tinnitus sinds vorige week? help

Moderators: moderator, forumadmin

JV
Contacteer:

Bericht door JV » ma 08.03.2010 21:42

Als die pillen voor jou werken: prima! Ik heb de afgelopen jaren de meest onwaarschijnlijke dingen voorbij zien komen waar mensen baat bij hadden. Dus als je arts het voorschrijft, geloof ik er dan in!

Sterkte!

Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

udo j

Bericht door udo j » ma 08.03.2010 21:47

Ginko is een kruid wat je bloedomloop bevordert. Het kan daardoor verlichting brengen maar je moet het ongeveer twee maanden gebruiken eer je resutaat KAN verwachten.
Ik moet zeggen dat ik het verassend vind dat een kno het voorschrijft. Niet verkeerd in mijn opinie.

Vergeet ook niet dat je nog erg moet wennen aan de situatie. En wat duitsland betreft..er zijn niet veel goede berichten te vinden op het forum.
Vooral omdat je ook al in pil vorm ook geen verschil heb gemerkt.

Maar goed je weet nooit natuurlijk. Ik ken ook mensen die trental gebruiken ook om doorbloeding te bevorderen.
Kan je mischien ook eens aan je kno voorstellen. Ginko kan in ieder geval geen kwaad.

mvg udo

patricia

hai

Bericht door patricia » ma 08.03.2010 22:00

Ja dat van trental had ik al aan de kno arts gevraagd omdat ik daar ookal veel over had gelezen, maar mijn kno arts kent dat medicijn helemaal niet?
Het doet inieder geval goed, dat hier op dit forum mensen zijn die je begrijpen

vlecht

Bericht door vlecht » ma 08.03.2010 23:01

Hoi Patricia,

Als ik je berichtjes goed gelezen heb, wordt je nu zo'n drie weken gekweld door hetgeen waarvan we het bestaan niet hadden vermoed, maar dat zich toch heeft gemanifesteerd. Een omslachtige manier om te zeggen, dat ik ook nog nooit van tinnitus had gehoord, totdat je zelf de l*l bent.

Pin me er niet op vast, maar er is nog altijd een (kleine) kans dat deze kwelgeest weer de kuierlatten neemt. De eerste drie maanden (volgens mij de fase die 'acute tinnitus' heet) zijn cruciaal wat dat betreft. Probeer in deze periode zoveel mogelijk de zaken uit te proberen, waartoe je je geroepen voelt.

Een aantal vragen en opmerkingen naar aanleiding van je berichten.

De Prednisolon heeft blijkbaar niet het gewenste effect gehad. Wat voor soort Gingko-tabletten heb je voorgeschreven gekregen (merk, dosering, innamefrequentie) en waarom?

Je schreef onder meer dat uit een hoortest bleek dat het gehoor rechts al wat minder is geworden. Is dit ook het oor waar je tinnitus zit?

Je woont in Vlaardingen. Is dit ook de stad waar de KNO-arts zit? Is het misschien geen idee om eens over de grens te gaan kijken bij onze zuiderburen?
Als ik het me goed herinner, wordt er bijvoorbeeld in Waregem (vlakbij Gent) ook infuustherapie toegepast, om maar eens wat te noemen. Als je daar tenminste nog oren naar hebt; het begint toch enigszins uit de gratie te geraken en je moet er ook maar net 'zin' in hebben om je als prikbord te laten gebruiken.

Als je zelf nog vragen hebt, stel ze dan gerust. Succes en sterkte ermee!

Groeten,

Jeroen.

p.s. Ik verwar Vlissingen met Vlaardingen. Opletten was nooit mijn beste eigenschap op school. :) Desalniettemin blijft het toch een idee om de steven te wenden naar België.

