tinnitus sinds vorige week? help

Moderators: moderator, forumadmin

patricia

tinnitus sinds vorige week? help

Bericht door patricia » zo 21.02.2010 18:44

Sinds vorige week zondagnacht werd ik wakker van een piepend , rinkelend geluid, ik dacht eerst nog wat is dat voor geluid, toen merkte ik dat het uit mijn oor kwam, ik kon er niet meer van slapen, ben woensdags naar de dokter geweest , die zei heel simpel het kan dat het nooit meer weggaat! ik stuur je door naar de kno arts, daar kan ik dus nu pas over 2 wken terecht, ik ben al een aantal x ingestord omdat ik het nu dus continu hoor en niet meer kan slapen, duurd heel lang voordat ik inslaap val en als ik dan wakker word heb nog 2 kleine kindjes van 4 en 2 dan kom ik niet meer in slaap, het is ook net alsof bepaalde geluiden het verergeren zoals een water of de koelkast, ik word er echt stapel gek van, heb echt respect voor de mensen die hier hun hele leven mee moeten leven en ben zo bang dat het bij mij ook niet meer over gaat
Zijn er mensen waarbij het weg is gegaan en hoe is het bij jullie ontstaan?
Ik ben zo bang , ik durf al bijna niet meer naar buiten want al die andere geluiden erbij is zo druk en word teveel in mn hoofd, ik kan de hele dag wel huilen, en mn man snapt er helemaal niks van die zegt heb het er niet de hele tijd over,je maakt je te druk, maar ik hoor het de hele tijd , dus automatische denk je eraan.
Van het weekend heb ik de huisartsenpost gebeld maar die zeiden we kunnen er niks aan doen , bel maandag morgen de huisarts en vraag die te bemiddelen tussen de kno arts zodat je eerder heen kunt.
Ik ben zo bang, ik moest dit gewoon kwijt
groetjes patricia

Longosan

Bericht door Longosan » zo 21.02.2010 18:53

Hé Patricia,

Door alle stress ga je er juist meer op letten, en dat moet je op dit moment helemaal niet doen, anders ga je er aan onderdoor...

Er is altijd nog een kans dat het over gaat, dus zou ik me daar op concentreren...

Succes er mee

grtz,

SalF
Let op: dit produkt kan enige sporen van T & H bevatten!!

Erica47

Bericht door Erica47 » zo 21.02.2010 19:13

Welkom Patricia

De eerste periode is het ergst.
Inderdaad omdat je niet anders kan dan er naar luisteren.
En daar wordt je bang van.
Wat als...

Maar het is helaas waar:
de meer je er aan denkt, des te harder klinkt het.
Dat geldt ook voor te weinig slaap.
Dat is op zich al vervelend genoeg, maar de tinnitus wordt er ook luider van.
Probeer je te ontspannen.

Een huisarts of een KNO-arts kunnen je eventueel doorverwijzen naar een Audiologisch centrum.
Hier zit veel kennis en soms kun je er een cursus volgen.
Ik weet niet of dat bij jou in de buurt mogelijk is, maar misschien een overweging waard?

Op dit forum zul je erg veel voorstellen vinden om het makkelijker te maken.
Ik hoop dat er wat voor je tussen staat.
Maar misschien gaat het weer weg.
Dat is echt mogelijk.

Erica

Kees

Bericht door Kees » ma 22.02.2010 11:11

Inderdaad, het is in het begin heel moeilijk te accepteren.

Maar probeer het toch te doen en concentreer je op de kids en niet op je klachten.
Denk aan leuke dingen en geniet van de kinderen.

Daardoor haal je je gedachten van de klachten af en dat kan alleen maar goed zijn.
Denk er goed aan dat stress en emoties de klachten alleen maar doen toenemen.

Dus probeer dat toch echt te vermijden.
Waarschijnlijk zal de KNO-arts ook zeggen "je moet ermee leren leven".

Mocht dat zo wezen vraag dan aan je huisarts of de KNO-arts
een verwijzing naar een Audiologisch centrum.
En laat je niet afschepoen met dat het niet nodig zou zijn.
www.fenac.nl/locaties

Mocht je man het niet goed blijven snappen, bestel dan de Tinnitus-CD bij de NVVS.
Daar staan meer dan 150 Tinnitusgeluiden op, kun je laten horen wat jij 24 uur per dag hoort.

Is vaak wel een eyeopener voor de familieleden.
http://www.nvvs.nl/index.php?s_page_id=1000141

Kost alleen drie euro verzendkosten.

