ik weet het even niet meer

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
ankie

ik weet het even niet meer

Bericht door ankie » za 26.11.2005 20:53

ik heb de laatste dagen steeds meer last van T. TElkens als ik zelf wat zeg of een ander, hoor ik een zoefje in mijn linkeroor. Mijn rechteroor begint ook al mee te doen. Ook als ik met mijn hand over mijn oor, of het gebied erom heen wrijf hoor ik het zoefje ook. Herkent iemand dit.

Verder wordt geloof ik volgens die haselhoff therapie aanbevolen je gehoor te trainen en zo weinig mogelijk oorbescherming te dragen want dan wordt het nog overgevoeliger.
Volgens dr de wilden is het allemaal overbelast en moet je het juist rust gunnen door zoveel mogelijk de stilte op te zoeken en oordoppen te dragen.

Welk advies moet ik nu volgen? Ik wordt er een beetje moedeloos van. Het wordt alleen maar erger. Ik kan het niet meer aan. Eigenlijk ben ik liever dood dan zo door te gaan.

anitaheimans@hotmail.com

Bericht door anitaheimans@hotmail.com » za 26.11.2005 20:58

hoi ankie
och meid,het weer niet mee.
heel vervelend voor je hoor.
dat zoefje hoor ik ook wel eens,het komt en gaat.je bent nooit zeker wat de t je laat horen het doet wat het wil.dr wilden ken ik niet,maar de kno arts in het umc heeft mij ook doppen afgeraden,daar krijg je luie oren van ofzo.
verder weet ik niets anders te zeggen om je beter te laten voellen,maar heel veel sterkte.
anita

ineke niekus

Bericht door ineke niekus » zo 27.11.2005 11:59

Hallo Ankie, toe verlies niet de moed, zoek zoveel mogelijk afleiding en praat er met iemand over, die je kan helpen. Ga een eind wandelen,dat helpt bij mij altijd.Ik heb het al meer dan 23 jaar enik verlies ook wel eens de moed, hoor! Dus kop !! Heel veel sterkte ermee , groeten Ineke

Linda

Bericht door Linda » zo 27.11.2005 14:05

Hoi Ankie,
vervelend voor je, en dat is nog zacht uitgedrukt. Jij bent altijd zo positief op het forum dus als jij je hoofd laat hangen valt het gewoon even zwaar tegen.
Kijk gewoon welke methode je het best helpt. Je weet, ik heb baat bij het dragen van oordoppen. Werkt dat na een paar dagen niet, dan stop je er toch weer mee?
Hoop dat het net zo onverwacht weer beter gaat als dat het slechter is geworden.
Hou goede moed meid!

Groetjes, Linda

ankie

Bericht door ankie » wo 07.12.2005 08:24

ik wil niet meer dood. het gaat alweer beter, ik had een flinke dip. misschien dat de h ook sterker is geworden (heb ik het vermoeden) nadat ik weer 2 gehoortesten moest doen bij de kno. Ik vind bepaalde piepjes erg hard. Ik zeg dat wel dat ik h heb en erg overgevoelig maar bij een test moet het gewoon zo zegt ze anders kan ze het niet meten (dan hoor je een zachte en harde piep). Wel vreemd dat h daarna veel sterker was (of kan dat ook door de cortison komen). na een paar dagen zakte h weer af en is nu weer normaal. kan weer veel zonder oordoppen inlopen. Denk zelf dat het het beste is bij acute verslechtering h en erge overgevoeligheid een paar dagen veel oordoppen in te doen en dan weer af te bouwen. denk inderdaad dat oren anders nog overgevoeliger worden als je het veel gebruikt.
vandaag laatste (10e) infuus. eerste dagen merkte ik er niks van. werd op een nacht wakker van de T in mijn rechteroor. beetje in paniek, help het wordt alleen maar erger.... zakte na uurtje weer af. twee nachten later weer even. op het moment hoor ik al een paar dagen helemaal NIKS :D :D :D in mijn rechteroor!!!

linkeroor hoor ik alleen als ik mijn oor dichtdruk met mijn vinger een zacht hoog piepgeluidje.
Het zoefje hoor ik nog wel steeds ( al is het niet meer zo vaak als vorige week). volgens de kno arts hoort dit zoefje bij de H.