patricia

Hai

Bericht door patricia » di 09.03.2010 09:31

even wat antwoorden op je vragen :-)
de prednison heeft niet geholpen vanaf vorige week woensdag heb ik geen medicijnen meer.
De ginko tabletten kan ik nog geen antwoord op geven , want die moest het ziekenhuis bestellen dus die kan ik pas vandaag ophalen
Maar dat ze in gent ook infuus deden wist ik niet?
Zou een stuk makkelijker voor me zijn ivm met taal!
Hoe kan ik daar terecht , moet ik daar dan gewoon contact opnemen met een ziekenhuis?
Ik denk nog steeds aan infuus omdat ik voor mezelf toch alles eraan heb willen doen, de kno arts vertelde mij hoelanger de tussenpozen worden van het zachter horen dat dat een goed teken is en dat het zichzelf mischien toch hersteld? iemand ervaring daarmee?
Zoals gister was een heerlijke dag, de piep en gerinkel was zachter o dan is het gewoon genieten, je hoort het wel de hele tijd maar dragelijk
Maar nu pffff komt de piep en gerinkel weer boven vanalles uit, en sommige geluiden verharde het het gerinkel gewoon.
Waar mijn oor slechter was geworden is ook het tinnitus oor.
Ja de kno arts is in het vlietlandziekenhuis in schiedam
ik hoop zo wat vragen te hebben beantwoord.
Hoelang heb jij het al?
en heb je infuus gedaan?
groetjes patricia

vlecht

Bericht door vlecht » di 09.03.2010 17:28

Hoi Patricia,

Ik ga straks even voor je grasduinen op het forum, waar die infuustherapie in België wordt gedaan. Het was volgens mij Gent of Brugge, maar dat laat ik je nog weten.

Ik heb zelf geen infuustherapie gehad. Het was daar überhaupt te laat voor. Ik kwam er pas na een half jaar klootviolen achter, dat er nog meer (beperkte) mogelijkheden waren, behalve de obligate bezoekjes aan de Nederlandse KNO-arts.

Hoeveel slechter was je gehoor rechts trouwens geworden? Helaas is er vaak een verband tussen gehoorverlies en tinnitus, zoals je misschien al eerder hier op het forum hebt gelezen. Ik wist dat tot een jaar geleden ook niet, maar dat is "the truth, and nothing but the truth". :badred:

Laat je nog weten wat voor Gingko-tabletten je hebt gekregen? Ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen.

Groeten,

Jeroen.

patricia

Hai Jeroen

Bericht door patricia » di 09.03.2010 21:46

En al iets gevonden waar het gedaan word? Echt aardig van je dat je voor me bent zoeken!
Over die tabletten zooooo wat een gedoe joh, word vanmorgen door het ziekenhuis (apotheek ) gebeld dat ze die tabletten niet kunnen bestellen, ik zeg en nu? ze zouden het faxen naar mijn eigen apotheek mischien dat die het kunnen bestellen , ben eerst de stad in geweest om te kijken of ik daar er aan kon komen het ging om ginkgo bilola d12 tabl 3 x daags, wat denk je nergens verkrijgbaar die combinatie , dus toen naar de apotheek of ze de fax al hadden gehad, die hadden dus de kno al gebeld maar de arts was er vandaag niet morgen gaat de apotheek weer naar de kno arts bellen en daarna bellen ze mij.
Zo best maf een kno arts schrijft wat voor en dan is het niet eens verkrijgbaar!
mijn gehoor was maar iets verslechterd in dat oor maar niet extreem.
Hoe heb jij het gekregen?
groetjes patricia

vlecht

Bericht door vlecht » di 09.03.2010 22:23

Hoi Patricia,

We zijn er op de wereld voor elkaar, om elkaar te helpen, nietwaar? Daar zou iemand eens een liedje over moeten maken. :)

Dit heb ik op het forum kunnen vinden over infuustherapie in België:

http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... 7d55#23840

http://forum.nvvs.nl/forum_oud/tinnitus ... f87ce87d55

Als ik het goed gelezen heb, kun je dus terecht in het Maria Middelares ziekenhuis in Gent ( http://www.azmmsj.be/BENL/site/index.aspx ). Het is nu aan jou om uit te vinden, of ze wat voor je kunnen betekenen.

Sorry dat ik door blijf zagen over je gehoor rechts, maar wat is "iets verslechterd"? Heb je je audiogram meegekregen of kun je je nog herinneren hoe groot (of klein) het verlies was in dB's (bij bepaalde frequenties)?

Als je uiteindelijk je Gingko-tabletten hebt gekregen, ben ik erg benieuwd naar wat er op de verpakking staat.

Hopelijk heb je wat aan mijn antwoord. Doe er je voordeel mee. Succes weer!

