Tinnitusmakeerder voor 's nachts?

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
PiepPiep

Tinnitusmakeerder voor 's nachts?

Bericht door PiepPiep » di 17.08.2010 15:38

Hallo,

Ik zit over over te denken om een maskeer aan te schaffen voor het slapengaan. Kun je zo'n ding dan eigenlijk wel in je oren hebben?

Gr.,
PiepPiep

Kees

Bericht door Kees » di 17.08.2010 19:22

Maskeerders zien er ongeveer hetzelfde uit als hoorapparaten.

Soms in het oor, maar meestal achter het oor.
Gaat denk ik niet lukken met slapen gaan.
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

anne-lies

Bericht door anne-lies » di 17.08.2010 20:02

hallo,
Ik gebuik ze soms ook s'nachts.
Ik slaap op een traagschuimkussen,het is even wennen,maar ik slaap toch in,en s,ochtens zitten ze er ook nog in.

Ik denk gewoon uit proberen,je krijgt ze toch eerst op proef.

groetje annelies

adribeja

Bericht door adribeja » di 07.09.2010 16:58

Ik heb sinds enkele dagen de Siemens lite 700 met masceer. Je kunt het apparaat ook s'nacht inhouden dat is afhankelijk wat voor irritatie het geeft bij slapen. Zelf heb ik het nog niet geprobeert maar bij het uitdoen van de gehoorapparaten merk je direct het verschil dus de neiging om ze in te houden is groot. Ik slaap overigs met medicatie dus heel lang last heb ik niet van eenmaal in slaap dan ben ik 6 tot 7 uur onder zeil. Verder is de ervaring met de masceer nog heel primair is. Maar de Siemens vult het geluid aan waardoor de hersenen minder de neiging hebben om ruis te produceren.

Jacob

Bericht door Jacob » wo 22.09.2010 14:29

adribeja schreef:Ik heb sinds enkele dagen de Siemens lite 700 met masceer.
Onvindbaar. Heb je meer gegevens?

Dit lijkt me ook ideaal: http://www.sleepphones.com/ omdat je ook op één oor kunt liggen. Moet echter uit de USA komen.

Weet iemand iets soortgelijks wat je dichterbij kunt kopen?

Kees

Bericht door Kees » wo 22.09.2010 15:46

Is het de Siemens Lite 700 of life 700?
Life 700 bestaat wel.

Daar staat ook iets over vermeld op onze hoorwijzer site.
www.hoorwijzer.nl

http://www.hoorwijzer.nl/zoek-en-kies/h ... 5&x=29&y=7

Dan kan je het ook vinden op Google.

http://search.siemens.com/cgi-bin/searc ... MENSCOM-NL
Groeten,

Kees.

adribeja

Bericht door adribeja » wo 22.09.2010 16:04

Het is de Siemens Life 700 sorry. Ik ben de Widex aan het uitproberen en die draag ook s'nacht en geeft geen irritatie. Zie Widex
Laatst gewijzigd door adribeja op wo 22.09.2010 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees

Bericht door Kees » wo 22.09.2010 16:42

adribeja schreef:Het is de Siemens Life 700 sorry. Ik ben de Widex aan het uitproberen en die draag ook s'nacht een geeft geen irritatie. Zie Widex

Ach, zo zie je maar weer, we komen er wel achter al is het dan via een omweggetje. :cool:
Groeten,

Kees.

Jacob

Bericht door Jacob » wo 22.09.2010 16:44

adribeja schreef:Het is de Siemens Life 700 sorry. Ik ben de Widex aan het uitproberen en die draag ook s'nacht een geeft geen irritatie. Zie Widex
Dank voor de info, heren.
Maar dit zijn toch gehoorapparaten?
Kun je er audio vanaf een mp3 speler op beluisteren?