Hier ben ik in ieder geval blij om. alleen maak ik me nog wel zorgen om een onderzoek op 4 januari. heb al jaren rugklachten en er blijken ontstekingen in mijn onderrug te zitten (ergens bij het darmbeen en heiligbeen). Dit zou kunnen duiden op een beginnende reuma (ziekte van Bechterew). daar gaan ze in januari dus naar kijken. heb al even op internet gekeken en daar wordt je ook niet vrolijk van. hou er al wel rekening mee dat het dit is, want symptomen lijken er veel op en met dit soort dingen val ik altijd in de prijzen. Maar gelukkig weten de artsen hier al wel veel over en zijn er medicijnen voor. hopelijk komen deze niet voor op de lijst die weer T veroorzaken want dan zit ik daar weer mee. :wink:
bah sinds ik hier woon heb ik al heel wat artsenkamers van binnen gezien. Ben er inmiddels helemaal zat van, maar ja ik kan natuurlijk ook geen struisvogelpolitiek gaan spelen en kan maar beter zo vroeg mogelijk weten wat er aan de hand is en wat er aan te doen valt. ik weet wel dat bewegen dan heel goed is en gymoefeningen doen. ooohhh, ik ben eigenlijk meer het type van met chips en chocolade voor de tv :D , maar ja moet natuurlijk blij zijn dat je er dan nog wat aan kunt doen om verergering te voorkomen (bij onbehandelde bechterew verkalkt je ruggegraat en groeit deze helemaal scheef).
ach, heb ik straks misschien nog een forum waar ik lid van kan worden. mooie bezigheidstherapie zo.
maar het blijst (volgens mij is dat geen nederlands maar klinkt wel leuk) ben ik dat ik weer positief tegen het leven aan kan kijken. heb dit weekend gezellig met mijn dochter koekjes gebakken, is hier helemaal in.
vandaag krijg ik mijn aquadoppen, kun je die eigenlijk ook gebruiken tegen lawaai, bij muziek ofzo of helpen ze daar niet tegen.
oke ik heb weer genoeg getypt (ben zo blij dat ik weer kan typen na hefige jaren van rsi),
groetjes ankie
groetjes ankie
misschien stelt hij dat vandaag ook wel voor omdat van

ankie

Bericht door ankie » wo 07.12.2005 08:30

laatste zin niet heelmaal afgemaakt. moet zijn: misschien stelt hij (kno) vandaag ter afsluiting ook nog wel voor om weer testjes te doen, maar dan zeg ik dat ik dat niet zie zitten omdat het voor mij te hard is.

Kees

Bericht door Kees » wo 07.12.2005 09:17

ankie schreef:laatste zin niet heelmaal afgemaakt. moet zijn: misschien stelt hij (kno) vandaag ter afsluiting ook nog wel voor om weer testjes te doen, maar dan zeg ik dat ik dat niet zie zitten omdat het voor mij te hard is.
Hallo Ankie,

Ik ben heel blij voor je dat het toch weer wat beter met je gaat.
Zo zie je maar weer, moed verloren al verloren.
Nu kun je toch met een goed gevoel naar het nieuwe jaar toeleven.
Laten we hopen dat goed blijft gaan en dat het wat "rustig" blijft in je oren.
Nu hoeven we ons ook niet meer zo ongerust over je te maken.
Want ik maakte me echt wat zorgen over je.
Gelukkig is alles weer ten goede gekeerd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

ineke niekus

Ankie

Bericht door ineke niekus » wo 07.12.2005 15:56

Beste Ankie, fijn te horeb dat het beter met je gaat, ik heb ook vaak baal dagen hoor, het hoort erbij. Ik hoop dat het nu betermet je gaat, alleen vervelend die rug erbij, daar zit je ook niet op te wachten, hopelijk kunnen ze je helpen er vanaf te komen. Ik wens je heel veel sterkte toe en de hartelijke groeten van mij Ineke

Plaats reactie