Heel veel sterkte toegewenst.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

patricia

hai

Bericht door patricia » ma 22.02.2010 18:01

Hai , nou ben vandaag weer naar de huisarts geweest en die dacht dat ik al bij de kno arts geweest zou zijn, ik vertelde dat ik pas over 2 wken terecht kon dus heeft hij de kno arts gebeld , dat hij het belachelijk vond dat ik zolang moest wachten omdat op de comp bij hem stond een wachtlijst van 2 dagen, zodoende kon ik dus vanmiddag bij de kno arts terecht, heb een gehoortest gehad en daarkwam dus uit dat uit mijn rechteroor het gehoor al slechter was. toen weer naar de kno arts die zei je bent eigenlijk telaat want tinnitus moet binnen een paar dagen max 7 dagen met prednisolon behandeld worden en het is jou 8ste dag ,die schroof de schuld weer op de dokter die had me dezelfde dag moeten doorsturen zei hij ,dus ik vroeg hem gaat het nog wel weg, hij zei dat ik het gewoon moest afwachten en over 2 weken weer terug moest komen, dus ik heb nu voor 10 dagen prednisolon , ik hoop zo dat het helpt!
Echt erg dat dokters zo makkelijk zijn bij zoiets, het gaat wel om een leven van iemand denk ik dan.
Heeft iemand van jullie ervaring met prednisolon en is het toen weggegaan?
Oja de dokter zei bij mij dat het kwam door een virus.
Ik hoop zo dat het over gaat!

Kees

Bericht door Kees » ma 22.02.2010 18:18

Er zijn meerdere forummers die wel behandeld zijn met Prednisolon.

Maar ook met wisselend succes, dus maar hopen dat het bij jouw alsnog goed aanslaat.
Ga uit van het positieve en laat je niet ringeloren door die suffe artsen.

Zoals je nu zelf al heb gemerkt, schuiven ze elkaar weer de
zwarte piet toe en dat merken we wel vaker hier op het forum.
Te triest voor woorden helaas.

Hou de moed erin en ga er voor.

Veel sterkte en succes met de medicijnen toegewenst.
Groeten,

Kees.

anta

Bericht door anta » ma 22.02.2010 19:54

Hallo Patricia

Graag even mijn ervaring aan je melden ,zo n 19 jaar geleden had ik van de een op de andere dag tinnitus ,ik werd er ook stapelgek van ,naar de KNO arts ,niks afwijkends te vinden ,van lieverlee is de tinnitus als het ware weggesleten ,ik denk dat het al met al een jaartje heeft geduurt ,de tinnitus was daarna echt weg,wel helaas na al die jaren weer na een hard geluid in het oor terug,

Zoek inderdaad veel afleiding en probeer niet teveel te focussen op het geluid ,ja ik weet het het is makkelijk gezegd ,maar anders maak je jezelf helemaal gek .

Groetjes en sterkte Anta

patricia

hai

Bericht door patricia » di 23.02.2010 23:00

Hai, nou heb vanacht redelijk goed geslapen met 5 uurtjes per nacht nu ben ik blij! merkte vanacht toen ik wakker werd dat het tinnitus geluid verandert was, verder niet over nagedacht en gewoon maar weer proberen te slapen, probeer jullie adviezen zo goed mogelijk op te volgen door er zo min mogelijk over na te denken, vanochtend uit bed merkte ik dus continu het geluid alsof er water door me oor loopt, een soort geluid van het laatste water wat door een putje gaat(zo moeilijk om de geluiden te beschrijven) vanochtend hoorde ik het wel continu maar niet heel erg hard, in de loop van de dag werd het erger,ik denk lekker even met mn dochtertje boodschappen doen denk ik er niet aan, nou op de fiets tussen autos door ik bleef het geluid horen,nu is het geluid nog harder geworden, door de tv of wat dan ook hoor ik het heen, ik heb nu dus 2 x prednisolon genomen? ik weet eigenlijk niet eens wat ik wil vragen, maar vind het zo fijn dat ik op dit forum dingen kwijt kan,ik las op internet dat prednisolon al na een paar uur werkt, nou het heeft het geluid dus nu wel verandert maar niet in verbeterde zin, dit is net zo irritant!
Heeft iemand hier ervaring met die prednisolon en heeft het geholpen? of is het juist erger geworden?
Ik vind het zo ontzettend moeilijk om me er maar bij neerteleggen dat ik het heb, het beinvloed zo je leven, ik ben nog maar 26 en heb 2 kleine kindjes , ik ben gewoon in zo korte tijd al verandert door dit
Ik hoop dat de medicijnen gaan aanslaan!
trouwens allemaal bedankt die reageren
groetjes patricia

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 24.02.2010 01:47

Prednisolon is een vrij bekend middel, als ik me niet vergis met name gericht tegen ontstekingen/infecties en zo. Dat het al na een paar uur werkt lijkt me vreemd... (mijn vrouw slikt al maanden prednisolon maar dat is om hele andere redenen!).
Je hebt pas heel kort last van tinnitus en de kans is best redelijk groot dat je er vanaf komt, zeker als je te maken hebt met (oor)ontsteking en die goed behandeld wordt.
Gun jezelf en lichaam wat rust en geduld en probeer het positief te benaderen! Suc6

Gr.
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

anta

Bericht door anta » wo 24.02.2010 11:51

Hallo Patricia .

