Volgende week in "je zal het maar hebben"

Moderators: moderator, forumadmin

Co

Volgende week in "je zal het maar hebben"

Bericht door Co » zo 28.02.2010 22:03

Dag,

Volgende week zondag komt Koen aan het woord in het BNN programma "Je zal het maar hebben"
Koen heeft ook last van tinnitus. Klik op de volgende link voor meer info:
http://www.bnn.nl/page/jzhmh2010/persoon/70513/

Kijken allemaal!

Gr,
Co

Jante

Bericht door Jante » zo 28.02.2010 22:48

Kijk daar staat het weer:

Koen werkte op dat moment op het audiologisch centrum in het AMC. Daardoor wist hij al heel goed wat tinnitus inhield.. en dat er niets aan te doen valt.

Ik krijg hier een staart van!!!!
't Lijkt wel de politiek!!!

Jante

Brederordie

Bericht door Brederordie » ma 01.03.2010 10:20

Jante schreef:Kijk daar staat het weer:

Koen werkte op dat moment op het audiologisch centrum in het AMC. Daardoor wist hij al heel goed wat tinnitus inhield.. en dat er niets aan te doen valt.

Ik krijg hier een staart van!!!!
't Lijkt wel de politiek!!!

Jante
Persoonlijk probeer ik momenteel een soort "drietand" aan te houden....

1) Er (for now) proberen zo goed mogelijk mee om te gaan omdat er simpelweg (nog) geen 1 op 1 remedie voor is en het van levensbelang is dat je voor je de directe omgeving zo goed mogelijk kan blijven functioneren.

2) Er bijvoorbeeld bij verergering door stress niet van in paniek te raken en mezelf ervan te overtuigen dat deze verergering in rustiger vaarwater weer afzwakt (zulks ervaring ik ook heb) en ervan uit te gaan dat, mocht er geen 1 op 1 remedie komen, het in de loop der jaren langzaam zal afzwakken. Subjectief dan wel objectief.

3) Alltijd oog houden voor, en in meerdere of mindere mate, op zoek blijven naar de (voor mij) 1 op 1 remedie. M.a.w me niet van de wijs laten brengen door de algehele opinie "dat er niets aan te doen valt" en gewoon doorgaan de eigen (onderzoeks)weg te bewandelen.

drummer

Bericht door drummer » ma 01.03.2010 11:04

inderdaad zolang er geen wegenplan is die kan lijden naar verlossing is de enige weg de eigen weg vr. gr. drummer

Jante

Bericht door Jante » ma 01.03.2010 11:49

Erg mooi Gert!
Je brengt het goed onder woorden.

Dt is eigenlijk wat ik ook doe, Alleen dat zoeken is bij mij ín méérdere mate, omdat ik nu eenmaal zo in elkaar steek. Iedereen moet daarmee zijn eigen balans in vinden denk ik Als je bijvoorbeeld fietstochtjes kan maken en huishoudelijke klussen doen, is het weer anders dan als je totaal geisoleerd bent en weinig kan.
Iets doen en zoeken is voor mij op zichzelf ook een overlevingstrategie. Actie, zolang het reeel is, geeft altijd weer hoop, en dat is goed als het alternatief geen optie is. (En ik heb gisteren aangemoedigd door sommige forummers een stille auto ontdekt waarmee ik naar Gent kan voor de TRT-therapie!!)

Ook besef ik vaak dat een verbetering van 50 tot 60 procent bij mij al alles uit zou maken,

Maar die angst waar je het over hebrt, vind ik nog het moeilijkste om mee om te gaan. Telkens ontdekken dat je weer nieuwe dingen niet kunt. Het is vast tijdelijk maar... vooral 's nachts als ik heel vaak wakker word is het niet eenvoudig me tegen angst te weren. Moeilijk, moeilijk.

Gert, ben je al naar de huisarts geweest?.
Groet, Jante

Brederordie

Bericht door Brederordie » ma 01.03.2010 13:46

Ja vanochtend Jante, het was "slechts" geïrriteerd vetweefsel in de hals/nek en kon volgens hem (nog) geen kwaad...

Ikzelf heb het vermoeden dat dit komt door de AtlasProfilex behandeling... Doordat het nogal puntige atlasbot in een andere houding is komen te liggen raakt hij nu weefsel aan dat voorheen niet met de atlas in aanraking kwam...
Wat ik overigens ook merk is dat als ik me 's-nachts in bed omdraai ik soms een "klik" hoor.. dan komt het bot van de atlas ogenschijnlijk tegen ander bot aan :?

Ik begrijp overigens jouw angst heel goed Jante maar ik probeer dat toch een andere wending te geven...
Kan het erger worden, dan kan het dus ook minder worden (objectief of subjectief). Dit overigens mede gevoed door een soort van eigen muziektherapie...

Mijn eigen angst richt zich of dit moment meer op het maatschappelijk effect van de T... ik zit nu weer thuis (ziektewet) terwijl ik met een tijdelijk detacheringscontract zit, moeilijk dus :cry:

JV
Contacteer:

Bericht door JV » wo 03.03.2010 00:48

Mooi dat er (weer) aandacht is voor tinnitus op TV!
Ik hoop dat het een goede uitzending wordt. Hopelijk komt ook aan bod dat tinnitus een 'divers' verschijnsel is en zeer zeker niet voor iedereen die er last van heeft hetzelfde.
Ik ben benieuwd!
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Kees

Uitzending over Tinnitus bij BNN.

