Langdurige autoritten

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Tess

Langdurige autoritten

Bericht door Tess » zo 14.03.2010 19:56

Ik ben vorige week op wintersport geweest en heb daarvoor 8 uur achterelkaar in de auto gezeten. Wat een extra last van mijn t heb ik gehad zeg en ook de dagen daarna was ik flink van slag. Wat is jullie ervaring met lange autoritten? Ik heb wel een tijdje mijn op maat gemaakte oordoppen in gehad maar dit was ook niet echt prettig en hielp niet veel tegen het lawaai. Hebben jullie nog ideeen?

Groeten Tess

Kees

Bericht door Kees » ma 15.03.2010 11:41

Ik niet echt.

Misschien bij de aankoop van een volgende auto meer op de geluidsdruk in de auto zelf gaan letten?
Daar zit echt wel veel verschil in.

De auto die ik nu heb, maakt redelijk weinig geluid.
Komt niet boven de 70 á 75 db. uit.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Carolan

Bericht door Carolan » di 16.03.2010 09:18

Acht uur in de wagen zitten met een constant lawaai van de autosnelweg is belastend. Een dieselmotor geeft het meeste lawaai en de meeste trillingen. Dit laatste is ook belangrijk als je oordoppen in hebt. De trillingen kunnen dan als het ware niet meer uit je oor waardoor alles precies nog luider klinkt.
Goed ontspannen na de rit is eigenlijk het enige wat ik op dit moment kan bedenken. Wellicht is de elektrochemische huishouding in de hersenen tijdelijk verstoord. Een anti-histaminicum kan vanuit mijn ervaring hier dan een extra ondersteuning geven omdat het de activiteit in het brein wat afremt.

Peter

Kees

Bericht door Kees » di 16.03.2010 11:49

Ja, maar dat doe ik dus niet.

We stoppen altijd om de 2 á 3 uur rijden voor de nodige ontspanning en een hapje eten.
Dan hebben de oren ook even wat rust en kun je ontspannen weer verder rijden.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

JV
Contacteer:

Bericht door JV » di 16.03.2010 23:54

Als wij verder weg gaan knippen we de reis in stukken. Maximaal zo'n 600-650 km per dag, rustig aan, 2 of 3 keer een goeie pauze.... en nooit meer dan 2 dagen achter elkaar reizen. En dan nog is het vermoeiend genoeg en zijn de eerste paar vakantiedagen echte rustdagen.

Gr.
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Plaats reactie