Fijn dat je in ieder geval wat uurtjes hebt kunnen slapen ,vooral door slaapgebrek lijkt alles nog veel erger (is mijn ervaring) .

Je hoeft je er gevoelsmatig ook niet bij neer te leggen dat dit voor de rest van je leven is ,maar deze gedachten heeft zowat iedereen die hier mee te maken heeft ,ook paniek en woede dat dit je overkomt ,maar je zou jezelf voor ogen kunnen houden dat het nu even goed waardeloos is maar dat het er over enige tijd weer heel anders (beter )uit kan zien.
wacht rustig af wat de medicijnen doen

mischien als je veel last hebt van geluiden buiten kun je oordopjes dragen?

En schrijf lekker van je af op dit forum ,je kunt hier veel steun aan hebben en dat heb je even nodig. Groetjes anta

patricia

hai

Bericht door patricia » wo 24.02.2010 12:27

Hai Anta, ik heb al veel gelezen over de oordopjes, maar dat is het nou ook juist als ik mijn vingers in mijn oren doe word het geluid nog harder?
Heeft u dat ook?
Ja het zijn allemaal gevoelens die dan ineens komen boosheid over dat dokters er te makkelijk mee om zijn gegaan, en hoe verder enz
groetjes patricia

anta

Bericht door anta » wo 24.02.2010 18:44

Hoi Patricia.

Ja dat heb ik ook ,maar dat is logisch want je sluit het omgevingsgeluid af waardoor je de tinnitus harder hoort en het lijkt inderdaad wel of de tinntus dan extra hard is,maar met oordopjes gebruiken bedoel ik meer om het harde verkeersgeluid oid te verzachten ,om je oren even te beschermen ,ik weet niet of je last hebt dat geluiden luider dan normaal binnenkomen ?

Ik zal voor je duimen dat je vannacht goed slaapt en niet te veel proberen te piekeren hoor :cool:

Groetjes anta

patricia

Hai

Bericht door patricia » do 25.02.2010 00:02

Nou heb vanavond echt weer een rot avond! kom echt niet in slaap, het frusteerd me dat ik op sommige sites lees dat mensen prednison krijgen er soms al binnen een dag vanaf zijn, terwijl het bij mij na 3 dagen echt nog niks op lijkt te knappen( ik weet het dat ik mischien zeur er zijn op dit forum mensen die dit al jaren hebben en er mee leven) maar ik vind het zo moeilijk om me er bij neer te leggen overdag ging het, maar toen de kids op bed lagen en het weer stiller werd in huis was het meteen weer een ramp,ik weet niet hoe ik me moet voelen boos , verdrietig , kan wel huilen.
En wat ik ook zo erg vind, voor dit had ik er echt nog nooit van gehoord, ben 26 jaar nog nooit van mn leven gehoord dat er zoiets bestond waar je dus niks aan kunt doen kwa medicijnen ook familie leden enz niet, vind het zo raar dat ze dit soort dingen niet meer in de media brengen zodat als iemand het krijgt naar de huisarts gaat en eist om meteen doorgestuurd te worden naar de kno arts, op dit moment gaat er vanalles in mn hoofd rond, met een geluid in mn oor alof een putje continu leeg loopt met een rinkel erdoor heen! ik probeer de frustratie van me afte typen zodat ik mischien toch nog zo in slaap kan vallen.
nogmaals dank dat ik hier tegen mensen aan mag zeuren
en nogmaal hoop zo dat die prednisolon gaat helpen!!!!!!!!!
groetjes patricia

anta

Bericht door anta » do 25.02.2010 11:31

Hoi Patricia

Je mag hier "zeuren" hoor dat is het fijne van dit forum ,iedereen weet hier precies wat jij bedoeld .

Groetjes anta

Kees

Bericht door Kees » do 25.02.2010 13:25

Ja hoor, zeur maar een eind weg.

We hebben er zelfs een speciale topic voor, "de klaagmuur". :twisted:
http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... m.php?f=18

Daar mag je zoveel klagen als je wilt en alle frustraties van je af schrijven.

Die heb ik ook op veler verzoek een keer aangemaakt.
Zo zie je, we houden overal rekening mee.
Groeten,

Kees.

Plaats reactie