Bericht door Kees » wo 03.03.2010 13:25

Ja mensen,

Hou de uitzending van BNN wel even in de gaten he.

Zondag is de uitzending over Tinnitus bij BNN.

Aanvang 21.15 uur op Nederland 3.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Jante

Bericht door Jante » wo 03.03.2010 17:09

Brederordie schreef:Ja vanochtend Jante, het was "slechts" geïrriteerd vetweefsel in de hals/nek en kon volgens hem (nog) geen kwaad...

Ikzelf heb het vermoeden dat dit komt door de AtlasProfilex behandeling... Doordat het nogal puntige atlasbot in een andere houding is komen te liggen raakt hij nu weefsel aan dat voorheen niet met de atlas in aanraking kwam...
Wat ik overigens ook merk is dat als ik me 's-nachts in bed omdraai ik soms een "klik" hoor.. dan komt het bot van de atlas ogenschijnlijk tegen ander bot aan :?

Ik begrijp overigens jouw angst heel goed Jante maar ik probeer dat toch een andere wending te geven...
Kan het erger worden, dan kan het dus ook minder worden (objectief of subjectief). Dit overigens mede gevoed door een soort van eigen muziektherapie...

Mijn eigen angst richt zich of dit moment meer op het maatschappelijk effect van de T... ik zit nu weer thuis (ziektewet) terwijl ik met een tijdelijk detacheringscontract zit, moeilijk dus :cry:
Dat was wel even schrikken dus. Maar gelukkig verder geen echte problemen erbij.
Heb je nu ook een voordeel gemerkt van de Atlasbehandeling?

Ik hoop dat je niet teveel stress hebt van je financiele situatie.
Gek trouwens hoe ieder nadeel zijn voordeel heeft - ik was al arbeidsongeschikt geworden door de rsi en dat scheelt mij nu een kopzorg. Maar ik weet nog goed hoe heftig dat was.

Hoe ziet jouw eigen muziektherapie er uit? Ben nieuwsgierig.

Die omdraaiing die je noemt, goed! Ik merk ook dat het soms heel goed gaat (speciaal soms na zingen is t en h afgenomen). Dan denk ik: als het nu kan, kan het ook langdurig of altijd.

Groet!
Jante

Brederordie

Bericht door Brederordie » wo 03.03.2010 18:27

Ja was schrikken, gelukkig was het geen nieuwe Lipoom want die zou dan echt "all around the place" hebben gezeten...

Het klinkt gek maar de gevolgen van de AP gaan geleidelijk en in nuances... het voelt alsof ik anders/beter (steviger?) op mijn poten sta... ben ik nog niet klaar mee...

(Maatschappelijke) Onzekerheid geeft, hoe je het ook wendt of keert, stress maar ik moet in deze periode echt ff voor mezelf kiezen zonder uiteraard de pragmatiek uit het oog te verliezen... ik heb verantwoordelijkheid voor een gezin you know ;)

Mijn "Muziektherapie" is moeilijk uit te leggen maar ik probeer het toch:
Ik weet hoe bepaalde muziekprodukties in verschillende situaties (in de auto, thuis achter de PC, de goede audioset in de huiskamer) moeten klinken.
Simpel gezegd komt het erop neer dat ik door herhaaldelijk in de verschillende situaties geconcentreerd te luisteren naar die muziekproducties (zijn er heel veel) steeds meer verbetering merk in het daadwerkelijk horen van alles wat er in die muzikale producties gebeurd....

Zou je toch denken dat op een gegeven moment de hersenen de fantoomgeluiden gaan vervangen door wat ik daadwerkelijk hoor....??
Naïef?? Mischien maar zolang de T (brom, sis en nog wat shit) hierdoor (nog) niet weggaat heb ik iig het effect dat mijn muzikaal gehoor zich sterk verbeterd :)

Jante

Bericht door Jante » vr 05.03.2010 20:05

Indrukwekkend Gert!
Niet naief maar creatief. Respect, voor jou.

Ik ga ook de Atlasbehandeling doen.
Groet, Jante

Tom88

Bericht door Tom88 » zo 07.03.2010 02:09

De aflevering staat al online op jezalhetmaarhebben.nl

IK vond het een goede aflevering.

Kees

Bericht door Kees » zo 07.03.2010 11:50

Dat doe ik dus toch maar even niet.

Ik vind het altijd heel storend op internet dat als je wat wilt je je overal voor moet aanmelden.
Niet dat ik zo'n privacy figuur ben, maar heb er ook slechte ervaringen mee gehad.

Alleen het feit dat ik vaak op dit forum zit en een eigen homepage heb, ben je al bekend in Google.
Als ik Kees de Vries in Goolge intyp kom ik ook al te voorschijn.

Oké, ook heeeeeeel veel andere Kees de Vriezen maar toch............
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Geertje

Bericht door Geertje » zo 07.03.2010 14:05

Kees, je hoeft niks in te vullen. Gewoon naar de website en kijken maar.

Succes

Geertje

JV
Contacteer:

Bericht door JV » zo 07.03.2010 18:33

Bedankt voor de tip! Ik heb de aflevering inmiddels ook al gezien (kan ik vanavond een filmpje kijken :-D ).

Ik vind de uitzending helemaal ok! Ver boven mijn verwachting! Op een hele goede manier wordt duidelijk gemaakt wat (mijn) probleem is.. heerlijk! Ik neem het op en met wat knip/plak werk bewaar ik dit voor iedereen die vraagt om uitleg!!
Complimenten voor Koen en zeker ook voor BNN!!!

:cool: :cool:

Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Plaats reactie