Groeten,

Jeroen.

udo j

Bericht door udo j » di 09.03.2010 22:55

Vreemd dat ginko niet te verkrijgen is of is d12 het verschil?
Normaal kan je het bij een natuurwinkel kopen of zelfs kruitvat maar via de kno hoef je mischien niet voor de kosten op te draaien.

We horen het wel van je.
mvg udo

patricia

hai

Bericht door patricia » do 11.03.2010 10:43

Hai nou ik kan gewoon de korreltjes ginkgo van vsm nemen, de apotheek had contact opgenomen met de kno arts.
Vandaag een mailtje gehad van een kno arts uit belgie, dat ik een afspraak kan maken voor zijn spreekuur voor infuus
Dat is al een hele opluchting want dat betekend dat ik inieder geval niet naar duitsland hoef ivm met taal enz zag ik dat eigenlijk helemaal niet zitten.
Verder heb ik de piep en gerinkel nog steeds, alleen is hij af en toe echt wel zachter!!!! Ik hoop zo dat de kno arts hier gelijk had dat dat een goed teken is en dat het zichzelf mischien toch hersteld!
Ik kijk het deze week dus nog aan, en anders maak ik maandag een afspraak om naar belgie te gaan, ben trouwens nu snot verkouden ik lees veel dat mensen het dan erger krijgen maar bij mij lijkt het juist zachter daardoor geworden iemand daar ervaring mee?
groetjes patricia

patricia

hai

Bericht door patricia » do 11.03.2010 10:45

Oja Jeroen! :-) heel erg bedankt voor dat linkje naar dat ziekenhuis
groetjes patricia

udo j

Bericht door udo j » do 11.03.2010 17:35

Lekker dat het op zich iets beter gaat behalve dan de verkoudheid. Bij mij is het onverandert als ik verkouden ben al laat ik het niet zo ver komen.
Vitamine c 1000mg iedere dag en echinaforse maakt een muur van weerstand.

Mooi werk dat als je eventueel infusen wil gaan doen je naar belgie kan. Als ik dat had geweten had ik ook daar naar toe gegaan.
mvg udo

patricia

hai

Bericht door patricia » do 11.03.2010 21:13

daar ben ik alweer, ik heb nu ginkgo granules gekregen, daar zit wel d12 bij in, ze moesten het bestellen bij de apotheek , moest wel zelf de kosten betalen van 12 euro maarja wat is 12 euro als het maar helpt!
Was vanochtend iets te positief heb verder weer heel erg last gehad vandaag!
probeer er heel positief onder te blijven maar soms word ik zo cagerijnig in mezelf kan er gewoon kwaad om worden.
ik wil gewoon tot maandag even aankijken ook met deze tabletjes en dan toch maar naar belgie bellen, oja ze doen het trouwens alleen in belgie als je gehoorverlies erbij hebt, bij mij was bij dat oor het gehoor iets verslechterd hoeveel weet ik niet?
groetjes patricia

vlecht

Bericht door vlecht » do 11.03.2010 23:19

Hoi Patricia,

Zijn dit die Gingko-tabletten van VSM, waar je het eerder over had? Heet het toevallig Tavonin?

Je schreef dat je een gehoortest hebt gehad, dus moet er ook een audiogram rondzwerven op de KNO-afdeling van het ziekenhuis in Schiedam. Bel ze morgen even op, met de vraag of je een kopietje op kunt komen halen of dat ze het opsturen. Of ga je medisch dossier inkijken, heb je recht op. Zorg dat je dit audiogram wel op de kopt tikt, zodat je niet eventueel voor Jan met die handig te onthouden achternaam naar Gent afreist.

Groeten,

Jeroen.
Laatst gewijzigd door vlecht op vr 12.03.2010 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.

patricia

hai

Bericht door patricia » vr 12.03.2010 01:04

Hai nou daar ben ik weer! heb nu een beetje een paniekaanval!
Lig al vanaf 10 uur in bed, kan maar niet slapen, naar boven naar beneden enz, om 5 over 12 komt mn man in bed en eindelijk val ik in slaap!Word ik net wakker heel raar! m hele lichaam kreeg kippenvel en werd stijf met tegelijk een KEIHARDE piep en extreem gerinkel!!!! maar uit bed gegaan heb het dus nu nogsteeds!
Tis echt om gek van te worden!
groetjes mij maar weer

Plaats reactie