Klapje op oor !

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
HansB

Klapje op oor !

Bericht door HansB » di 01.06.2010 20:17

Hallo,

Ik heb vandaag een lichte klap op mijn oor gekregen van mijn broer bij het ravotten. Ik weet niet of het psychologisch is, maar ik heb lichtjes het gevoel dat de tinnitus in mijn rechteroor erger geworden is... (al ben ik niet zeker). Het is misschien omdat ik daar nu speciaal op let dat dat ook zo is.

Ik heb geen uitlopend vocht, bloed, pijn, overdreven druk... dus ik sluit trommelvliesfracturen uit....

Kan het zomaar door een kleine klap, die niet met de volledige platte hand gegeven werd, de tinnitus erger wordt... of is het gewoon omdat ik me er teveel op fixeer dat het gewoon zo lijkt?

JV
Contacteer:

Bericht door JV » di 01.06.2010 22:17

Waarschijnlijk een tijdelijk probleempje omdat alles even 'lekker geschud' is geweest. Het zal er waarschijnlijk ook wel wat mee te maken hebben dat je er extra op let.

Gr
Jos
Info? Tinnitus? -----> www.jvrijsen.nl

DaneV

Re: Klapje op oor !

Bericht door DaneV » di 01.06.2010 23:56

HansB schreef: Kan het zomaar door een kleine klap, die niet met de volledige platte hand gegeven werd, de tinnitus erger wordt... of is het gewoon omdat ik me er teveel op fixeer dat het gewoon zo lijkt?
Ja

Kees

Bericht door Kees » wo 02.06.2010 10:36

Even de oren wat rust gunnen en er niet op gaan letten.

Het is bekend dat als je er op let, het ook harder lijkt te gaan worden.
Dus ontspannen en ga van het mooie weer genieten wat er aan komt.

Misschien dat het over een week of twee dan weer op het normale nivo zit.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

HansB

Bericht door HansB » wo 02.06.2010 10:58

Kees schreef:Even de oren wat rust gunnen en er niet op gaan letten.

Het is bekend dat als je er op let, het ook harder lijkt te gaan worden.
Dus ontspannen en ga van het mooie weer genieten wat er aan komt.

Misschien dat het over een week of twee dan weer op het normale nivo zit.
Ja, het is maar heel lichtjes bij mijn weten... Ik heb er nu net nog even op gelet in een stille kamer en ik hoorde links bijna niks (van de tinnitus) en recht nog een zacht gepiep (waar ik die klap gekregen heb)... Het is waarschijnlijk zoals je zegt... Ik kreeg een klap, ik dacht: oh nee, mijn tinnitus zal toch niet erger geworden zijn, ik let erop, ik let er meer op en krijg het gevoel dat het erger geworden is... Het zit dus idd mss tussen mijn 2 oren...

Daarbij... de slag was nu ook niet zo hard en niet 100% op mijn oor (geen vlakke hand). De kortstondige pijn leek gewoon te komen van de structuren rond mijn oor... zoals je een klets op je wang krijgt. Dus niet zozeer direct vanuit mijn oor...

Bovendien zit ik nu in een examenperiode... Dus
1. de stress
2. de oplopende vermoeidheid
3. het feit dat ik het nog maar een maand heb en
4. het stilzitten op mijn kamer voor het grootste deel van de dag

zorgen ervoor dat mijn aandacht er zich onnodig veel op vestigt, terwijl in conversaties, tv-kijken, fietsen, ...alles eigenlijk... ik er geen last van ondervind... Het zal wel terugzakken naar het oude niveau, niet? Als het al erger geworden is in de eerste plaats natuurlijk... :)

HansB

Re: Klapje op oor !

Bericht door HansB » wo 02.06.2010 14:48

DaneV schreef:
HansB schreef: Kan het zomaar door een kleine klap, die niet met de volledige platte hand gegeven werd, de tinnitus erger wordt... of is het gewoon omdat ik me er teveel op fixeer dat het gewoon zo lijkt?
Ja
wat bedoel je met 'JA'? dat mijn tinnitus erger geworden is, ofdat ik me er teveel op fixeer?

Kees

Bericht door Kees » wo 02.06.2010 16:19

Ik denk inderdaad het laatste, dat je er teveel op gefixeerd bent/was.

Antwoord komt wel een keer.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie