is een verergering van tinnitus permanent?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
annelies1980

is een verergering van tinnitus permanent?

Bericht door annelies1980 » vr 25.06.2010 15:07

Toch nog een vraag, ik doe niets anders dan klagen en vragen stellen lijkt het wel.

Momenteel heb ik een ontzettende opstoot van tinnitus, een enorm hoge piep die ik nooit voorheen had. Gaat dit bij sommige mensen terug weg of blijft dit zo?

Misschien is het enkel stress maar ik maak me ongerust. Met deze piep valt moeilijk te leven.

betty
Contacteer:

Bericht door betty » vr 25.06.2010 19:37

Hallo Annelies,
Ik heb tinnitus ook de ene keer erger dan de andere keer, zelf denk ik dat het ook met stress te maken heeft.
Probeer je niet al te druk te maken, angst maakt het alleen maar erger, tenminste dat is mijn ervaring.
groetjes Betty

Jante

Bericht door Jante » za 26.06.2010 00:39

Bij mij wisselt het altijd. Soms per dag, soms per uur.
Hoog, laag, links, rechts, timbre, alles wisselt.
In het begin was ik als de dood dat bepaalde harde piepen die een avond aanhielden nooit meer weg zouden gaan. Maar dat deden ze altijd wel.

Als je verbanden gaat leggen kun je meestal wel het nodige herleiden. Bij mij verergert bv ook fysieke inspanning de t, dat merk ik meteen, net als bij telefoneren. Maar ga ik qua algemeen geluid of qua stress te ver dan komt het effect vaak pas een dag later.

Althans dit was allemaal jarenlang zo. Momenteel veranderen die verbanden en reacties zelf ook weer. Is deel van het helingsproces, denk ik.
Het maakt het niet makkelijker maar wel afwisselender!

Annelies, maar weer sterkte!

Nog een tip: misschien helpt het ontstressen als je tegenover elke negatieve gedachte een positieve zet. Als je denkt: 'Dit gaat vast niet meer weg', dan formuleer je bv een tegengedachte zoals 'Hij is gekomen dus waarom zou hij niet wegkunnen.' Je moet dan wel iets bedenken waar je een klein beetje in kunt geloven.
Maar het gaat om een soort gedachtendiscipline, zodat je evenwicht houdt en niet doorslaat naar negativiteit en angst, want dat verergert je t zeker!

Co

Bericht door Co » za 26.06.2010 08:44

Af en toe heb ik ook een verergering, maar dat is vaak verklaarbaar. Stress op het werk, slecht geslapen, verkouden enz.
Bij mij valt de T. altijd weer terug naar het "normale" niveau als ik maar actie onderneem. Dus een keer goed uitslapen, verkoudheid proberen te vermijden (airco's e.d.). Ik kan er redelijk tot goed mee leven.

Gr,
Co

DickA

Bericht door DickA » za 31.07.2010 21:47

Ik heb goede dagen, middelmatige en slechte.
Slechte dagen houden soms wel 3 dagen achtereen aan, maar gelukkig verheug ik me dan weer op de goede dagen.

Kees

Bericht door Kees » za 31.07.2010 23:15

Hier is echt geen zinning antwoord op te geven.

Soms zakt de Tinnitus weer af na een rustige periode.
Maar het kan ook maar zo zijn dat het niet afzakt, dan heb je dus gewoon pech.

Niemand kan garanderen dat het na veel stress of wat dan ook altijd weer afzakt.
We hopen natuurlijk allemaal van wel maar het is echt geen garantie.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie