Stapje vooruit met hoorapparaat

Moderators: moderator, forumadmin

Lalien

Stapje vooruit met hoorapparaat

Bericht door Lalien » vr 12.11.2010 19:45

Sinds vanochtend heb ik een hoortoestel en ik moet zeggen, het bevalt goed :)

Het toestelletje "irriteert" veel minder aan/in mijn oor dan ik had verwacht en het beste van alles:
tot nog toe is mijn piep een heel stuk naar de achtergrond verdwenen!!!
Hij is er wel maar ik heb er veel minder last van dan toen ik met links slecht hoorde zeg maar.

Verder is ook de druk in mijn oor weg :-D

Hopelijk juich ik nu niet te vroeg maar ik wilde het toch maar alvast met jullie delen!

Groet, Lilian
luctor et emergo (ik worstel en kom boven)

Kees

Bericht door Kees » vr 12.11.2010 19:48

Nee, niet te vroeg juichen, maar het is wel een goed begin.

En het spreekwoord zegt, een goed begin is het halve werk. :cool:
Groeten,

Kees.

E-mail: info@keesdevries.eu

Lalien

Bericht door Lalien » vr 12.11.2010 19:51

En het spreekwoord zegt, een goed begin is het halve werk.
Dat is een goeie Kees!!!

Maartje

Bericht door Maartje » za 13.11.2010 10:17

Hey Lilian,

Da's goed om te horen!!
Had jij veel gehoorverlies, want ik heb het amper...??
Maar volgens Into Ears, heb ik waarschjnlijk altijd bovengemiddeld goed gehoord en heb ik dus naar verhouding veel ingeleverd. (en dat zou best wel eens kunnen want ik hoorde vroeger de meeste vreemde zaken, die niemand kon horen)
Het verlies is het grootst aan mijn re-oor. Maar ik krijg 2 toestellen. IE gaat uit van de gedachte dat als je 1 oor "helpt" het andere oor gaat compenseren.

Ik hoop, en denk, dat dit positieve effect blijft voor je, Lalien!!! :cool:
Ik ben benieuwd wat het mij gaat brengen, want ik krijg deze week hoortoestellen op proef.

Maartje

Brederordie

Bericht door Brederordie » za 13.11.2010 15:04

Hoe je het ook wendt of keert... dit is een hoopvol bericht Lilian!! :)

Lalien

Bericht door Lalien » ma 15.11.2010 20:45

Drie dagen verder en ik ben nog steeds positief!
Het geluid is er wel maar veel en veel minder aanwezig. Echt heerlijk gewoon om niet meer overal die piep bovenuit te horen.
En het allerbeste: vanochtend heb ik het gewoon een half uurtje NIET gehoord!

Verder is het wel effe wennen, met de gewone dingen/geluiden heb ik geen problemen met het hoorapparaat
maar vanochtend bij een groepsbijeenkomst merkte ik toch wel dat het een "beperking" is.
Het lijkt net alsof ie bezig blíjft met zich instellen op alle geluiden en dat is een onplezierige ervaring :-(

Waar ik ook niet bij stil had gestaan is dat ik geen muziek via bijvoorbeeld de ipod kan luisteren en ook de telefoon is tot nog toe een ramp :shock:

@ Maartje: ik heb alleen links een gehoorverlies: variërend van 60 dB op 4.000 Hz tot 40 dB op 8.000 Hz.
Met rechts hoor ik 100% dus bij mij geen vrees voor compensatie denk ik...
Wanneer mag jij ze gaan aanmeten???

Wel weer idioot dat ze de vorige keer zeiden dat het zo'n 1300 euro zou kosten en dat er afgelopen vrijdag opeens een rekening van ruim 1800 euro lag!
Komt er blijkbaar opeens ruim 400 euro bij voor een hoorpakket (?) en nog wat random kosten her en der.
Volgens hun zou ik zo'n 800 euro vergoed krijgen van mijn ziektekostenverzekeraar (zij hebben een computerprogramma
waarmee ze meteen kunnen "inloggen" bij de verzekeraar?!) ondanks het feit dat ik maar eenzijdig gehoorverlies heb.
Dat zou dus goed nieuws zijn! Hopelijk kunnen ze me daar volgende week meer over vertellen (ze hebben nu een aanvraag ingediend bij de verzekeraar).

Groetjes, Lilian

Maartje

Bericht door Maartje » ma 15.11.2010 22:03

Goed nieuws, Lalien!!

Begrijp ik goed dat je T hebt in alleen je "slechte" oor?
En waar (bij wie) ben je aan het winkelen?

Ik ga a.s. donderdag naar Into Ears. Dan krijg ik ze op proef mee. Ze gaan uit van een audiogram dat bij het AC, begin dit jaar, is gemaakt.
Ik hoop dat ze mij ook goed gaan helpen.

Maartje

Lalien

Bericht door Lalien » ma 15.11.2010 22:11

Ik heb de T inderdaad alleen links. Ik ben bij Makker in Baarn geweest (volgens mij hebben ze nog meer vestigingen).
Bij binnenkomst zag ik meteen de "warme douche" van Radar staan ;-)

Bij mij is ook gebruik gemaakt van het audiogram van de audioloog. Bizar gewoon dat ze zo'n klein dingetje kunnen programmeren!

Laat je in ieder geval goed informeren over in het oor of achter het oor en ook over de mogelijkheden van het toestel.
Zo begreep ik dat de goedkoopste een veel minder breed spectrum beheersen: ze gaan bijvoorbeeld maar tot 6.000 Hz..

