Angst voor geluiden

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Joke

Angst voor geluiden

Bericht door Joke » za 10.04.2010 20:31

Hey !

Ik lijdt aan T als gevolg van geluidsoverlast. Met als gevolg dat ik nu als de dood ben voor te harde geluiden, uit angst om het nog erger te maken. Ik heb op maat gemaakte oordoppen, maar deze stellen mij niet altijd gerust. Het probleem is dat ik het moeilijk heb met in te schatten welke geluiden schadelijk kunnen zijn of niet. Als iemand de radio te luid zet, ben ik al bang voor gehoorschade.. Of bijvoorbeeld op een danswedstrijd heb ik de hele tijd met oordoppen rondgelopen, terwijl de rest van het volk gewoon zonder rond liep.
Hoe gaan jullie hier mee om? Hoe kan je inschatten welk geluid gevaarlijk is voor je oren..?

udo j

Bericht door udo j » zo 11.04.2010 12:32

Hallo Joke, inderdaad heb je hier mee dagelijks te maken. Wat schadelijk kan zijn voor je oren verschild eingelijk niet van mensen zonder beschadeging. Ik weet niet of je ook gevoelig bent geworden voor geluiden want dan kan je zowieso minder verdragen.

Een db meter kan een hulp voor je zijn. Ik heb er zelf een besteld bij Conrad voor ongeveer 50 euro. Het geeft je een indicatie hoe hard een geluid (geluiden) zijn. Ik zelf heb wel eens gemeten wat rond de 80 db aan gaf terwijl ik dat zelf harder inschatte dus het heeft een afwijking voor mijn gevoel.

Maar goed 80 db is niet schadelijk maar is ook zo bereikt. En zo gaat het verder. Stond Vrijdag nog op een receptie en dacht dat het wel mee viel maar had de volgende dag toch een hardere T . Het blijft moelijk in te schatten maar steeds met oordoppen in vind ik zelf hinderlijk en wordt je ook gevoeliger van.

Er staat ook tabelen op dit forum ivm db,s en hoelang je er in mag zitten.
Ik zou op je eigen gevoel af gaan. mvg udo

Kees

Bericht door Kees » zo 11.04.2010 14:42

Als je een gesprek met diverse mensen om je heen normaal kunt verstaan,
kun je er ook vanuit gaan dat geluiden op dit nivo ook niet te hard zijn.

Anders inderdaad een DB-meter kopen.
De naam Conrad werd al genoemd.

dit is een internetbedrijf waar je heel veel electronica dingen kunt kopen.
Een heel betrouwbaar bedrijf waar ik zelf ook vaak zaken mee doe.

www.conrad.nl dan in de zoekbalk links gewoon DB-meter invullen en je komt waar je wezen wilt.

Je ziet ze dan van € 26,00 tot € 80,00.
Ook veel duurder, maar die zijn voor professionals.
Laatst gewijzigd door Kees op zo 11.04.2010 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Joke

Bericht door Joke » zo 11.04.2010 15:25

Dankje voor je reacties :)
Ja ik ben gevoeliger geworden voor sommige geluiden, zoals mensen die met een hele schelle stem praten, daar kan ik absoluut niet tegen! Zo'n decibelmeter lijkt me inderdaad wel handig! Dan hoef ik op café enzo niet de hele tijd met mijn oordoppen rond te lopen :)! Bedankt!

xxx

Plaats reactie