is dit tinnitus?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
tnk2k

is dit tinnitus?

Bericht door tnk2k » di 13.07.2010 23:05

L.S,

Ik zou graag de volgende situatie willen voorleggen aan de experts hier met de uiteindelijke vraag; 'is dit tinnitus?'.

Ongeveer twee jaar geleden kreeg ik 's nachts last van een piep, ik dacht dat het van buiten kwam en heb er geen waarde meer aan gehecht. Het gebeurde sporadisch. In de loop van de tijd werd het steeds erger en in principe is het nu iedere nacht.

In het begin dacht ik nog dat het een foutief werkend electrisch apparaat was, de aardlegschakelaar omgezet maar de piep bleef. Toen dacht ik aan stromend water door een leiding waar ergens een vliesje los zat waardoor ik een piep hoor of wellich aardstralen o.i.d.?

Ik kan het geluid het beste omschrijven als een hoge frequentie en een fluktuatie erin, als ik mijn rechter oor afsluit (door op mijn arm eronder te gaan liggen) hoor ik het geluid niet. Wat ik liever doe is op de bank te gaan liggen en koelkast op de hoogste stand te zetten waardoor de koelkast aanslaat en de piep overheerst.

Wat ik ook kan zeggen is dat mijn gehoor wel goed is, ik hoor de brom toon van de afzuigkap. De piep in de cv radiateur etc. etc. De telefoon die binnen afgaat terwijl niemand anders hem hoort.

Dank voor het advies.

Kees

Bericht door Kees » di 13.07.2010 23:11

Ik zou zeggen, ga naar de huisarts en vraag een verwijzing naar de KNO-arts.

Het zou Tinnitus kunnen zijn, maar ook wat anders.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Plaats reactie