Lalien

Bericht door Lalien » di 23.11.2010 15:36

Maartje,

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaring!!!!

Groet, Lilian

Maartje

Bericht door Maartje » di 23.11.2010 19:38

Mijn afspraak met Into Ears liep mis vorige week. Maar ben toevallig vanmiddag geweest.
Ik zit nu met de hoortoestelletjes in te typen en mijn toetsenbord maakt een raar geluid, moet ik zeggen. :shock:
In mijn linker (goede) oor hoor ik nu continu een zachte ruis, ondanks dat ie alleen maar geluiden versterkt. Volgens Into Ears zijn dit gewone omgevingsgeluiden (-ruis) die ik hoor.
Hij heeft dit op allerlei manieren doorgemeten. Het klinkt mij alsof het apparaat zélf een ruis geeft. Rechts (slechtere oor) hoor ik deze ruis niet.
Ik moet zeggen, de ruis van het toestel (of de omgeving) is minder storend om naar te luisteren, dan naar mijn eigen ruis.

Ik geef over een paar dagen een update. Kan er nu nog niet iets écht zinnigs over zeggen.

Maartje
Troubles which are not expressed in tears, make other organs cry. (Hans Greuel)

Lalien

Bericht door Lalien » di 23.11.2010 20:02

Heb jij in je goede oor óók gehoorverlies? Het lijkt anders zo onlogisch dat je op dat oor versterking nodig zou hebben....

Ik heb zelf geen ruis gehoord, wél dat ik in het begin erg moest wennen aan geluiden!
Eigenlijk viel me toen pas op hoeveel minder ik dus blijkbaar toch hoorde door mijn gehoorverlies links en de piep.
Opeens hoorde ik inderdaad ook het tikken op mij n toetsenbord heel anders, de bliepjes van de computer klinken anders en
sinds maaaaanden zeg ik nou ook weer "mag de tv wat zachter" ;)

Ik ben erg benieuwd hoe het je over een paar dagen vergaat!

Groet, Lilian

Maartje

Bericht door Maartje » di 23.11.2010 20:57

Uh... ja, ik heb in mijn goede oor ook gehoorverlies alleen minder. Ik heb in mijn "goede oor" minder T dan in het andere oor.
Mijn "slechte" oor heeft met name verlies in de hoge tonen. Vandaar dat ik daar nu geen ruis hoor, maar alleen in de verte nog mijn T.
Ik heb altijd een bovengemiddeld goed gehoor voor hoge tonen gehad. Ik kon bv op straat horen, als ik langs een huis liep, dat daar een TV aan stond (aan een bepaalde hoge piep), of dat ergens een alarminstallatie op standby stond. Beetje herdershondenoren, zeg maar. 8)
Dus mijn "betere oor" is nu een beetje dwergpoedeltje geworden. Mijn slechte oor is een dove tekkel. :D :D

Into Ears gaat er van uit dat je T vanuit je hersenen komt. Als je geluidsverrijking toepast aan één oor, dan zakt daar de T daar naar de achtergrond en zal de T zich meer in het andere oor gaan manifesteren.
Het bieden van geluidsversterking is bij mij de eerste stap en kijken hoe dit gaat.

Welk toestel heb jij? Ik heb nu de Beltone Change.

Maartje
Troubles which are not expressed in tears, make other organs cry. (Hans Greuel)

Lalien

Bericht door Lalien » wo 24.11.2010 20:13

Maartje schreef: Into Ears gaat er van uit dat je T vanuit je hersenen komt. Als je geluidsverrijking toepast aan één oor, dan zakt daar de T daar naar de achtergrond en zal de T zich meer in het andere oor gaan manifesteren. Maartje
Ik hoop toch niet dat ik dan nu opeens óók T ga krijgen in mijn goede oor :-( :-(
Ik heb een Oticon Vigo pro. Hoe kwamen ze bij jou op Beltone?

Gister is de mijne opnieuw afgesteld en ik moet zeggen dat ik het nu toch minder vind dan eerst :;-((. Geluiden komen naar mijn idee veel te hard binnen. Ik kijk het nog maar ff aan maar anders laat ik hem toch terugzetten. Liever iets minder horen en lekker in mijn vel zitten dan me de hele tijd op een onaangename manier bewust te zijn van het hoorapparaat...

Groet, Lilian

Frits

Bericht door Frits » wo 24.11.2010 20:27

Lalien schreef:
Maartje schreef: Into Ears gaat er van uit dat je T vanuit je hersenen komt. Als je geluidsverrijking toepast aan één oor, dan zakt daar de T daar naar de achtergrond en zal de T zich meer in het andere oor gaan manifesteren. Maartje
Ik hoop toch niet dat ik dan nu opeens óók T ga krijgen in mijn goede oor :-( :-(
Ik heb een Oticon Vigo pro. Hoe kwamen ze bij jou op Beltone?

Gister is de mijne opnieuw afgesteld en ik moet zeggen dat ik het nu toch minder vind dan eerst :;-((. Geluiden komen naar mijn idee veel te hard binnen. Ik kijk het nog maar ff aan maar anders laat ik hem toch terugzetten. Liever iets minder horen en lekker in mijn vel zitten dan me de hele tijd op een onaangename manier bewust te zijn van het hoorapparaat...

Groet, Lilian

Klagen Lalien, blijven klagen. Net zolang tot het goed is! Jij moet er mee door het leven. Niet de audicien.
Hartelijke groet,

Frits

Lalien

Bericht door Lalien » wo 24.11.2010 20:33

Mijn idee, Frits!

Plaats reactie