Nieuw op het forum

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Joke

Nieuw op het forum

Bericht door Joke » ma 22.03.2010 17:24

Hey !

Ik ben Joke, 19 jaar en heb sinds ongeveer 3 maanden ook last van tinnitus. Na een avondje discotheek merkte ik dat het gepiep niet meer weg ging. na enkele dagen ben ik ermee naar de huisarts geweest, die me dan doorverwees naar een NKO arts. Daar werd ik niet veel wijzer. Ik had een geluidstrauma opgelopen, waardoor de tinnitus is ontstaan. Het kon blijven, het kon weggaan, ik moest er maar mee leren omgaan. Hierna ben ik nog naar het UZA geweest, aangezien ze daar bezig zijn met onderzoeken naar tinnitus, maar ook daar heeft men mij niet echt kunnen helpen. Ik heb enkele weken cortizone ingenomen, maar dit had geen effect.

Het geluid is er altijd, altijd een piep in mijn achterhoofd.. Ik kan er vaak niet van slapen, en ik durf absoluut niet meer naar discotheken gaan.

Zou er nog een kans zijn dat dit verminderd of zelfs weg kan gaan? Of zou het zelfs nog kunnen verergeren.. ? Heeft iemand misschien nog tips om er beter mee om te gaan? Want ik heb binnekort examens, en ik heb enorme moeite met me te concentreren...

sen

Bericht door sen » ma 22.03.2010 18:40

Misschien dat het weg gaat, als je rust neemt
je bent nog jong,toch maar gehoorbescherming in
als je naar de disco gaat
geef het op school effe aan,misschien krijg je meer tijd
ja rust is nu effe het beste voor je,lijk mij
sterkte
joze

Joke

Bericht door Joke » ma 22.03.2010 18:51

joze schreef:Misschien dat het weg gaat, als je rust neemt
sterkte
joze
Bedankt voor je reactie :)
Ik zal morgen eens op school horen of ik inderdaad langer aan mijn examen mag werken, maar daar zijn ze op onze hogeschool nogal streng op, dus ik vrees er voor.. Ik heb al op maat gemaakte oordopjes laten maken, maar ik ga discotheken toch nog even laten..

xxx

vlecht

Bericht door vlecht » ma 22.03.2010 23:04

Hoi Joke,

Nou, daar ben je mooi klaar mee! Wie verwacht er nou (op 19-jarige leeftijd) dat je na een avondje stappen, hiermee opgezadeld wordt? Ik ook niet, en ik ben pas (al?) 40. :P

Hopelijk dooft het nog uit de komende maanden, dat behoort niet tot de onmogelijkheden. Vermijdt in elk geval elke geluidsbelasting, dus zet die discotheken maar uit je hoofd. Kan altijd nog een keer, met goeie gehoorbescherming.

Je schrijft dat je bij het UZA bent geweest. Was dat bij de tinnituskliniek van DE Dirk de Ridder? Wat hebben ze daar allemaal met je uitgespookt en verteld?

Succes met je examens. Leg je probleem eens voor aan de hotemetoten van je school, misschien dat er een mouw aan te passen valt. Mochten ze laconiek gaan lopen doen, leg dan eens je mobiel (of zo) met 'je piep' met de luidspreker open voor ze op tafel. Kijken wat ze er dan van vinden...

Groeten,

Jeroen.

Joke

Bericht door Joke » ma 22.03.2010 23:22

vlecht schreef:Hoi Joke,

Nou, daar ben je mooi klaar mee! Wie verwacht er nou (op 19-jarige leeftijd) dat je na een avondje stappen, hiermee opgezadeld wordt? Ik ook niet, en ik ben pas (al?) 40. :P

Hopelijk dooft het nog uit de komende maanden, dat behoort niet tot de onmogelijkheden. Vermijdt in elk geval elke geluidsbelasting, dus zet die discotheken maar uit je hoofd. Kan altijd nog een keer, met goeie gehoorbescherming.

Je schrijft dat je bij het UZA bent geweest. Was dat bij de tinnituskliniek van DE Dirk de Ridder? Wat hebben ze daar allemaal met je uitgespookt en verteld?

Succes met je examens. Leg je probleem eens voor aan de hotemetoten van je school, misschien dat er een mouw aan te passen valt. Mochten ze laconiek gaan lopen doen, leg dan eens je mobiel (of zo) met 'je piep' met de luidspreker open voor ze op tafel. Kijken wat ze er dan van vinden...

Groeten,

Jeroen.
bedankt voor je reactie!
In het UZA hebben ze verschillende gehoortesten gedaan, ze hebben getest welke tonen ik nog goed hoorde, en ook spraaktesten, waarbij ik woorden moest herkennen. Ze hebben drukmetingen uitgevoerd, en zelfs de piep in mijn oor gesimuleerd met een toestel, zodat ze zelf een blik hadden op de verrichte schade.
Toen ik na deze testen bji de dokter kwam, vertelden ze me dat mijn gehoord zelf niet beschadigd was, alleen een dipje in het rechteroor.
Voor de rest hebben ze niet veel meer gezegd of uitgevoerd. Ze hebben me wel verteld over onderzoeken die daar aan de gang zijn, waaraan ik eventueel zou kunnen deelnemen, maar ze hebben me vooral aangeraden om af te wachten, me er niet op te focussen, en hopen dat het zo weg gaat. Er is me ook verteld dat het pas na 6 maanden echt chronisch is, dus we zullen zien.. Ik geef de hoop in ieder geval nog niet op :) !