De kleinste in ear headphones - want daar gaat het om - die ik vond zijn deze:
http://www.in-earshop.nl/index.php?main ... d6e6da7fc6

Prijzige dingetjes en nog geen idee of je er lang mee op één oor kan liggen.

adribeja

Bericht door adribeja » wo 22.09.2010 18:36

ja dit zijn gehoorapparaten met specifiek tinnitus maskeer. Een dure grap om dit als mp3 speler te gebruiker. Mp3 kwaliteit is lager als van een echte mp3 speler. Maar wat is het beoogde doel want met muziek slapen doe je niet zo maar.

Jacob

Bericht door Jacob » wo 22.09.2010 21:31

Het doel is om naar zelf gekozen of gemaakte breedbandruis te luisteren.
Dus gewoon een headphone die met een mini-jack in willekeurig welke audio-afspeler gaat.
Alleen moet die headphone zo klein, plat of anderszins gevormd zijn dat ie in je oor blijft zitten als je op een kussen ligt,
daarop in slaap valt en je hoofd opzij draait, enfin, je begrijpt wel.
En dan moet ie nog goed klinken ook.

adribeja

Bericht door adribeja » do 23.09.2010 08:38

Je spreek over een bandbreedruis is dit vanwege het feit dat je tinnitus hebt en daarom moeite hebt met slapen? Indien dit het geval is kan een goede kwaliteit oorkanaal hoofdtelefoon gewoon onder in de kussenvulling gestopt worden. Als de vulling van polyester is wordt het geluid door de vulling naar je oor geleid.

Ik heb zelf een HTC Desire (Andriod besturingssysteem) waar ik de applicatie Relax and Sleep (gratis) heb draaien. Daarmee kan je elk gewenst geruis of ander geluid creëren. Eenmaal ingesteld leg je die gewoon onder je kussen of je koopt bij de Action voor 3.95 een telefoonhouder met zuignap die je op de achterkant van je bed plakt waarbij de telefoon zich boven het hoofd bevindt. Of anders op de wand iets plakken waar je de houder op kan bevestigen.

Jacob

Bericht door Jacob » do 23.09.2010 14:29

Dankjewel. Ik ga het uitzoeken.

Kees

Bericht door Kees » do 23.09.2010 16:43

Jacob schreef:Dankjewel. Ik ga het uitzoeken.

Een kussen met ingebouwde speakertjes is misschien ook een optie.
die zijn op internet wel te vinden.

Staan ook ergens op het forum vermeld.
Groeten,

Kees.

TvD

Bericht door TvD » ma 01.11.2010 22:13

Hallo PiepPiep,

Ik heb via het audiologisch centrum een suismaskeerder gekregen (op proef). Ik heb daar gevraagd of ze ook ervaring hadden met mensen die ze ook 's nachts gebruikte om te slapen. Overdag is met de T, door de omgevingsgeluiden wel te handelen maar 's nachts sliep ik heel slecht. De audioloog had ooit 1 persoon gehad die de maskeerder 's nacht ook gebruikte verder kende hij niemand.

Nadat mijn maskeerder wat harder afgesteld is gebruik ik deze enkel en alleen om in te slapen. En ik moet zeggen dat dat voor mij een uitkomst is. ipv naar de T te luistern, luister ik naar het geluid van de maskeerder waardoor ik redelijk snel in slaap kan vallen. Tijdens het slapen ondervind weinig tot geen problemen als ik deze in heb. Ik kan zelfs zonder probleem op mijn oor liggen. Wat ik wel doe, merk ik is dat ik mijn hand met inslapen onder mijn hoofd leg om evt druk van de maskeerder te ontlasten. De suismakeerder die ikzelf heb de reach van Beltone.

Ik zou zeggen, probeer het ook als je de mogelijkheid hebt. Het is ieder voor zich om een manier te vinden om zo goed als mogelijk met je T om te gaan. Een goede, maar eigenlijk moet ik zeggen een betere nachtrust komt altijd ten goede. Laat maar ns horen of het je bevalt.

Succes ermee.

Groet,
Tonnie

Plaats reactie