Life 500

Bericht door Frits » di 14.06.2016 14:39

Of je tinnitus harder is geworden of niet vind ik
altijd moeilijk omdat voor jezelf te bepalen.
Een onderzoek van VUmc zal dat moeten uitwijzen.

Na vijf jaar kan je andere hoortoestellen krijgen.
Nou ja...... krijgen. Maar inderdaad, er kunnen nieuwe
ontwikkelingen zijn.

Met Siemens heb ik geen ervaring. Wel met Beltone.
Het is maar wat je gewend bent.

Ik gebruik mijn toestellen ook de hele dag.
Het eerste wat ik doe als ik wakker wordt is de toestel-
len inbrengen. De tinnitus is dan ook ontzettend hard.

Zo proberen we er allemaal mee te leven.

Succes er mee.
Hartelijke groet,

Frits

Plaats reactie