En voor mijn examens, tjah, ik hoop maar dat ze daar rekening mee gaan houden !! Ik zou ze inderdaad eens moeten laten horen hoe het klinkt ! Dan zullen ze me wel helpen! Helaas kan ik het aan niemand laten horen, alleen ik hoor het.. Dat is ZO frustrerend ! Idereen hier kan hierover wel meepraten.. Het zou zo'n opluchting zijn moest ik gewoon even aan iemand kunnen laten horen wat ik altijd hoor..

vlecht

Bericht door vlecht » di 23.03.2010 00:02

Hoi Joke,

Weet je de naam nog van de dokter in het UZA? Puur uit interesse.

Als je de volgende link aanklikt, kun je uitvinden welke frequentie (bij benadering) het dichtste bij jouw geluid in de buurt komt: http://www.laser-therapie.nl/ee/lt.nsf/hoortest
Als je dat nou uitvogelt, wil ik je wel een mp3'tje sturen voor op je mobiel. Heb je alvast iets om andere mensen mee te 'kwellen'...

Groeten,

Jeroen.

Joke

Bericht door Joke » di 23.03.2010 00:05

Als je de volgende link aanklikt, kun je uitvinden welke frequentie (bij benadering) het dichtste bij jouw geluid in de buurt komt: http://www.laser-therapie.nl/ee/lt.nsf/hoortest
Als je dat nou uitvogelt, wil ik je wel een mp3'tje sturen voor op je mobiel. Heb je alvast iets om andere mensen mee te 'kwellen'...

Groeten,

Jeroen.
hey ! Bedankt voor de link :)
Ik weet de naam niet meer van de dokter die me toen behandeld heeft.. sorry
Ik weet alleen dat het nog een hele jonge kerel was

xxx

Joke

Bericht door Joke » di 23.03.2010 00:10

Groeten,

Jeroen.
Ik heb de link eens bekeken, en het zit op 8000Hz, en iets zachter dan het midden van het geluidsbalkje ...

vlecht

Bericht door vlecht » di 23.03.2010 00:53

Hoi Joke,

Stuur me maar een pb'tje, met een emailadres waar ik het mp3'tje naartoe kan sturen.

Groeten,

Jeroen.

Joke

Bericht door Joke » wo 24.03.2010 19:34

joze schreef:Misschien dat het weg gaat, als je rust neemt
sterkte
joze
Ik ben gisteren op school gaan vragen of er mogelijkheden zijn voor mij, en het komt waarschijnlijk in orde. Ik val onder de categorie "auditieve beperking" : confronterend.. :s
Bedankt voor je tip :)

xxx

JV
Contacteer:

Bericht door JV » do 25.03.2010 02:32

Hey, welkom,

De kans dat je (permanente) tinnitus en/of gehoorbeschadiging oploopt van één avondje discotheek is wel heel erg klein. Vrijwel altijd is er sprake van meer factoren die een rol spelen.
In het UZA zijn ze bepaald niet gek, dus wat dat betreft ben je op het juiste adres. Tinnitus kan ontzettend veel oorzaken hebben en daar zitten er veel bij die niet direct 'gehoor-oorgaan' gerelateerd zijn. Als dat zo is heb je naar mijn idee wel behoorlijk meer kans dat het verdwijnt en/of opgelost kan worden!

Sterkte,
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

Joke

Bericht door Joke » do 25.03.2010 16:03

JV schreef:Hey, welkom,

De kans dat je (permanente) tinnitus en/of gehoorbeschadiging oploopt van één avondje discotheek is wel heel erg klein. Vrijwel altijd is er sprake van meer factoren die een rol spelen.
In het UZA zijn ze bepaald niet gek, dus wat dat betreft ben je op het juiste adres. Tinnitus kan ontzettend veel oorzaken hebben en daar zitten er veel bij die niet direct 'gehoor-oorgaan' gerelateerd zijn. Als dat zo is heb je naar mijn idee wel behoorlijk meer kans dat het verdwijnt en/of opgelost kan worden!

Sterkte,
Jos
Hey! Bedankt voor je berichtje, altijd leuk om iets positiefs te horen hierover :) !
Ik ga binnenkort nog eens contact opnemen met het UZA, om nog eens te onderzoeken waar het net van komt. Toch lijkt het me hoogstwaarschijnlijk dat het van die avond discotheek komt, aangezien ik er die volgende cohtend mee ben op gestaan.. Tja, even geen discotheken meer voor mij! En hopen dat het nog weg gaat..

xxx

Plaats reactie